Inlägg från: Anonym (hyuj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hyuj)

Vad tycker ni om min sambos beteende?

Svaren är inte elaka. De är till för att få dig att ta dig i kragen och ta tag i det själv. Han får nämligen inte boka tid åt dig.

Han kanske inte mår dåligt? Han måste ju inte göra det fysiska med en abort och om han vill att du ska göra abort så är väl han rätt nöjd nu kan jag tänka.

Eller så tycker han detta är skitjobbigt och hans sätt att hantera skitjobbiga saker är att sticka huvudet i sanden. Hur brukar han göra annars? Är han en sådan som pratar känslor och är bra på att hantera svårigheter?

Fråga honom hur han mår.

Du kan göra aborten hemma och kräva att han ska vara med, då går du inte igenom det ensam. Om han vägrar vara med så gör aborten på sjukhuset och packa hans saker och be honom flytta. (Om det är din bostad)

• Anonym (hyuj)
    Anonym (Ensam) skrev 2016-01-25 12:26:27 följande:
    Han brukar inte prata om känslor alls. Han vill inte ha barn och tycker att det är skönt att jag vill göra abort. Därför tycker jag att han har möjlighet att stötta mig mer. Abort hemma vill jag inte göra, det låter läskigt men hänger han inte med till sjukhuset så ber jag honom att inte komma hem förrän han funderat över hur man tacklar saker ihop som ett par.
    Ok, inte konstigt alltså att han tar detta med en klackspark. Är det en sådan man du vill leva med? Om inte så måste du få honom att förstå att detta inte är acceptabelt för dig så får han avgöra om han vill ändra på sig eller inte. Uppenbarligen anser han att detta inte är något han vill stötta dig i, iaf inte så länge någon kan böra undra vad som står på så han måste förklara.

Vill han aldrig ha barn eller bara inte än? Vill han aldrig ha barn bör han ta sitt ansvar och göra en vasektomi. Annars riskerar han att en vacker dag stå där med ett barn som han inte vill ha. Även om du inte skulle göra så, så finns det massor med kvinnor som skulle det. Tänker nu om det inte håller mellan er.

Svar på tråden Vad tycker ni om min sambos beteende?