• Soffan83

Höstbebisar efter IVF 2016

[quote=76496460][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-04-02 17:14:40 följande:[/quote-nick]

Ja, jag tycker att tiden rusar förbi. Nyss var jag i 4+4 och nu redan i 8+0! Snart är bebisen ju här! :D (Jag har dock förstått att tiden går i princip baklänges den sista månaden så jag är inte så naiv som jag låter... )

Nu har jag redan ändrat mig! Träffade en av mina bästa vänner nu på em som är i vecka 38, och då kände jag hur lååååååångt det är kvar och hur långsamt det går. Precis som du skriver tycker hon samma sak, men nu kan det ju hända när som för henne... Hur långt har inte vi kvar innan vi får bebisgooooosa?! ;)

• Soffan83
    CB1982 skrev 2016-04-03 09:55:52 följande:

Hej!

Är i vecka 11+2 efter fjärde försöker och både 2 missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss samt minus.

Vågar ännu inte hoppas då jag haft lite blod blandade flytningar de senaste 3 dagarna.

Undrar om denna oron någonsin kommer avta haha?

Snart dags för kuben så efter det om allt ser bra ut så hoppas jag att man vågar slappna av lite.

Beräknas komma 20/10.

Är också väldigt trött och illamåendet går lite upp och ner nu, en del dagar hemska men en del dagar helt okej så bättre än när man bodde på toaletten dygnet runt typ.

Känner bara för att äta kall mat och honungsmelon är min favorit just nu.

Har berättat för föräldrarna och våra syskon men för mina barn sedan tidigare har vi ännu inte berättat det för.

Vi har försökt få barn i 3 år.

Hoppas att vi kan följas åt denna resan

Hej och välkommen! Är i vecka 11+4 bf 19/10. Mitt illamående är nästan helt över. Hoppas oxå vi följs åt!
  • Soffan83

O

Filli89 skrev 2016-04-04 04:33:08 följande:

Tyvär så kom nog allt ut under natten. Stora klumpar blod såg tom bebisen. Aah så kan de gå tyvär. Lycka till tjejer. Kram

Åh neej! Stackars er :,( bamsekram!
  • Soffan83
    irrbloss_83 skrev 2016-04-04 09:19:10 följande:

Nu har vi varit på VUL. Maken till gullig liten räka alltså, den låg och slappade, rörde sig bara litegrann emellanåt. Fint hjärta som tickade på och till och med pulsationer i navelsträngen. Coolt!

Vi firade med varsin isglass :)

Åh vad roligt!! Grattis:))
  • Soffan83
    Filli89 skrev 2016-04-04 11:34:55 följande:

Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.

Men så sköööönt! Har tänkt på dig/er massa idag alltså. Vad roligt att det ser bra ut! Dom visste ju inte heller varifrån mitt blod och klumpar kom från. Det syntes blod i livmodern på vul men det var en bit ifrån bebben. Jag blev väldigt glad att höra att det var bra :) hoppas dom hittar varifrån blodet kommer iaf.
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-04-06 08:39:48 följande:

Jag började blöda lite igår o det kom mer i natt, ungefär som början av mensen. Ska åka till gynakuten idag, hoppas att jag kan få göra ett ultraljud. Jag är rädd att det kan ha att göra med att jag gjorde några tunga lyft i går på jobbet. Så klantigt av mig att inte be om hjälp men jag tänkte inte att det kunde vara nån fara. Är i vecka 12+2 idag.

Hoppas verkligen att allt går bra imorn!! Kram! Hur e d med blödningarna nu?
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-04-07 11:08:33 följande:

Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.

Yes! Vad skönt :)) vilken lättnad <3
  • Soffan83
    Kajo skrev 2016-04-07 14:19:05 följande:

Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.

Håller tummarna!
  • Soffan83

Välkomna nya och grattis till hjärtan förresten! Vi gick in i vecka 13 idag :) och jag känner livmodern nu, speciellt på morgonen eller om jag är väldigt kissnödig. Känns helmysigt <3

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016