Inlägg från: mamma till L |Visa alla inlägg
  • mamma till L

Vi som har BF i okt

Hej. Här hänger jag gärna på. Har BF i oktober. Har en 5 årig pojk från ett tidigare förhållande.

• mamma till L

Nu har allt lagt sig. Illamående och yrsel och magont nu börjar jag nästan tro det inte är sant. Har ni känt så också? Vet ja hade de tankarna flera gånger med min son, gjorde gravtest om igen för att bevisa för mig att de va sant. Tog nästan 2 år för oss att bli gravida så är som ett litet mirakel. (Min tidigare son har inte samma pappa)

• mamma till L
    Hilda77 skrev 2016-02-21 07:11:59 följande:

Mina symtom kommer och går. Var jätteorolig. Är i vecka 6+1 idag. Ska göra ett vul på onsdag så får se om allt ser rätt ut.

Min första son tog 1,5 år att få till. Denna graviditet är ett resultat av en insemination som tog sig på andra försöket.  Helt otroligt.

Härligt . Skönt att få göra ett vul så man vet att allt är ok. Vi trodde verkligen vi skulle få påbörja utredningen men äntligen så plussade jag.
  • mamma till L

Ska på ett VUL imorgon är i v 6+4 kan man ens se ett hjärta då.? Haft blödningar i en vecka därför de ville kolla.

• mamma till L

Gick inte riktigt som jag tänkt mig idag. Syntes en kraftig blödning och hon förklarade att de va ett missfall. Hon kollade noga och ja undrade varför. Ville ju bara upp ur stolen och ut till bilen och gråta. Tillslut sa hon. Titta! Där va de -, ett litet tickande hjärta. Ja hoppas hoppas nu denna lilla ärta stannar kvar där innan. Men gör ändå ont i hjärtat att ett inte klarade det. Någon som vart med om liknande.

• mamma till L
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-07 10:31:26 följande:

Hur gick det för dig?

De säger att ja måste vänta till 18 mars innan jag får göra ett nytt ultraljud för att se om den andra finns kvar och mår bra. Fruktansvärt jobbigt att gå och inte veta. Har graviditetssyntom men samtidigt symtom för missfall eftersom tvillingen inte klarade sig.
  • mamma till L
    JamesMamma skrev 2016-03-11 15:01:09 följande:

Hej på er. Jag är gravid i v9 nu och har redan gjort flera ul pga kraftiga blödningar. Man ser ett fint tickande hjärta och även en till fostersäck fast inget embryo där. Min livmoder är hjärtformad och har en skiljevägg så fostersäckarna har en varsin kammare. Lite små läskigt. Ska träffa en läkare på fostermedicin den 23/3 för att göra en grundligare ul. Alltså jag är lite rädd att alla dessa ul ska vara skadliga för graviditeten. Har någon av er erfarenhet eller vet någon det har gått illa för pga ul?

Hej.

Efter mitt UL började jag blöda mycket mer än jag gjort tidigare så blev orolig för just det du nämner, att UL kanske kunde vara skadligt. Men efter att jag har tillbringat många stunder till att googla och ringa runt så har jag bara fått samma svar och det är att UL inte är skadligt för fostret. :) hoppas allt går bra för dig, förstår din oro
  • mamma till L

Dags för mig också att lämna gruppen fick missfall på ena tvillingen förra veckan och den andra denna veckan ????. Lycka till och njut av era minisar

• mamma till L
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-14 12:26:50 följande:

Beklagar för MF har inte lämnat gruppen här heller än:(fick åxå MF ta hand om dej

Va tråkigt att höra. Känner mig helt tom. Ta hand om dig. Kram
Svar på tråden Vi som har BF i okt