• Anonym (AD)

Ny studie: Antidepressiva minskar chanser att bli gravid

Ny studie: Antidepressiva minskar chanser att bli gravid
    "1. Antidepressant use during a given menstrual cycle was associated with decreased fecundability during that cycle.

2. History of anxiety or depression was not independently associated with decreased fertility.

Evidence Rating Level: 2 (Good)"
    Källa: www.2minutemedicine.com/antidepressants-associated-with-decreased-fertility/

Så förutom ökad risk för missbildningar så minskar antidepressiva även risken för att bli gravid. Kan vara värt att veta.

• Svar på tråden Ny studie: Antidepressiva minskar chanser att bli gravid
  • Anonym (AD)
    Anonym (N) skrev 2016-02-02 00:53:51 följande:

Nä det tror jag inte.

detta är en studie alltså
  • Anonym (AD)
    Anonym (H) skrev 2016-02-11 23:37:49 följande:

Intressant.. Jag har i många år haft svårt att bli gravid... De gånger jag väl lyckats bli det, är när jag sänkt medicin dosen eller slutat helt.

ja de här medicinerna påverkar hormonerna. påverkar hypofysen väldigt mkt.
  • Anonym (AD)
    Anonym (Nja) skrev 2016-02-16 20:55:15 följande:

Om denna teorin stämmer eller inte... De fyra gångerna jag blivit gravid, då har jag gått på antidepressiva. Första gången tog jag p-piller, blev gravid i alla fall. Andra gången hade vi säkra perioder, hade sex EN gång på tre månader, en vecka efter att jag kände av ägglossning. Tredje gången använde jag pessar. Fjärde gången mini piller. Jag har dessutom flera saker emot mig: jag är över 35, överviktig och rökare. Så undrar hur lätt jag blivit gravid om jag INTE tagit antidepressiva..

vilket antidepressiva tog du?
    Hur som helst betyder detta inte att alla som tar antidepressiva kommer ha svårt att få barn. Det är en biverkning och alla får inte just den biverkning.
Svar på tråden Ny studie: Antidepressiva minskar chanser att bli gravid