Inlägg från: Anonym (Hejjjjhejj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejjjjhejj)

Hur sparar jag ihop 50.000?

Jag vill ha 50.000. Min lön= 14.000 efter skatt. Sju tusen i utgifter.

• Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?
  • Anonym (Hejjjjhejj)

Ok men jag tänkte mer hur jag kan göra för extra cash?

• Anonym (Hejjjjhejj)

Kan jag vinna på triss då?

• Anonym (Hejjjjhejj)

Lm

Anonym (Bno) skrev 2016-02-11 20:43:56 följande:

Sälj prylar, jobba extra, gå ur kyrkan om du är med där.

Min dyraste ägodel är min cykel som blev stulen. Gick ur kyrkan för fem år sen, tack.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:14:53 följande:

Dumt då det bli dyrt för dina nära om du avlider ????

De är rika så ingen fara. Men du missar, man kan fortfarande bli begravd trots att man gått ur
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (.) skrev 2016-02-11 21:28:04 följande:

Lotter kan vara ett trevligt nöje men det är en minst sagt riskabel investering. Som regel förlorar man mer än man vinner. Att låta bli att köpa lotter och istället sätta in motsvarande summa på ett bankkonto är smartare, trots den låga räntan.

Åh, men någon sabla gång måste jag vinna. Hästar då?? Ja, ok.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (Bno) skrev 2016-02-11 21:47:58 följande:

Men det är ju inte så att man får begravningen betald för att man är med i kyrkan, hur tänkte du där? Bättre spara och lägga undan till begravning i så fall om man tycker det är viktigt.

Herregud, både pensionsspara inspara till begravning?! Jisses orkar inte med det här med pengar. Finns det inte dödsförsäkringar till sånt...?
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    MEE83 skrev 2016-02-12 08:11:52 följande:

Nu antar jag att du inte är så insatt, annars så hade jag rekommenderat att ligga kort, marknaderna är dyngsura och det är blodbad överallt, slakt. Jag har kört rätt hårt med certifakt och tagit korta positioner med bla Nikkei 225 som underliggande i år med delar av min trading portfölj, japanska aktier har haft det tuffare än många andra, en del har verkligen dykt rätt ner i källaren. Jag ligger på ungefär +60% på de trading positionerna, och har realiserat vinster på ungefär 320 000 sedans mitten av januari genom att ligga kort(med olika instrument) på Nikkei. 

Nu tror jag dock inte marknaderna kommer fortsätta vara så här sura, resten av året, men det är björnmarknad galore just nu. 

Men, eftersom du frågar och jag då drar slutsatsen att du inte är så insatt, då bör du nog minimera din riskexponering, så då är det bäst att helt enkelt månadsspara på sparkonto.

Lägga undan mina sjutusen på sparkonto, då tar det ca 8 månader fattar inget av vad du skriver, önskar att jag förstod mig på sånt. Köpte aktier en gång för 500kr men verkar som man inte gör sånt hehe. :P duktig du är, 320.000, crazy.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    GHopper skrev 2016-02-12 08:16:09 följande:

7000 kvar efter utgifter alltså. Vad ska det täcka? Bara mat eller är det något mer med, typ telefon, prenumerationer, försäkring? Är det bara mat och nöjen det ska täcka borde du absolut kunna snåla ett tag och lägga undan 5000 per månad. Gör du det når du ditt mål innan året är slut.

Ja, mat ska det täcka och nöjen, precis. Ja, åtta månader. Tänkte operera mig, sjukt jag vet, men är förbannat trött på mitt utseende och vi lever i ett fixerat samhälle. Jag har stått emot tillräckligt länge.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    sportpappa skrev 2016-02-12 13:29:09 följande:

Det finns inga snabba enkla pengar utan det krävs att man faktiskt gör något för att få ihop dem eller att man sparar under en längre tid. 

Aktiehandel kräver att man lär sig hur det fungerar...och att man har pengar att förlora för den risken är ganska stor och man behöver lite läropengar. Man investerar tid och pengar för att i framtiden få en utdelning på investeringen. Precis som med det mesta man företar sig.

Varför behöver du 50000kr helt plötsligt? Varför kan du inte vänta 8 månader?

Mm sant! Ja, det är ju tråkigt att vänta i åtta månader. Sen ska jag göra en operation. Tänk om den inte blir bra, har gått o väntat åtta månader på inget.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (?) skrev 2016-02-12 15:15:20 följande:

Det känns lite som att det är quick-fix:ar som lockar överlag? Tråkigt att vänta på att kunna spara ihop till skönhetsoperation du bestämt dig för. Operation i stället för att jobba långsiktigt med självförtroende (eller möjligen livsstil - vet ju inte vad det är du vill operera).

Vad gäller snabbt sparande handlar det om att sänka utgifter till lägsta uthärdliga nivå och spara resten. Eller höja inkomster, men det antar jag att du redan försökt?

Att höja min inkomst skulle ta tre-fem år av fattiga år. Nej, detta kan man inte åtgärda genom att träna/äta annorlunda. Jag är vältränad. Mitt självförtroende är faktiskt bra, vill ändå ändra. Samma som att störa sig på ett födelsemärke..
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    MEE83 skrev 2016-02-12 15:20:19 följande:

Man ligger kort, om man tror på att ett index, eller t ex en aktie kommer att sjunka, och marknaderna är som sagt otroligt svaga just nu, i synnerhet visa av de asiatiska. Använder man sig av hävstångsprodukter, så kan det gå undan. 

kl 7:00 / kl 7:30 / kl 12:35 / Sedan 31/12

MSCI Asia Apex 50: -0,3% / -0,4% / -0,4% / -13,8%
    Nikkei 225: -4,8% / -4,8% / -4,8% / -21,4%
    Hongkong Hang Seng: -0,9% / -1,0% / -1,2% / -16,4%
    Kinas Shanghai Comp: STÄNGT / STÄNGT / STÄNGT / -21,9%
    Kinas Shenzhen Comp: STÄNGT / STÄNGT / STÄNGT / -24,2%
    Taiwan Taiex: STÄNGT / STÄNGT / STÄNGT / -3,3%
    Sydkorea Kospi: -1,4% / -1,4% / -1,4% / -6,4%
    Indien BSE Sensex 30: -0,3% / -0,7% / +0,1% / -12,0%
    Singapore Straits: +0,0% / -0,2% / +0,1% / -11,9%
    Australia S&P/ASX200: -1,2% / -1,2% / -1,2% / -10,0%

Duktig, ja det är jag väl, jobbar med detta och är förstås väldigt aktiv privat också, de asiatiska marknaderna stänger ungefär när vi här i Sverige gör oss redo att gå till jobbet, sedan går det naturligtvis inte vägen alla gånger, man får en käftsmäll då och då, men överlag, så är jag framgångsrik på det jag gör. 
    I tider om dessa, så är detta en bra, illustrativ bild av hur arbetsplatser som min kan se ut. 

Haha, rolig bild jobb alltså, om du tycker det är så roligt så lek med mina pengar också, suck
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    MEE83 skrev 2016-02-12 15:20:19 följande:

Man ligger kort, om man tror på att ett index, eller t ex en aktie kommer att sjunka, och marknaderna är som sagt otroligt svaga just nu, i synnerhet visa av de asiatiska. Använder man sig av hävstångsprodukter, så kan det gå undan. 

kl 7:00 / kl 7:30 / kl 12:35 / Sedan 31/12

MSCI Asia Apex 50: -0,3% / -0,4% / -0,4% / -13,8%
    Nikkei 225: -4,8% / -4,8% / -4,8% / -21,4%
    Hongkong Hang Seng: -0,9% / -1,0% / -1,2% / -16,4%
    Kinas Shanghai Comp: STÄNGT / STÄNGT / STÄNGT / -21,9%
    Kinas Shenzhen Comp: STÄNGT / STÄNGT / STÄNGT / -24,2%
    Taiwan Taiex: STÄNGT / STÄNGT / STÄNGT / -3,3%
    Sydkorea Kospi: -1,4% / -1,4% / -1,4% / -6,4%
    Indien BSE Sensex 30: -0,3% / -0,7% / +0,1% / -12,0%
    Singapore Straits: +0,0% / -0,2% / +0,1% / -11,9%
    Australia S&P/ASX200: -1,2% / -1,2% / -1,2% / -10,0%

Duktig, ja det är jag väl, jobbar med detta och är förstås väldigt aktiv privat också, de asiatiska marknaderna stänger ungefär när vi här i Sverige gör oss redo att gå till jobbet, sedan går det naturligtvis inte vägen alla gånger, man får en käftsmäll då och då, men överlag, så är jag framgångsrik på det jag gör. 
    I tider om dessa, så är detta en bra, illustrativ bild av hur arbetsplatser som min kan se ut. 

Tänker du på hur du påverkar världen när du gör dina val här?
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (hej) skrev 2016-02-12 18:29:20 följande:

Är du sexuellt frigjord kan du sälja sex.

1000:- för en avsugning eller 2500:- för ett knull.

50 sug eller 20 knull så har du dina pengar.

Hmm... Att det finns de som betalar så mycket pengar för sex? Har svårt att förstå det.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (Uhum harkel) skrev 2016-02-12 20:53:33 följande:

Att ta lån är snabbaste sättet.

Lån eller rån.

Timbetalda jobb kan funka.

Lån nja, rån, ja alltså det tåls att tänka på
  • Anonym (Hejjjjhejj)

Alltså ingen skrev "ursäkta OT"... Aldrig varit med om liknande kapning, dödsynd!

• Anonym (Hejjjjhejj)
    lostinspace skrev 2016-02-13 22:00:57 följande:

Känns som om du behöver gå pm grundskolan? Hur svårt kan det vara?

50 000/7000 = 7,14. Det tar dig alltså sju månader att spara ihop det. Om du vill ha 1000 kronor i månaden till nöjen så blir det 50000/6000=8,33 månader.

Bingo dingo...

Du behöver framförallt gå om svenska-kursen vissa har varit bättre på att läsa mellan raderna också. Du tolkar bokstavligt. Båda typerna behövs i vår värld för att den ska fungera.
Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?