• MoM11

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Härligt att det såg bra ut engsan! Men sa de inget om fortsättningen när du var där? Vilken sprutdag är du på?
    Hade du fått någon preliminär dag för äggmognadssprutan och ägguttaget? Hoppas du får svar snart!

Tyvärr blev det ännu ett negativt besked för min del. 6e insättningen, totalt 7e embryot... Känns hopplöst just nu.

• MoM11

Engsan, jag tycker också du ska unna dig en fridag om du kan!
    Fy vad tråkigt Minimasken, lider med dig. Men vad konstigt angående 20%, det tror jag inte stämmer. Jag har hört att någonstans mellan 8-12% INTE klarar upptiningen.
    Hur som helst, väldigt trist och att sommarstängningen kommer emellan.

• MoM11

Vad trist Engsan men finns det inget apotek där de har den inne? Vore ju skönt att komma igång!
    Tråkigt att du mått dåligt Ccilla. Hoppas ni kan komma igång snart!
    Tråkigt att det strular för er ivfbullen, hoppas ni kan komma igång snart.

Jag vet inte om jag skrivit det men efter typ 7-8 försök hemma försöker vi nu i Aten. Jag har gjort 2 ägguttag för att samla på mig ett förhoppningsvis fint gäng blastocyster, och ska göra första införandet imorgon.

• MoM11

Engsan, skönt att du snart kommer igång igen!
    Filli89 hoppas det går bättre denna gång, har ni många i frysen?
    Ivfbullen - bra att du fick en diagnos och pergotime har hjälpt många med pco, hoppad det funkar för dig också.

I Aten är det mer individanpassat. Jag upplever att jag fått mer standardbehandling i Sverige. Dessutom har jag alltid fått höga doser, nu fick jag mycket lägre doser och då fick jag faktiskt fler blastocyster.
    Jag går där främst pga att jag misstänker immunologiska problem, som jag får hjälp att behandla där. Själva behandlingen är inte så dyr men det blir dyrt iom resor (som ofta måste bokas med kort varsel) och att man får betala medicinerna själv.

• MoM11

Tyvärr lyckades det inte för oss denna gång heller. Fick en blödning redan på rd5. Så tråkigt. Nu väntar uppföljningssamtal med läkaren.

• MoM11

Engsan vad konstigt det låter, som om det var första gången hon mätte! 47 låter otroligt stort, även 21 är stort men det beror på vilken cykeldag du är på. Var detta första ultraljudet?

Ccilla, hoppas du mår bättre, vad är det du råkat ut för? Hoppas du kan komma igång snart!

Jag ska göra FET antingen i denna cykel eller nästa, som vanligt är det något som ställer till det.

• MoM11

Vad roligt att höra att det gick så bra engsan!
    Lycka till nu!

Vad jobbigt för dig Ccilla. Hoppas du mår bättre snart.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?