• Sally Cinnamon

Höstbebisar efter IVF 2016

Nu börjar jag bli nöjd med hemmapysslandet :) Alla krukväxter är duschade, alla lådor organiserade och tvätten är tvättad. 9 dar kvar....

• Sally Cinnamon

Amie, min var också tokig igår. Så himla stora rörelser, hela magen hoppade hit och dit. Hade inte en tanke på att det skulle vara nåt fel...bra att du kunde bekräfta :)

• Sally Cinnamon
    lallallalla skrev 2016-10-21 07:27:29 följande:

Usch, vilken natt jag haft. Förvärkar var 20:e minut hela natten. De avtog vid småtimmarna och bebben började istället försöka gräva sig ut. Jag gav upp vid halv fem och gick och kokade kaffe och sen dess har jag suttit i soffan med helt kolugn mage. :/

"försöka gräva sig ut" hahaha! Känner igen det där krafsandet!
    Jag är 39+0 idag. Känner typ ingenting. Ingen slempropp. Inte mer sammandragningar än vanligt. Det här kommer nog ta lite tid. Men spjälisen är iaf bäddad och kakorna bakade! Måste bara ta tag i fp-planeringen på riktigt. Svårt att veta precis hur man vill ha det så långt fram i tiden.
  • Sally Cinnamon
    lallallalla skrev 2016-10-21 12:50:20 följande:
    Det kommer säkert pang bom för dig som inte känner så mycket. Och blir utdraget i en evighet för oss med falsklarm hela tiden. :P

Fp-planen är svår. Jag tror vi fyllde i i efterhand med dottern. Men det beror ju lite på vad man har för arbetsgivare. Nu kan man ju inte spara så många dagar heller.
    Sovkit? Det låter bra men vad är det? :)
    Och vad säger du, får man inte spara lika många dar längre? Pust! Hatar just fp-planeringen för det känns som om man kan tänka ut riktigt smarta grejer eller bli blåst på pengar typ.
  • Sally Cinnamon
    lallallalla skrev 2016-10-23 15:17:52 följande:

Idag har jag också boat. Jag beställde findus kanelbullar från mathem.

Annars sitter jag mest i soffan och har ont. Men ingen bebis i sikte. Jag som var så säker på att hon skulle komma före BF.. snopet..

Haha, älsk på nivån av boande!
  • Sally Cinnamon
    lallallalla skrev 2016-10-24 05:33:14 följande:

BF idag! :)

Jag vaknade kvart över fem för ett toabesök och fick en söt, liten rosastrimmig slempropp på papperet. Inte ens en tiondel så stor som förra, men med teckenblödning. :)

Hoppas, hoppas, hoppas!!!! :D

Spännande!! Men har du hunnit få bullarna? ;)
  • Sally Cinnamon
    Frmid skrev 2016-10-25 22:16:41 följande:

Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.

Hurra! Grattis, så underbart!
  • Sally Cinnamon

Ja Amie, samma här faktiskt! Också är jag rädd att storebror ska känna sig undanskuffad. Han har så himla stort närhetsbehov nu, som om han känner på sig att någon ska lägga beslag på mig snart. Men jag kanske läser in för mkt i det.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016