• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Mina blödningar/färgade flytningar hade avtagit men jag började jobba igår o nu har det blivit mer bruna flytningar igen. Sitter hemma o jobbar idag men jag tror att jag ska lägga mig i sängen resten av dagen. Är orolig o rädd att förlora Pricken men samtidigt är jag lugn o tror på det bästa. Konstig känsla...

• jewel
    Kajo skrev 2016-04-15 11:30:00 följande:

Jag har blivit sjukskriven 1 månad. Ska bara vila och t det lugnt. Jag har också positiva tAnkar om graviditeten (fostret), men blir lite nojig på att livmodern vill blöda.

Vad skönt att du blivit sjukskriven så länge så att du kan vila ordentligt. Om detta fortsätter vet jag inte hur jag ska göra. Läkaren jag träffade förra veckan sa att jag kan leva som vanligt o gå till jobbet men det har inte känts helt bra. Får se hur det känns på söndag när jag vilat under helgen. Skönt att du också är positiv. Jag älskade att vara gravid med dottern o hade så gärna velat känna så hela tiden igen.
  • jewel
    Pipam skrev 2016-04-15 18:14:30 följande:

Igår fick vi se vilden igen! Nu har vi hittat vårt arbetsnamn för graviditeten och det är just "vilden". Herregud vad den viftade och gjorde kullerbyttor!

Helt sjukt vad mycket som hänt sedan vecka 8...

Idag gick jag in i vecka 12.

Så härligt! Roligt att den rörde sig mycket :)
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-04-15 18:42:54 följande:

Du tror inte att det kan vara gammalt blod som kommer ut nu då? Det brukar ju vara brunt då.

Men är du orolig så ring gyn. Det är jobbigt och gå med oron. Vet hur det är.

Jo det är nog gammalt, men det känns inte helt bra ändå. Har bokat ett privat ultraljud nästa vecka så hoppas allt ser bra ut då.

Underbart att det gick så bra för er idag! <3
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-04-17 08:15:36 följande:

Vad skönt det är idag att gå in i "äkta" dubbelsiffra på veckoantalet. Nu vecka 11 och 10+0. Börjar kännas på riktigt det här, men ska bli skönt med UL på tisdag.

Härligt! Jag går in i vecka 15 imorgon, känns jättebra såklart men även konstigt. Det går fortare när vecka 12 är över tycker jag. Lycka till på ultraljudet!
  • jewel
    Pusheen skrev 2016-04-17 12:56:25 följande:

Jag känner knappt av min graviditet alls. Mår ungefär som innan jag blev gravid. Syns inget alls på kroppen heller. Lite tråkigt samtidigt som jag är tacksam men jag blir ju så nervös av det.

Enda skillnaden är ömma bröst på morgonen och att jag nattkissar.

Har kronisk migrän och spänningshuvudvärk. Migränen har inte blivit bättre. Har haft tre anfall denna veckan och mått skit. Kan ju inte ta mina vanliga tabletter mot det heller.

Nja, känner mig ganska ogravid faktiskt och pessimistisk just idag!

Väntar på att få hem en tid till kub-ultraljudet. Det kommer bli sjukt nervöst. Är så orolig att kotten har dött.

10+4 idag.

Jobbigt att du känner dig ogravid :( Men jag kan säga att jag också har mycket huvudvärk nu o hade när jag var gravid med dottern. Har tydligen ofta med hormoner att göra. Så det ser jag som ett graviditetstecken. Hoppas du får en tid snart så ni får se att det fortfarande bor nån i magen!
  • jewel

Jag har också samma barnmorska som senast, känns jättebra. Hon har pratat med läkaren på MVC o hon sa att eftersom jag fick kejsarsnitt beviljat med dottern pga förlossningsrädsla så ska jag inte behöva gå på Aurora igen. Så jag hoppas verkligen på det. Med dottern fick jag kejsarsnitt beviljat i v 36+0 o vattnet gick i v 36+5. Det vill jag inte vara med om igen!

Ja det viktigaste är verkligen att vi får våra efterlängtade bebisar i famnen!

• jewel
    Amie77 skrev 2016-04-18 19:26:46 följande:

Hur gör de med planerat snitt om förlossningen sätter igång tidigare?

Det blev ett planerat akut snitt. Men jag fick vänta många timmar, kom in till förlossningen kl 3 på natten men de ville vänta på läkaren som kom på morgonen. Dottern föddes kl 10. De timmarna var fruktansvärda, blev ännu mer rädd för att föda vaginalt. Hade en väldigt dålig barnmorska o vi fick ligga i nåt förråd typ o vänta. Men när jag väl fått bedövningen inför snittet försvann all min oro. Är väldigt nöjd med förlossningen så här i efterhand men hoppas ändå att jag inte behöver vänta lika länge om samma sak händer igen.
  • jewel

Idag har jag varit på gynakuten igen. Blöder fortfarande brunt o i natt kom det rätt mycket. Drömde sen att jag fick missfall, vaknade med tårar rinnande på kinderna. Så jag åkte in för en koll igen. Bebisen mår bra, den rörde sig o hjärtat slog. Moderkakan ligger fortfarande lågt, tar väl ett tag för den att flytta på sig om den nu gör det. Jag ska vara hemma från jobbet en vecka till o se hur det är sen. Tråkigt men skönt att vila.

• jewel
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:18:10 följande:

Åh lättnaden efter ett lyckat KUB! Jag bara sitter och ler vid mitt skrivbord.

Vad underbart! Förstår att du är extra glad idag! :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016