• Mariana79

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Josefinefl skrev 2016-02-20 17:56:39 följande:

Vad spännande! Hoppas allt går bra för er!

Tack så mycket för stödet, så skönt att inte vara ensam om detta! Lätt att ge upp hoppet även om jag vet att man inte får deppa ihop. Bara så jobbigt när man försökt så länge och sen blir det äntligen dags för IVF och så fungerar det inte som man trodde. Men nu fick jag hopp igen! Och inte ge upp. Hoppas att vi kan få svar på varför så få ägg blev befruktade (om det inte blir ET av detta ägg). Har redan börjat tänka i banorna med äggdonation osv 

Igen, tack för stödet!

Man är så maktlös i det hela. Det är att lägga hela ens liv i ivf klinikens händer. Samtidigt har det varit skönt att låta proffsen ta hand om det. Efter alla försök är man bara så mentalt slut.

Om vi måste göra ett försök till (vilken jag hoppas vi slipper :) så kommer de att göra isci nästa gång. Alltså föra in en spermie i ägget istället för att låta spermierna göra det själva. Så om ni måste göra om det så är ju det en väg för er också isåfall.

Lycka till!
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-20 19:05:41 följande:

Usch det känns inget vidare här... Mer och mer ont i magen, även svullen. Såg en liten antydan till spotting idag också. Fy vad jobbigt detta är.

Nej ingen överstimulering denna gång, enda gången jag fått det (rätt lindrig) var första - och ändå vad de då jag fick minst antal ägg.

Vill så gärna fortsätta hoppas men tyvärr brukar det börja såhär vid mens/bortfallsblödning för min del.

Hoppas såklart på att det bara är sköra slemhinnor... Och att värken betyder något positivt...

Som sagt skönt man har er att dela detta med.

Hoppas blödningen avtar o du får ett plus Ccilla!

Kram på dig <3 Vi håller tummar o tår!
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-02-20 23:41:29 följande:

Tycker det borde visa imorgon.. Två dgr innan TD.. Orkar inte vänta! Tar ett på tisdag med för säkerhets skull.

Vi håller allt hårt!!! Lycka till <3
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-02-21 08:16:25 följande:

Testet visar negativt! Har väldigt svårt att tro att det sker ett mirakel tills på tisdag. Har ont och är rejält svullen och blöder mer. Känns som det är något galet. Urinen är som äpplejuice och jätte grumlig och mer därtill. Ska bespara er detaljer. Snyft..

Nej nej nej :(

Stor kram och ta hand dig nu så gott det går! <3
  • Mariana79
    Ingensmamma skrev 2016-02-21 10:18:01 följande:

Hej!

Jag gör mitt första ivf och började spraya med Synarela i måndags.

Jag upptäckte idag att Sprayen inte levererar som den ska! Står i instruktionen att man inte ska behöva aktivera pumpen mellan doserna, men jag har varit osäker på om den ger spray alls, då jag upplevt att den bara ger typ i en näsborre.

Någon som upplevt något liknande med Synarela? Hoppas verkligen inte att allt är förstört nu :(

Kan inte hjälpa dig tyvärr, körde korta protokollet. Hoppas du kan få svar av någon annan.
  • Mariana79

Suck....

Igår kändes allt så bra, positiv och glad.

Idag helt tvärtom det känns som det är kört och jag är hel less och det känns hopplöst.

Jag hoppas att denna känsla försvinner och den braiga och positiva kommer tillbaka igen!

Jag lovade mig själv att ta ruvningen med ro, ta en dag i taget och leva här och nu. Men så har det inte blivit, tankarna far och flänger allt ifrån köp av ny vagn till ja jag vet inte vad...

Suck..

• Mariana79

Tack ska ni ha :) det är liksom en konstig tröst att man inte är ensam om att tänka för mycket och att man inte är ensam om att va lite psyko ;)

Jag har tagit mig en långpromenad i solen så jag känner mig lite lättare i tankarna nu.

Jag letar symptom hela tiden och analyserar och det kändes inte likadant tidigare i morse som det gjorde igår.. är man gravid så ska symptomen växa inte bli svagare tycker jag!

Jämför hur jag kände med sonen, men det är 4 år sedan så det går ju inte att komma ihåg exakt och missfallet var 2 år sen så jag kommer ju inte ihåg hur det var mer än att jag hade ett sug i magen och var otroligt finnig....

Jag höll på mycket med meditation förr och det var verkligen ett bra redskap för att bli grundad och finna lugn.

Tack ska nog ta upp det igen <3

Jag kan inte påverka något precis som du skriver. Det blir så som det är tänkt att bli - ska försöka ha det mantrat.

Tack ska ni ha, kramar!

• Mariana79

Tack ska ni ha :) det är liksom en konstig tröst att man inte är ensam om att tänka för mycket och att man inte är ensam om att va lite psyko ;)

Jag har tagit mig en långpromenad i solen så jag känner mig lite lättare i tankarna nu.

Jag letar symptom hela tiden och analyserar och det kändes inte likadant tidigare i morse som det gjorde igår.. är man gravid så ska symptomen växa inte bli svagare tycker jag!

Jämför hur jag kände med sonen, men det är 4 år sedan så det går ju inte att komma ihåg exakt och missfallet var 2 år sen så jag kommer ju inte ihåg hur det var mer än att jag hade ett sug i magen och var otroligt finnig....

Jag höll på mycket med meditation förr och det var verkligen ett bra redskap för att bli grundad och finna lugn.

Tack ska nog ta upp det igen <3

Jag kan inte påverka något precis som du skriver. Det blir så som det är tänkt att bli - ska försöka ha det mantrat.

Tack ska ni ha, kramar!

• Mariana79
    engsan skrev 2016-02-22 08:42:59 följande:

Då sprang helgen iväg med några dagar i alla fall och idag är det 12 dagar sedan ET, dvs ruvardag 11 då! Känner ingenting. En vecka en vecka kvar till test!

Heja heja snart i mål. Hoppas att det är bra att du inte känner ngt <3 Kram!!
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-22 08:48:12 följande:

Testade minus idag på RD11. Fick en tilltagande blödning igår så tyvärr gick det åt skogen även detta 6e försök. Nu får jag hoppas på blastocysten i frysen men det är svårt att hoppas när inget hittills fäst. Får väl testa på TD på torsdag också men har redan slutat med medicineringen. Ska fråga om jag kan göra FET redan denna cykel (om jag får äl), eller om jag måste vänta en "vanlig" mens.

Håller tummarna för er andra.

Stor stor kram till dig, jag är så ledsen för din skull :( hoppas att du snart får styrka och nytt hopp <3

Kram!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?