• stocktown85

6 missfall

UndrandeSökare skrev 2016-10-16 10:21:37 följande:

Hej Vänliga J- Fertilitetsproblem kan bero på många olika saker och för vissa räcker det med progesteronkräm och/eller Trombyl för att lyckas med graviditeten. Men för många andra räcker inte det. De behöver fler mediciner och framför allt RÄTT mediciner.

Då är det tröstlöst att bara fortsätta få fler missfall om man inte hittar en läkare som vill ta rätt blodprover och skriva ut rätt medicin. Läkarna skyller på otur eller att ingen medicin kan hjälpa bara för att slippa skriva ut.

Tyvärr är det så att om Landstinget inte vill hjälpa så måste man bekosta allt själv. Att kvinnans immunförsvar kan orsaka missfall är inte en allmänt känd orsak i Sverige, och det finns de kvinnor som fått kämpa jättemycket i Sverige men inte fått nån hjälp ändå, för läkarna vägrar skriva ut mediciner, så därför reser många kvinnor till Aten istället.

Gå in på tråden" Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Eller läs denna bok "Is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer eller läs på www.fertilitetsguiden.com. Där hittar man jättemycket intressant info om fertilitetsproblem.

Hej! Har fått upprepade missfall (3 på 5 mån) efter dottern.
    Jag undrar lite vad du menar med rätt blodprover? Tänkte att vi skulle kontakta gyn för hjälp och det kan ju vara bra att veta vilka prover man ska kräva. Kvinnovården är ju så pass eftersatt så känns som man måste kunna en del för att inte bli överkörd.
  • stocktown85
    mli01 skrev 2016-10-27 22:18:33 följande:
    Okej ska kolla upp de på lördag nör jag ska till en privat klinik
    Hej mli01! Såg att du skulle till fertilitetsplus på lördag. Jag har fått tid nästa tis och tänkte kolla med dig om du har lust att skriva om ditt besök efter lördagen så man vet vad man har att vänta sig :)?

Lycka till!!
  • stocktown85
    mli01 skrev 2016-10-28 13:55:40 följande:
    Absolut kan jag göra de :)..

Har du samma problem att du får mycket missfall ?
    Hittills har vi fått 3 missfall (sedan maj i år)
    och jag vill inte uppleva fler så därför söker vi hjälp redan nu. Vi har redan en dotter och därför vill inte vården riktigt ta i detta utan säger att det är normalt. Det kan det ju förvisso vara men magkänslan säger något annat. Hur ser er historia ut? Om du vill och orkar berätta vill säga.

Vad jag förstår det som så är kvinnan man ska träffa barnmorska, blir man då remitterad vidare till en läkare om proverna visar på nått avvikande eller görs allt via kliniken?
    (Du kanske är lika novis som mig ;))

Hoppas ert besök på lördag blir givande!
  • stocktown85
    UndrandeSökare skrev 2016-10-28 20:16:04 följande:

Stocktown- Ja, du kommer att träffa Marie som är barnmorska. Hon kan skriva ut blodprovsremisser åt dig och även sätta Intralipid-dropp. Kiniken har kontakt med en läkare i Örebro som kan skriva ut recept (Dr Wang). Om du tar buss 54 från Klarabergsviadukten så kommer du till kliniken (bara gå över vägen och nerför trappan). Långsmalt hus, med många olika verksamheter i. Gå in och gå bara rakt fram hela tiden. Står nåt med Andrologi på dörren på entreplan där du ska gå in. Du kan betala med kort eller kontant. Hoppas det går bra för dig. Lycka till.

Ok, tack! Dessa blodprovsremisser, vart tar man proverna sen? Man tar dom alltså inte på kliniken?
    Så själva fertilitetsplus har ingen egen läkare att tillgå utan en läkare i Örebro?
    Ja det blir ju spännande att se hur detta funkar :)!
  • stocktown85

Hej! Det blev aldrig så att jag gick till Marie.
    Dom ringde nämligen från gyn (landstinget) och det visade sig att jag hade en infektion i underlivet.
    Så nu har jag gått på antibiotika plus att min sambo även fick en kur för att vara på säkra sidan. Så nu ska vi få komma dit på utredning istället :)

• stocktown85
    mli01 skrev 2016-11-04 21:34:35 följande:
    Hur viste du att du hade en infektion i underlivet? Är de det som orsakat missfall?
    Jag har påpekat att det känns som något är fel i underlivet sedan återkontrollen efter vår dotter föddes (15 mån sedan) men de ville inte ta några prover då. Samma sak efter 2:a missfallet, men då lyssnade de inte heller. Det var inte förens efter 3:e missfallet som läkaren faktiskt lyssnade och tog allehanda prover på slemhinnan.
    Tydligen så skickades en remiss till fertilitetsmott då också.

Svårt att säga om det var infektionen som orsakade missfallen det får vi se efter utredningen. Men infektioner i underlivet är ju en av orsakerna som kan leda till missfall vad jag förstått.

Hur har det gått för dig, har du fått svar från blodproverna än?
  • stocktown85

Hej!

Hur har det gått för er? Har ni kommit framåt i utredningen :)?

Hoppas allt löper på som planenligt!

• stocktown85
    mli01 skrev 2016-12-14 20:38:43 följande:

Var in idag och enligt min läkare så ser livmodern fin ut och inge konstigt hitta han. Nu väntas provsvaren .
    Men han trodde inte att de skulle visa nått. Lär ju inte få svar före januari .

Skönt att det såg bra ut.
    På nått sätt känner jag att det hade varit skönt om dom hittade något konkret som gick att åtgärda. Men man ska väl egentligen vara tacksam om inget hittas.
Svar på tråden 6 missfall