• Hilda77

Vi som har BF i okt

Hej.

Jag väntar mitt andra barn. Har en pojke på 2 år redan. 

Är sjukt orolig denna gång. Vet inte varför. :)  
    Har inga symtom mer än ömma bröst och ryggont. Fick svår foglossning i förra graviditeten och har börjat känna av fogarna redan. Inte kul.

• Hilda77
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-18 14:02:29 följande:
    Hur känner man av det?

Jag känner hur höftpartiet rör sig. svårt att förklara. men det gör ont i hela höftpartiet och nedre delen av ryggen.
  • Hilda77

Jag ska göra ett tidigt ultraljud i vecka 8 hos min barnmorska. Gjorde det förra gången och ska göra det denna gången med. Man ser inte mkt men får reda på om hjärtat slår och storleken är ok. De erbjuder det hos oss.

Vet inte om jag ska kolla kön. Tänkte inte göra det förra gången men blev för nyfiken. Har ingen önskan om kön men vet inte om jag klarar av att inte veta. Hade gillat att få en överraskning men det är så svårt att hålla sig. :)

• Hilda77
    mamma till L skrev 2016-02-20 20:32:37 följande:

Nu har allt lagt sig. Illamående och yrsel och magont nu börjar jag nästan tro det inte är sant. Har ni känt så också? Vet ja hade de tankarna flera gånger med min son, gjorde gravtest om igen för att bevisa för mig att de va sant. Tog nästan 2 år för oss att bli gravida så är som ett litet mirakel. (Min tidigare son har inte samma pappa)

Mina symtom kommer och går. Var jätteorolig. Är i vecka 6+1 idag. Ska göra ett vul på onsdag så får se om allt ser rätt ut.

Min första son tog 1,5 år att få till. Denna graviditet är ett resultat av en insemination som tog sig på andra försöket.  Helt otroligt.
  • Hilda77
    Decibel84 skrev 2016-02-21 09:17:08 följande:

Hejsan
    Jag plussade igår, vi har genomgått fertilitetsutredning, 3 inseminationer men nu har det gått naturligt.

Jag känner mig lite ledsen för att jag inte kan ta in att vi nu äntligen lyckats.
    Sen så är jag nu förkyld...IGEN...Är det nån fara att ta alvedon?
    Tempar också med NC och enligt den så är jag i vecka 4+1
    Beställde dock ett test som visar veckor så hoppas på att få hem det imorgon.

Dom testen är skit om det är clearblue du menar. Mina visade 2-3 veckor vilket inte alls stämde, blev ju orolig. Men ett blodprov visade på hcg över 9000. För att få 3+ behöver man bara 2000. Så de är inte speciellt pålitliga.
  • Hilda77
    Decibel84 skrev 2016-02-22 09:22:27 följande:
    Ja precis clearblue, jag har sån tur så jag ska få komma på UL på fertilitetskliniken vi gick på, så hoppas på att bli klokare då:)
    Skönt. 

Jag ska in och göra ett vul imorgon. Antar att jag får domen då om det går som det ska. Är väldigt orolig. Men är det inte som det ska så var det ju sannolikt något fel på fostret. Var jätteorolig förra graviditeten med.  Köpte en doppler och hörde sonen hjärta 8+3 första gången. Lugnade mig enormt!

Sen gör mitt mvc ultraljud i vecka 8-9. 
  • Hilda77
    Decibel84 skrev 2016-02-22 10:52:40 följande:
    oh doppler, tror jag läst om det..men har du inte kvar den då till denna graviditet?
    Jo jag har den kvar. Men är bara 6+2 idag så rent för tidigt att börja använda. Tidigaste jag hört någon som hittat är 7+4. 

Jag hittade väldigt tidigt förra gången på 8+3. 
    Kommer definitivt försöka i vecka 8 om denna graviditeten går vägen.
  • Hilda77

Grattis Dalkullan. Förstår känslanav att vilja skrika ut det men inte föra det. Berättade inte för någon att jag var gravid flrst vecka 19 förra gången. :) vågade inte innan Rul.

• Hilda77

Tack! Vet inte varför dom gör det så tidigt. Är bara i början på vecka 6. Inte säkert man ser hjärtat så tidigt. O det kommer stressa upp mig ännu mer om man inte ser något.

Svar på tråden Vi som har BF i okt