Inlägg från: Decibel84 |Visa alla inlägg
  • Decibel84

Vi som har BF i okt

Hejsan
    Jag plussade igår, vi har genomgått fertilitetsutredning, 3 inseminationer men nu har det gått naturligt.

Jag känner mig lite ledsen för att jag inte kan ta in att vi nu äntligen lyckats.
    Sen så är jag nu förkyld...IGEN...Är det nån fara att ta alvedon?
    Tempar också med NC och enligt den så är jag i vecka 4+1
    Beställde dock ett test som visar veckor så hoppas på att få hem det imorgon.

• Decibel84
    Josefine1991 skrev 2016-02-21 11:53:16 följande:
    Åh ???? Grattis till er ?? Vad härligt. Jag gjorde ett så t test när jag väntade sonen. Min man jobbar på traktamente och jag hade bara legat med honom och kan peka ut de 2 dagar vi hade sex på då han blev till. Den veckan jag skulle blivit gravid enligt det testet va min man inte hemma o jag hade inte sex. Bara så du vet att de inte är 100% ????
    Tack!!
  • Decibel84
    Hilda77 skrev 2016-02-22 08:06:43 följande:
    Dom testen är skit om det är clearblue du menar. Mina visade 2-3 veckor vilket inte alls stämde, blev ju orolig. Men ett blodprov visade på hcg över 9000. För att få 3+ behöver man bara 2000. Så de är inte speciellt pålitliga.
    Ja precis clearblue, jag har sån tur så jag ska få komma på UL på fertilitetskliniken vi gick på, så hoppas på att bli klokare då:)
  • Decibel84
    Hilda77 skrev 2016-02-22 10:30:25 följande:
    Skönt. 

Jag ska in och göra ett vul imorgon. Antar att jag får domen då om det går som det ska. Är väldigt orolig. Men är det inte som det ska så var det ju sannolikt något fel på fostret. Var jätteorolig förra graviditeten med.  Köpte en doppler och hörde sonen hjärta 8+3 första gången. Lugnade mig enormt!

Sen gör mitt mvc ultraljud i vecka 8-9. 
    oh doppler, tror jag läst om det..men har du inte kvar den då till denna graviditet?
  • Decibel84
    Hilda77 skrev 2016-02-22 11:20:10 följande:
    Jo jag har den kvar. Men är bara 6+2 idag så rent för tidigt att börja använda. Tidigaste jag hört någon som hittat är 7+4. 

Jag hittade väldigt tidigt förra gången på 8+3. 
    Kommer definitivt försöka i vecka 8 om denna graviditeten går vägen.
    ah va spännande:)
  • Decibel84

Plussade i lördags och kämpar med en förkylning.
    Har kämpat i flera år för detta men varför kan jag inte vara glad?

Förkylningen gör mig också orolig och stressad och jag är rädd för att ta alvedon, har haft feber sen i lördags.
    Känner mig bara så nere fast jag borde vara överlycklig

• Decibel84
    Julia79 skrev 2016-02-23 11:33:45 följande:

Grattis till plusset Klart det är jobbigt om du har feber och är sjuk, känslorna kommer säkert när du mår bättre igen Alvedon kan man absolut ta, jag fick det rådet förra gången av min BM att "det är bättre att ta alvedon än att du är för varm, då mår bebis i magen bättre också" <3

Jo det är lite min tanke också, kroppen måste ju må bättre av en alvedon än att försöka kämpa bort en feber själv..

tack!
  • Decibel84
    Dalkullan skrev 2016-02-23 14:12:48 följande:

Hilda77 - stort grattis, vad härligt!!

Pink - grattis!:D

Decibel84 - tror att jag förstår dig en del - också försökt länge och tanken på att det inte ska gå bra nu när vi kommit längre än nånsin efter flera års bergochdalbana, gör mig helt matt..!

jag tycker man pratar för lite om den här enorma rädslan, kanske är den för privat? för jag har då aldrig hört mina vänner prata om oro för att få missfall
  • Decibel84
    Frufin skrev 2016-02-23 22:10:26 följande:

V 6 idag :) tror jag. Bor i Sthlm. Tänkte också ringa MVC imorgon kanske... Känns som att man är gravid på låtsas när man inte berättat för nån, inte hinner tänka på det på jobbet, mannen o jag kan inte prata om det så mkt hemma eftersom barnen är så stora osv. Vill att tiden ska gå, ska bli så roligt att berätta för barnen framförallt!! När tänker ni berätta för barn, familj, på jobbet?

Jag kan inte fatta att jag nu lyckats efter alla dessa försök och hjälp från klinik.
    Jag har berättat för fyra personer. Jag känner ingen större stress just nu för att berätta för fler.
    Sen är det så att jag är överviktig så jag är osäker på när/om det ens kommer att synnas:O
  • Decibel84

Jag har tur och får göra UL 15 mars, är i v6 nu.
    Jag satt och tänkte beställa flera gravtest igår, för att typ "påminna mig om att det är bra och att det är på riktigt", Men bestämde mig för att vänta till UL

• Decibel84

UL imorgon, verkligen livrädd.
    Vad gör jag om det inte finns något där inne?
    Ni som gått på första UL där det inte visat något(tidigt missfall) har ni haft några symptom innan?

Jag känner verkligen att jag kommer dö inombords , men så känner nog alla.

• Decibel84

Vilken lättnad att få göra ett VUL.
    Och att läkaren dessutom sa att risken är rätt låg när storleken var rätt och hjärtat slog..Så jag känner mig mycket lugnare nu<3

Svar på tråden Vi som har BF i okt