• Mallangbg

IVF Juni 2016

mini72 skrev 2016-06-23 14:10:55 följande:

Fått besked nu från kliniken att det inte blir fler försök. De anser de senaste resultaten som dåliga och att detta är en indikation på att ivf inte är vägen för oss att gå.

Så, långvården nästa, eller?

Nej, jag tänker att nu kör vi naturligt samtidigt som vi bestämmer oss för i vilket land vi ska göra äggdonationen, det är ju som inte lov i Norge ännu. Danmark är ju ett liberalt land som tillåter ivf/donation upp till 46 år. Det svåraste är dock att inte bli stressad av tidens tand, min biologiska klocka hörs ticka nu. Samtidigt som man vill vara positiv är det lätt grubbla.

Det var lite om mitt. Hoppas det går bättre för er andra, kämpa på och lyft hakan de dagar allt känns tungt! Styrkan sitter i huvudet!

Klem från Norge. :)

Hej, så tråkigt att läsa. Får man inte Göra äggdonation i Sverige? Hur lång tid tar det att få hjälp med detta ? Det är vårt andra alternativ om vi lyckas med Ivf. Styrke kramar
  • Mallangbg
    Emmet1976 skrev 2016-06-22 20:00:36 följande:

Och därmed kan jag idag, RD14, konstatera att min andra ivf misslyckades. Testdag är på lördag, men med mitt blodflöde och negativt test RD12, så har realisten i mig tagit över. Jag kör sista Lutinus ikväll för sakens skull, gör det medskickade testet imorgon bitti och sedan tar jag midsommarhelg och semester.

Hoppas jag slipper se er i augustitråden och att ni istället ruvar på.

Jag tar min några glas rosé i helgen, för det är jag värd!

Kram och all lycka från mig till er! <3

Hej,

Jag är på ruvdag 14idag och blodet flödar samt testat minus nu på morgonen. Har egentligen TD på måndag. Så nu har även realisten i mig tagit över. Vet inte om man vågar dricka ett glas rose ? När tänker ni köra igen ? Vi planerar att starta början av augusti. Tyvärr fick vi inga ägg med oss till frysen så vi får helt enkelt starta om. Då är vi två som som känner sig lite uppgiven, ledsen på årets annars roligaste dag. Ibland längs det som man är helt själv om detta. Styrke kramar till dig !!
  • Mallangbg
    Emmet1976 skrev 2016-06-24 14:08:51 följande:

RD14 är en skitdag! Ledsen för er skull. :(

Vi har inte heller några i frysen och får börja om på ivf nr 3 i augusti. Satt och räknade nu och gissar att jag börjar med sprutorna runt 10 aug.

När jag på min första ivf fick riklig mens, tom mer än vanlig, på RD 13 och testade neg med clearblue digital så höll de med mig från Sophiahemmet att jag kunde avbryta. Likaså avbröt jag nu på RD 14.

Om du har rejäl mens så får man nog vara realist... Återigen så trist, men det är vår tur i aug, dvs majbebisar. :)

Strax ska jag njuta av rosé och blicka framåt. :) varm kram med hopp om att du får en fin midsommar med nära och kära. ( Så gott det går)

Jag börjar nog också samma tid i augusti som dig. Får hoppas det blir vår tur då. Vi får följas åt.
  • Mallangbg
    fideli fidelej skrev 2016-06-24 14:40:31 följande:

Vad tråkigt Mallangbg och mini72. När man är inne i denna ivf-cirkus pendlar man hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Stor kram till er båda.

Själv ruvar jag fortfarande. Har dock de senaste dagarna känt en ganska kraftig mensvärk som om mensen vore på väg. Hoppas innerligt att så inte är fallet. 3 dagar kvar....sedan är det testdag. Håller tummarna så hårt jag bara kan att det denna gång är min tur. 

Håller tummarna för dig. Lycka till !!!
  • Mallangbg
    fideli fidelej skrev 2016-06-26 20:39:31 följande:

Tyvärr verkar det inte som om det var min tur denna gång heller. Fick ngn form av brun flytning igår. Bara lite, men har aldrig tidigare fått det. Tog därför ett test idag som visade negativt. Har under dagen inte haft fler bruna flytningar och inte heller någon mens. Vad tror ni? Kan det vara som så att jag varit gravid och nu har ett missfall på gång?

Håller också tummarna. Det är ju vissa som blöder men ändå är gravida så testa dig igen på den dagen som är utsatt ifrån kliniken. Så är du på den säkra sidan.
Svar på tråden IVF Juni 2016