• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mollan79 skrev 2016-02-26 07:14:00 följande:
    Hej Hur går det för er tjejer? Tänker på er med blödningar o bruna flytningar :( Själv har jag tjuvat idag, det visade + men jag är ändå inte så hoppfull. Jag har svampinfektion och ont så jag tror jag går åt! Och jag tror jag har uvi oxå men dom sa på kliniken att jag inte kan behandla dessa så tidigt i grav. Så det enda jag kan göra är att dricka mkt citronvatten och smörja med fil :o Hur ska detta gå vägen med hela kroppen full med infektioner?! Kram till er alla

Grattis till ett +! Aj aj med det andra! På vårdcentralen sa dom till mig att svepa en liter apelsinjuice mot uvi. Du kanske kan testa det.. Läste någonstans att man kan ta canesten mot svamp om man är gravid. Hoppas allt löser sig! Kram
  • Ccilla
    Filli89 skrev 2016-02-26 07:22:25 följande:
    Test från i morse visar plus. om det inte blir starkare har jag fått en kemisk som sist. Blir det starkare är det bara att tacka och ta emot.

Grattis :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-02-26 08:00:42 följande:
    Grattis till era plus tjejer, så glad för er skull, om än lite avis ;) Jag ska testa i eftermiddag men är ju ganska så säker på vad utgången blir!

Lycka till! Även om det är tråkigt med ett - så är det bättre att få veta än att gå och oroa sig. Fruktansvärt med våndan! Kram
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-02-26 17:22:04 följande:
    Testet var negativt vilket jag redan räknat ut. Mer ont i magen nu och blödningen är klarröd och ökar i mängd! Då är det bara försöka ta sig upp ur gropen igen och hitta nya krafter om än det känns just nu att jag fan ger upp! Så jävla orättvist livet kan vara!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så tråkigt engsan! Kram till dig ❤️
  • Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-02-28 06:41:05 följande:
    Då min man åker på tjänsteresa jätte tidigt i morgonbitti som är vår td. Så bestämde vi att testa imorse istället. Kl 05.30 kunde jag inte hålla mig längre var så kissnödig och nervös. Tog ett CB digital och det där timglaset höll på i en evighet tyckte jag! Men tillslut kom det fram Gravid 2-3 veckor!!!! Alltså herregud är det sant? Eller sover jag fortfarande? Så tacksam och lycklig!! Kram!

Åh så roligt!! Grattis :)
  • Ccilla

Skönt att du slutat blöda! Jag slutade i lördags så så det har hållt på länge. Nu värsta svampinfektionen. Man gör väl det i sin egen cykel när man har ägglossning? Då borde du kunna göra direkt denna månaden :) Håller tummarna. Dom har höjt dosen på medicinen för mig så förhoppningsvis blir det fler ägg nästa gång och då ska vi frysa.

• Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 10:39:53 följande:
    Men jag har ju ingen/sällan egen ägglossning? Så det är det jag är osäker på hur man gör. Undrade lite just över det nu när man nyligen är stimulerad om det är större chans att jag kanske får egen äl denna månad?

Jag vet inte hur det fungerar.. Jag har väldigt oregelbunden mens så ägglossning är svårt att pricka in. Du får berätta hur det fungerar när du pratat med kliniken :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 11:55:17 följande:
    Jopp det gör jag! Tänk så lite det behövs ibland för att komma på bättre tankar. Det räckte med att du skrev att man kanske får göra insättning redan denna cykel. Jag har tänkt att vi måste vänta på min nästa mens vilket kan ta typ 100 dagar om det vill sig illa. Men som du skrev så tog det ju inte sig alls nu så då borde väl denna blödning räknas som en vanlig mens?? Hoppas! Vill bara hoppa påt igen!

Det verkade så när jag pratade med kliniken. Om vi hade haft nåt i frysen. Hoppas du kan börja direkt! Jag var rädd att jag skulle behöva vänta ännu längre men nästa mens :) Puh....
  • Ccilla

Men du kan ju starta mens med provera med.. Då behöver det inte gå så länge!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?