• mli01

6 missfall

UndrandeSökare skrev 2016-10-25 21:15:26 följande:

Så bra ! Då hoppas jag att det går jättebra på lördag. Be att få recept på Trombyl75mg, Fragmin 5000ie, Prednisolon 5mg, intralipider 250ml, Lutinus 100mg. Ta gärna med dig de blodprovsresultat du har sen tidigare från din missfallsutedning. Har du inte dem på papper så kontakta kliniken där du gjorde utredningen. Men du kan säkert ta med dig dem när du ska till FertilitetPlus den andra gången om du inte hinner få dem till första gången. Lycka till.

Okej tack så mycket ska jag göra.. :)..
  • mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-25 21:15:26 följande:

Så bra ! Då hoppas jag att det går jättebra på lördag. Be att få recept på Trombyl75mg, Fragmin 5000ie, Prednisolon 5mg, intralipider 250ml, Lutinus 100mg. Ta gärna med dig de blodprovsresultat du har sen tidigare från din missfallsutedning. Har du inte dem på papper så kontakta kliniken där du gjorde utredningen. Men du kan säkert ta med dig dem när du ska till FertilitetPlus den andra gången om du inte hinner få dem till första gången. Lycka till.

Får man fråga vad du jobbar med ? Tänkte eftersom du verkar så kunnig . Mer kunnig än de flesta läkarna?
  • mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-27 11:29:48 följande:

Jobbar inte inom vården, men har sysslat med detta i flera år nu. Sagits mot infertilitet och den dåliga svenska kvinnovården. Så jag talar av egen erfarenhet samt det jag läst om. Har också haft många missfall som dig, missfallsutredning visade inget. Fick höra att det bara var otur. Vägrade acceptera det. Reste istället till Dr D i Aten och han hittade felet. Han hittade att jag har blodkoaguleringssjukdom plus överaktivt immunförsvar. Nästa steg blir ÄD med immunbehandling. Vill hjälpa andra genom att sprida min kunskap. Vill inte att kvinnor ska tro på svenska läkares lögner att det inte finns några mediciner som kan hjälpa. I Atentråden här på familjeliv har jag följt många och sett dem lyckas. Jag har läst Dr Beers bok Is your body babyfriendly. Jättebra bok ! Läs gärna på www.fertilitetsguiden.com en sida som gjorts av en av Atenkvinnorna, och gå gärna in och läs i Atentråden. Startat 2012 och fortfarande enormt aktiv tråd !

"Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Lycka till !

Okej . Ja du är fantastisk som lägger ner tid å har kunskap .. Fick du den hjälpen du behövde ? Har du barn nu ? Ska läsa de.n tråden . :)
  • mli01
    mammasusan skrev 2016-10-27 13:15:08 följande:

Jag hade 18 tidiga mf innan första via magen kom. Sedan har jag haft ytterligare 6st mf & är gravid igen, förvisso tidigt ännu men det känns som att det går bra den här gången.

Kontakta Dr Ludmila Ondrasek i Sundsvall det vr tack vare henne vi fick behålla en graviditet. Mina mf berodde visst på sköra slemhinnor så äggen inte kunde fästa ordentligt & det resulterade i tidiga mf. Fick en dunderkur penecillin & efterbehandling, sedan ännu ett mf innan första via magen kom.

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
    Kan man se om man har sköra slemhinnor?
  • mli01
    mammasusan skrev 2016-10-27 18:48:31 följande:
    Ja vid en bakterieodling, men det görs ej i landstiget
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
    Okej ska kolla upp de på lördag nör jag ska till en privat klinik
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-10-28 13:28:09 följande:
    Hej mli01! Såg att du skulle till fertilitetsplus på lördag. Jag har fått tid nästa tis och tänkte kolla med dig om du har lust att skriva om ditt besök efter lördagen så man vet vad man har att vänta sig :)?

Lycka till!!
    Absolut kan jag göra de :)..

Har du samma problem att du får mycket missfall ?
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-10-28 15:21:19 följande:
    Hittills har vi fått 3 missfall (sedan maj i år)
    och jag vill inte uppleva fler så därför söker vi hjälp redan nu. Vi har redan en dotter och därför vill inte vården riktigt ta i detta utan säger att det är normalt. Det kan det ju förvisso vara men magkänslan säger något annat. Hur ser er historia ut? Om du vill och orkar berätta vill säga.

Vad jag förstår det som så är kvinnan man ska träffa barnmorska, blir man då remitterad vidare till en läkare om proverna visar på nått avvikande eller görs allt via kliniken?
    (Du kanske är lika novis som mig ;))

Hoppas ert besök på lördag blir givande!
    Hej okej ja de är jobbigt med missfall.

Vi har en dotter som blir 6år i januari . Efter henne har vi fått 8 missfall . Sjukhuset säger att de är otur , och att de finns inget å göra .

Som jag fattat så kan de skriva ut andra saker än sjukvården . Som kan hjälpa om de är immunförsvaret de är fel på.
    Vi har gjort en utredning på fertilitets mottagningen men de visar inget fel..
  • mli01
    sickan88 skrev 2016-10-28 18:16:32 följande:

Ts - har du kollat din blodgrupp? Om du tillhör blodgrupp 0 är rh negativ (0-) kan din kropp ha skapat antikroppar efter din första graviditet mot de andra blodgrupperna. De kan då bli svårt att bli gravid på nytt med någon som inte hör till samma blodgrupp.

Om du har den här blodgruppen och det går att påvisa att du har antikroppar av den här typen i ditt blod borde du kunna kräva att du blir kortisonbehandlad här i Sverige.

Läs mer här: m.acog.org/Patients/FAQs/The-Rh-Factor-How-It-Can-Affect-Your-Pregnancy

Ska kolla upp min blodgrupp .. Men blir man gravid då? Tänkte om de är svårt är bli gravid? Eller om man får missfall?
  • mli01

Har varit hos Marie nu. Vilken kvinna . Kände mig så glad när jag gick därifrån . Humöret på topp. Hon ställer lite frågor om hur de ser ut vad jag har vart med om. Alla missfall å sånt , även på min sambo . Sen fick jag remisser att ta blodprov på hälsocentralen på . 3600 kr för proverna . Även fick sambo om han ville göra ett sperma prov. Så nästa gång jag får mensen ska jag ringa henne på första dagen . och hon skriver ut recept . Sen på dag tre ska jag ta proverna .

• mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-29 15:13:25 följande:

Mli01-Låter bra, hoppas du får hjälpen och medicinerna du behöver nu så du lyckas med syskonförsöken !

Ja nu hoppas jag att de funkar
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-10-28 20:29:58 följande:
    Ok, tack! Dessa blodprovsremisser, vart tar man proverna sen? Man tar dom alltså inte på kliniken?
    Så själva fertilitetsplus har ingen egen läkare att tillgå utan en läkare i Örebro?
    Ja det blir ju spännande att se hur detta funkar :)!
    Hur gick de för dig ? Träffade du Marie ?
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-11-04 20:57:26 följande:

Hej! Det blev aldrig så att jag gick till Marie.
    Dom ringde nämligen från gyn (landstinget) och det visade sig att jag hade en infektion i underlivet.
    Så nu har jag gått på antibiotika plus att min sambo även fick en kur för att vara på säkra sidan. Så nu ska vi få komma dit på utredning istället :)

Hur viste du att du hade en infektion i underlivet? Är de det som orsakat missfall?
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-11-04 22:17:51 följande:
    Jag har påpekat att det känns som något är fel i underlivet sedan återkontrollen efter vår dotter föddes (15 mån sedan) men de ville inte ta några prover då. Samma sak efter 2:a missfallet, men då lyssnade de inte heller. Det var inte förens efter 3:e missfallet som läkaren faktiskt lyssnade och tog allehanda prover på slemhinnan.
    Tydligen så skickades en remiss till fertilitetsmott då också.

Svårt att säga om det var infektionen som orsakade missfallen det får vi se efter utredningen. Men infektioner i underlivet är ju en av orsakerna som kan leda till missfall vad jag förstått.

Hur har det gått för dig, har du fått svar från blodproverna än?
    Okej . Lycka till..

Har inte fått tagit proverna än . Måste vänta till Mensdag nummer 3. Har inte fått mens än..
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-12-03 11:05:18 följande:

Hej!

Hur har det gått för er? Har ni kommit framåt i utredningen :)?

Hoppas allt löper på som planenligt!

I onsdags började jag med mediciner . På onsdag ska till sjukhuset å spola . Sen ska jag till Marie i Stockholm och få dropp sen ska jag börja med fragmin då..
  • mli01
    KattenH81 skrev 2016-12-11 19:00:12 följande:

Utredning klar- visade inte på något förutom att jag direkt efter mf 3 fick börja äta Levaxin då TSH låg på 2,6 då. En månad senare låg det dock på 1,0 så det är ju toppen!
    Fick även trombyl att äta varje dag. Nästa gg det blir plus ska jag direkt ta en ny tsh-test. Sen ska jag komma på tidigt vul i v 6+0. Nu gäller det bara att bli gravid igen!
    ÄL-vecka nu o testar med cb:s advanced digital.

Okej . Håller tummarna
  • mli01

Var in idag och enligt min läkare så ser livmodern fin ut och inge konstigt hitta han. Nu väntas provsvaren .
    Men han trodde inte att de skulle visa nått. Lär ju inte få svar före januari .

• mli01
    stocktown85 skrev 2016-12-15 19:58:11 följande:
    Skönt att det såg bra ut.
    På nått sätt känner jag att det hade varit skönt om dom hittade något konkret som gick att åtgärda. Men man ska väl egentligen vara tacksam om inget hittas.
    Jo så klart känns de bra. Men som du säger bara man fick veta vad som är fel så kanske man kan åtgärda de då ????
Svar på tråden 6 missfall