• Hilda77

Vi som har BF i okt

Konstigt! Visst var du i Malmö med? För det är gynakuten iMalmö som kallat in mig idag.

• Hilda77

Då var det avklarat. :) Fint litet hjärta som tickade på. bebis mätte till 6+5 men jag är 6+3, har inseminerats så ingen fråga om datumen. Så skönt. :)

• Hilda77

Jag bor  i en liten by utanför Malmö. Kommer gå i Trelleborg som är närmst. Gick där förra gången och var supernöjd. Min barnmorska var super.

• Hilda77
    Malhin skrev 2016-02-23 19:10:03 följande:

Idag va jag på inskrivning hos MVC o tog en del prover. Ska dit igen nästa vecka o sen 3 veckor efter de. Ska boka in första ultraljudet nästa vecka o läkarbesök för o planera min graviditet o ultraljuden ????

Spännande. Jag ska ringa imorgon tänkte jag. :) Har inte vågat innan. Men nu börjar jag våga hoppas lite. :)
  • Hilda77
    Evelina877 skrev 2016-02-23 18:35:04 följande:

Jag hoppar in här med, Bf 24/10. Har två grabbar innan på 4 och 6. Vi bor i Västergötland.

• Hilda77
    Malhin skrev 2016-02-24 08:25:52 följande:

Jag har berättat för mina absolut närmaste vänner, ca 6st. Vill ha några o prata med om de o de är svårt o hålla sig :)

Har ej sagt något till mina barn eller våra familjer än, väntar ett tag till. Sist börja magen svälla i vecka 10 så de för den de denna gången oxå så blir de svårt o hålla de hemligt.

Idag va jag på inskrivning hos MVC o tog en del prover. Ska dit igen nästa vecka o sen 3 veckor efter de. Ska boka in första ultraljudet nästa vecka o läkarbesök för o planera min graviditet o ultraljuden ????

sist svullna min mage tidigt. Men det la sig runt vecka 9-10. Började inte få mage först runt vecka 20.

Jag vill helst hålla det hemligt tills kub/nipt testet är gjort. Så runt vecka 12 måste jag hålla tyst till. :) Är väldigt svårt. 
  • Hilda77
    Malhin skrev 2016-02-24 08:25:52 följande:

Jag har berättat för mina absolut närmaste vänner, ca 6st. Vill ha några o prata med om de o de är svårt o hålla sig :)

Har ej sagt något till mina barn eller våra familjer än, väntar ett tag till. Sist börja magen svälla i vecka 10 så de för den de denna gången oxå så blir de svårt o hålla de hemligt.

sist svullna min mage tidigt. Men det la sig runt vecka 9-10. Började inte få mage först runt vecka 20.

Jag vill helst hålla det hemligt tills kub/nipt testet är gjort. Så runt vecka 12 måste jag hålla tyst till. :) Är väldigt svårt. 
  • Hilda77

Jag gjorde ett tidigt vul på gynakuten i Malmö. Ringde dit då jag hade smärtor på vänster sida. De bad mig komma in och gjorde ett vul.
    Mitt mvc erbjuder ultraljud vecka 8-10 om man har en oro eller inte vet hur långt gången man är.
    Förra graviditetengjorde dom ett på mig under inskrivningen då jag bara råkade nämna att jag var orolig att där inte var något iom att jag inte hade några symtom.

Tycker det är bra att dom gör det. Man slipper så mkt oro.

• Hilda77
    Tyret1501 skrev 2016-02-24 21:09:23 följande:

Trelleborg var det! Ja, nä det är ju inte riktigt ett alternativ.. känner ju mig lite lurad! Vill inte iheller utnyttja gynakuten, de gånger jag har haft med de att göra har det vart väldigt påfrestande för dem att ha och göra med mig. Skittrist! Men men! Kanske får bli något sådant ändå!

Måste ju finnas något mvc i Malmö som erbjuder det? Kan inte tänka mig att mitt är helt unikt.

Har inskrivning nu på måndag. Känns nervöst. Vill kolla mina blodvärden. Redan förra veckan var dom nere på 101. Äter järn redan men är så trött........Förra graviditeten var jag nere på 85! KOm knappt ur sängen. :) Det fungerar inte denna gång med en aktiv 2-åring. Han är inte så glad när mamma säger att hon måste vila i soffan lite. :)
  • Hilda77

Jag har tagit sjukt många gravtest. :) blev lite besatt. Slutade när jag insåg att dom säger inget. Fick bara 2-3 veckor på clearblue trots att mitt hcg var över 9000. Det ska slå om vid 2000. Mitt slog aldrig om. Även när jag hade 14000 i hcg fick jag bara 2-3 veckor.

• Hilda77

Ett grav symptom jag glömt bort. Sjukt svullna ben. Kom tidigt förra gången med. Dags att köpa stödstrumpor. Är för tusan bara i vecka 7+

Svar på tråden Vi som har BF i okt