• Mariana79

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

engsan skrev 2016-02-22 08:58:54 följande:

Hur går det för dig mariana79?

Det går...tankarna dalar upp och ner. Nu är det måndag igen och jobb som gör att man tänker på annat ett tag iallafall fall.

Hur mycket jag än letar symptom så kan jag ju igentligen inte veta om det är lutinusen eller en graviditet som gör det.

En vecka kvar till test <3
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-02-22 14:39:58 följande:

Här går det inte så bra. Blöder väldigt mycket och mensvärk från helvetet. Jag pratade med läkaren på kliniken igår och jag skulle sluta med lutinus. Ska ta ett gravtest till i veckan för säkerhets skull men hon trodde inte heller på mirakel att det skulle vara positivt. Bara att lappa ihop sig så gott det går och ta nya tag. Vi köpte ett paketpris så har två försök kvar. Denna gången vill jag frysa om det finns möjlighet.

Kram!
  • Mariana79
    Josefinefl skrev 2016-02-22 15:17:08 följande:

Blev ingen ET för oss denna gång, vårt första försök. Ägget överlevde inte helgen. Supermånga och pigga spermier och 8 mogna ägg. 1 befruktat men inte delat som det skulle. Nästa gång kommer dom göra mikroinjektion. Får ladda batterierna i 6 veckor nu sen på't igen. Skönt att sluta med Lutinus iaf. Och skönt att få veta, ovissheten är jobbig.

Jag beklagar :(

Håller tummar och tår för att det går bättre för er nästa gång!

Kram!
  • Mariana79
    AnnaGus79 skrev 2016-02-23 07:04:34 följande:

Ruvardag 6 idag och fick Gravid 1-2 på CB digital, började ju testa RD 3 så det kan väl inte vara Ovitrellen då?

Jippi vad härligt! Grattis :) Jag är å Rd 7 och vågar inte testa förrän TD på måndag.. :)

Kram!
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-02-24 06:51:59 följande:

Dag 13 idag! Haft en negativ känsla i kroppen igårkväll och nu på morgonen! Haft lite som mensvärksliknande värk kring äggstockarna. Inte kraftig men ändå. Och den där jä..la lutinusen som rinner så man springer på toan! Hittills inget blod i alla fall så kan andas ut lite, men så fruktansvärt orolig! Om jag hade haft lite värk hela tiden, men när den kommer nu när man närmar sig menstid?!?!? Eller? Hur ska man kunna slappna av????

Ja det är hemskt :/ för mig är det tvärtom, kännt från rd3 så när mina "symptom" försvinner blir jag livrädd och tänker att det är kört... sen tog jag tempen igår den var 36,8 .... min grundtemp är 36.6 så en höjning på bara 0.2 är ju inte bra..... :(

Hoppas att vi båda snart får positivt besked!

Kram på dig!
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-24 08:14:13 följande:

Hoppas på + för er engsan och Mariana!

Tror inte det hjälper att vara positiv tyvärr, förutom att det väl alltid är bra att vara glad om man kan.

Jag har tänkt positivt o trott det ska gå i princip varje gång, än så länge har det inte hjälpt.

Tack <3 Ja du har helt rätt tror jag, det spelar nog ingen roll alls :(
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-02-24 08:26:16 följande:

Jätte svårt att hålla sig lugn och tänka positivt. Man är ju livrädd hela tiden! Jag har nu pratat med läkaren och kör igång igen vid nästa mens. Hoppas att vi inte blir fler här som följs åt då utan det lyckas för er tjejer! Jag fick någon annan medicin än lutinus nästa gång. Denna ska man tydligen bara ta en gång om dagen och inte rinna så. Var jobbigt när jag förknippade rinneriet som missfall. Kram på er!

Vad härligt att du får köra igång direkt!

Själv måste jag gå ner hutlöst mycket innan jag får sätta igång igen så isf kommer det ta tid till nästa försök. Det är oxå därför jag sätter så extremt stort hopp till denna gång att det ska lyckas.
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-02-24 08:49:55 följande:

Sitter på jobbet med tårsprängda ögon och försöker tänka på annat men det går inte! Försöker tänka att det kan gå bra ändå trots lite bruna flytningar men det är ju så mina missfall börjat så jag verkar ju inte tillhöra dom som har lyckats trots lite blödning! Dessutom mensvärk så det lär ju vara kört!!!!!

Nej nej nej nej!

Måtte det vara sköra slemhinnor! Ber för dig <3

Stor Kram!!!!
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-02-24 09:34:08 följande:

Ja hoppas kan man men har ju mensvärk oxå så det kan inte vara en slump att både mensvärk och färgad flytning kommer just kring dessa dagar då mens borde koma! Fortsätter detta under dagen gör jag testet i kväll för att få det bekräftat!

Det gör du rätt i ta testet ikväll så får du svar, positivt hoppas vi på!!!! <3

Kram ?!?
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-02-24 10:44:35 följande:

Känns bra och nu är ju inte allt nytt denna gången. Man vet vad som ska hända. Dom har inte sagt så mycket om min vikt men 83 kg är väl för mycket antar jag?! Hoppas det går bra för dig! Inte lätt att banta när man helst vill tröstäta för allt skiter sig.. Kram

Har de inte nämnt din vikt, så är den inga problem. För är man överviktig så säger läkarna det till en i typ varannan mening.

Nej usch, hoppas jag slipper för det kommer att bli hetsbantning isf i rena rama ilskan och besvikelsen. Och det är ju inte hälsosamt heller.

Är jag gravid så ska jag så mycket jag kan försöka undvika att gå upp så extremt mycket. Ingen bantning givetvis men försöka röra på mig så mycket jag kan. Och försöka undvika socker och gluten.
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?