Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hur sparar jag ihop 50.000?

Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:14:53 följande:
    Dumt då det bli dyrt för dina nära om du avlider ????
    Varför sitter du och tar för givet att det blir en dyrare begravning om man INTE är medlem i Svenska Kyrkan? Begravningsavgiften måste du betala oavsett om du är medlem i Kyrkan eller inte.

Kyrkan har inte ett skit med att göra vilken prislapp begravningen får.  Det avgölr de annhöriga om det skall vara en dyr eller billig begravning,
    Man kan ha en billig begravning även om den avlidne har önskat en borgerlig begravning.
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:36:18 följande:
    Klart man kan men det blir väldigt simpelt o anhöriga kanske vill ta ett fint avslut på en mera värdigt sätt .
    Man kan ha ett värdigt avslut även vid en s.,k brogelig begravning.

Om en person är ateist och önskar en borgerlig begravning så skulle det vara ett hån och vara rent ut sagt ovärdigt att ha en kristen begravning då man går emot den avlidnes önskan.

Men du kanske anser att DIN VILJA väger tyngre än den avlidnes önskan?
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 18:45:02 följande:
    Kostnaden står inte begravningsbyrån för , tror du det på allvar ?
    Du skiter i att läsa förstår jag?  Ingen har hävdat att begravningsbyrån står för kostnaden. 
    Det som sas var att man anlitar en begravningsbyrå och man får stå för kostnaden och oftast så tas pengarna från den avlidnes pengar som blev över.
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 23:03:29 följande:
    Till en billigare kostnad ja
    Att sitta och upprepa en felaktighet om och om igen gör inte att felaktigheten blir rätt till slut.
    Det kommer aldrig att bli en billigare begravningskostnad bara för att man blandar in en Kyrka i begravningen. 

• EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 23:50:57 följande:
    Lär dig läsa o tolka text , du tolkar tydligen allt på ditt eget sätt o lägger till lite mellan raderna
    Jasså så nu  sitter du och projicera dina tillkortakommande (läsa och tolka annans text)  på omgivningen.

Du jag är inte den enda som argumenterat emot dig och påtalat att du har fel i dina påstånden.

Ja jag kan läsa och jag kan tolka en text. Det är därför jag vet att du har fel i dina korkade påståenden som denna: 
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 07:08:11 följande:
    Du får betala allt i o med en begravning själv om du inte är medlem .
    Det blir knappast billigare rent ekonomiskt att ha en kyrklig begravning än en borgerlig begravning. Detta är ett falsk påstående från dig, oavsett hur du försöker med krampaktiga personangrepp som "Lär dig läsa och tolka en text".

Är du en sådan person som vägra att begripa att du KAN ha fel och i desperat försök försöker rädda ditt okunskap och genom omogna personangrepp.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 23:50:57 följande:
    Lär dig läsa o tolka text , du tolkar tydligen allt på ditt eget sätt o lägger till lite mellan
    Dessutom pekar DU inte på vad man tolkat dig fel någonstans heller. OM det är nu en feltolkning som du hävdar.
    Så om du inte klara av detta så behöver man knappast lyssna på dig och ditt omogna personangrepp som du levererar i stället.

• EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 07:18:16 följande:
    Om man inte är med i svenska kyrkan får man själv stå för sånt som hantering o transport av den avlidne tex
    Även om man är medlem i Svenska Kyrkan så får du betala transportkostnaden hanteringen etc..
    Det är begravningsbyrån som står för detta och INTE Svenska kyrkan.

Så även de som är medlem i Svenska Kyrkan får betala transport och hantering av den avlidne då det är begravningsbyrån som fixar detta. Begravningsbyråer är fristående från  Svenska Kyrkan.

Varför sitter du och tillskriver uppgifter på Svenska Kyrkan, som Svenska Kyrkan egentligen inte har? 

Skall du komma med korkade personangrepp nu som att man inte kan läsa och tolka text bara för att du sitter och sammanblandar vilka uppgifter Svenska Kyrkan och begravningsbyråerna har?

Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?