• Jazzgirl76

IVF Juni 2016

mini72 skrev 2016-06-12 12:44:36 följande:
    Ja just det, det har du ju rätt i att det blir annorlunda med FET. :)

Vidare så står det i foldern: Efter tillbakaföring kan ni återuppta aktiviteter och leva normalt, bortsett från det som tidigare är nämnt om samlag, tampongbruk och karbad.

Det är väl helt enkelt infektionsrisken man ska ha i minne då. :)
    Ok, tack så mycket att du kollade upp! Då gjorde jag rätt i att avstå då. Blev en mysig kvällstur till en strandbar så killen fick ta en kall öl istället igår. Jag tog en te. Ganska skönt att vara nykter även på helgen - man blir ju fri att åka vart man vill... Hunden kunde doppa tassarna i vattnet och blev ställets favorit. En mysig lördagskväll blev det.
  • Jazzgirl76

Lycka till med VUL:et imorgon och hoppas upptiningen av spermierna går bra. Visste inte ens att man kunde göra så men det är ju toppen! Jobbigt att behöva göra det ensam men det kommer gå superbra!

• Jazzgirl76
    Klaras76 skrev 2016-06-14 20:28:49 följande:

Har ni ruvare i denna tråd några "känningar"? Själv känner jag faktiskt inte så mycket alls. Ruvardag 5 och ibland lite hugg/stickningar men i övrigt känns det som "vanligt".
    Å denna väntan...

Haft en del menssmärtor men inte fått den än ( hoppas den inte kommer alls...) och huvudvärk, varje dag har jag varit lite illamående stundtals men alla dessa symptom kan lika gärna vara Lutinus. Jag är på RD 11 idag med en 5-dagars blastocyst. TD på torsdag (16/6).
  • Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-15 20:22:24 följande:

Idag kom brevet - mina två embryon klarade sig inte till frysen. :( Hoppas minst en av mina två i magen väljer livet...RD7 idag...

Det hoppas jag med! Stort lycka till!
  • Jazzgirl76
    mini72 skrev 2016-06-15 20:09:07 följande:

VUL visade en äggblåsa, som var 14 mm. Slemhinnan var 5 mm.

Jag fick 2 val: Sätta ägglossningssprutan på lördag och försöka bli gravid naturlig väg, eller sätta ägglossningssprutan på lördag och göra ÄP på måndag samt ET på tisdag.

Efter lite dividerande kom jag fram till att jag önskar att fortsätta hos kliniken, pga att jag har erfarit att ha dåliga ägg och tom äggblåsa.

ET är bokat kl 9.00 på måndag, men först måste vi vänta på svar på blodprovet som jag tog idag. Det man önskar se är att nivån är låg eftersom jag bara har en äggblåsa. Om det upptäcks fel redan på blodprovet, kommer försöket avbrytas och vi får göra om 2:a ivf för tredje gången.

Förresten, det där med frysta spermier verkar vara ganska vanligt på min klinik, eftersom det bl.a. är en del off-shore arbetare i oljehavet här i Norge. :)

Det är min födelsedag på fredag, så jag hoppas verkligen att den dagen blir historisk! Håller tummarna hårt denna gång! :)

Åh, håller tummarna för att det går bra för er!
  • Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-17 06:46:32 följande:

Idag på RD9 är jag nojjig haha. RD9 förra IVF-försöket så började mina menskänningar i magen. RD14 kom mensen, 5 dagar sen i och med Lutinus. Klarar jag tisdag nästa vecka så känns det mer lovande.
    Nej, nu får min hjärna sluta grubbla.
    Heja Sverige i em! :)

Ja men visst blir man nojjig?! Håller tummarna att mensen inte kommer!
  • Jazzgirl76
    Klaras76 skrev 2016-06-17 08:12:35 följande:

Igår fick vi brev om att 3 ägg klarat sig till frysen. Hade inga ägg som klarade sig så långt förra gången på min första IVF så detta var en glad överraskning. Eftersom jag fyller 40 efter sommaren får jag enligt reglerna på min klinik inte starta behandling för plock efter att jag passerat 40 så detta måste ju vara postivt!? Om nu bara de överlever upptining dvs...

Wow! Stort grattis!!!
  • Jazzgirl76
    Hope2016 skrev 2016-06-17 08:19:54 följande:

Hej

Som vnligt kom mensen på klockslaget :(

Har td 25/6 och vet redan nu att det är kört, tog gravtest på morgonen då mensen är igågn och ringde till rmc men som vanlogt lika envisa och vill att jag ska testa den 25/6 ändå. Ser inte att det skulle kunna ändras. Är så uppgiven då betyder det att min kropp fattar nada med ett befeuktat ägg eller så har jsg kort lutealfas??

Är så trött på den här känslomässiga karusellen :(

Nej vad trist! Hoppas att det bara är en blödning som slutar och att det väl blir ett plus på din TD, även om jag förstår att det känns kört och förjävligt.
  • Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-18 09:44:04 följande:

Ruvardag 10. Har menskänningar och sitter vid köksbordet och tårarna rinner och försöker vara tyst så jag inte väcker min älskade sambo som sov dåligt inatt. Jag är så rädd för att mensen kommer innan RD13. Molandet i magen känns precis som förra gången när mensen kom RD 13. Jag fyller 40 i oktober och min reserv börjar sjunka dramatiskt, vilket framgår av blodprover.
    Jävlar skit. Att det ska vara så svårt för oss som vill och alla dessa som får barn som inte vill veta av dem. Livet är fan orättvist.
    Jag anses vara en positiv och optimistisk människa, men detta tar kål på min optimism just nu. Springer på toa en gång i timmen för att kolla efter.
    Köpte en triss, jag som i princip aldrig spelar. Denna triss tänker jag skrapa när mensen kommer för någonstans måste man ju få någon jäkla tur i livet. :/ Skit. :(

Jag håller tummarna stenhårt för dig och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen för dig/er nu! Jag vet precis hur du känner med stress och oro kring ålder och kringliggande orsaker. Jag vågar heller inte tro eller tänka positivt med anledning av att jag då blir så fruktansvärt besviken när det inte funkar. Men såklart önskar jag att vi alla får lyckas. Vi som vill. Tänker på de som aldrig vill ha barn men blir gravida och tar bort det. Så himla orättvist livet kan vara. Så nu är det faktiskt vår tur! Heja heja!
  • Jazzgirl76

Tyvärr blev det negativt för min del idag. Så ledsen. Hade ju hoppats på att d skulle gå vägen eftersom jag borde fått mensen förra söndagen. Men jag tänker att det var rätt av mig att få beskedet här hemma 3 dagar efter officiell TD istället för i England, en bra bit bort från min sambo.

Ska ringa kliniken imorgon. Antar att det blir ivf 2 i höst. Vi fick ju bara en till frysen.

• Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-20 06:49:33 följande:

Tjuvtestade imorse på RD12. Negativt. :(
    Knappast troligt att det vänder till positivt på lördag. Testade med clearblue digital.

Nej, inte du också!!! Men det är ju 5 dagar kvar till din TD så jag hoppas verkligen att det slår om! <3
  • Jazzgirl76
    Silmation skrev 2016-06-20 19:42:53 följande:
    5/6 befruktade och ruvar just nu på 1 litet frö:)) <3
    Å, grattis till ruvning! Önskar dig stort lycka till! <3
Svar på tråden IVF Juni 2016