CB1982 skrev 2016-09-30 20:44:23 följande:
Nervös men längtar ändå... 3 dagar kvar (snart 2 ju) innan bebis tas ut...
Nervös för hur det kommer kännas och hur ryggmärgsbedövningen kommer kännas när de sticker en. Rädd för hur ont och hur det kommer påverka mig efteråt men givetvis längtar jag efter att få rå om bebis.
Det som oroar mig mest är att jag måste ta blodförtunnande i 6 veckor efteråt. Min bästa vän tog nämligen blodförtunnande och det lede till en hjärnblödning som han fick hemma hos mig, min bästa vän klarade sig tyvärr inte utan dog. Därför är jag rädd för att behöva ta blodförtunnande medicin...
Men försöker tänka på det positiva nu.
Snart är bebis här och jag kan se slutet på denna pärs och kommer kunna gå ut på promenader och röra mig som jag vill snart.
Åh, vad tråkigt att läsa om din vän. Förstår om det gör dig extra nervös.
Meen... du har två dar kvar nu.. vad häftigt! Sen får du verkligen träffa ditt lilla mirakel! Åhh.... :)
Det jag minns från mitt snitt är att det går med tempo när man väl får komma in i op.salen. Det var nog fem personer som höll på med mig samtidigt. Det var likadant när de satte ryggmärgsbedövningen också, och direkt efter det ville de att jag skulle lägga mig ner. Jag var helt oförberedd på tempot och förstod inte alls hur jag skulle komma till ryggläge från sittandes med all utrustning som satt fast på mig och blev väldigt stressad just då.
Läkaren tog sig tid att berätta varför det var så viktigt att lägga sig fort efteråt, men jag hade helst vetat det innan. Skulle det av nån anledning bli snitt nu så är det min mans stora uppgift att lägga mig ner. :)
Lycka till så jättemycket på måndag! Tänk vilken fantastisk känsla att få lägga sig att sova bredvid bebis på kvällen... Åhh! :))