• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Tack alla! Man blir så orolig. :(

Det slutade direkt igen. Har kontaktat min BM. Annars åker vi till gynakuten imorgon. Gillar inte att det gör ont i ryggslutet. Får jätteont när jag går.

• Libra1
    Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:20 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Så ledsen för din skull! :(
    Kram
  • Libra1
    lallallalla skrev 2016-04-26 06:17:07 följande:

Jag har fått en helt sanslös huvudvärk. Igår var det 8:e dan i rad. Vet inte vad jag ska ta mig till och vet inte hur jag ska klara av att jobba. Nån som har nåt tips som inte involverar alvedon? :(

Jag har också börjat få huvudvärk. Tar en alvedon ibland. Annars kanske lite friskluft? Det lättar lite för mig.
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-04-26 08:55:50 följande:
    Samma här

Jag har kronisk migrän och spänningshuvudvärk sen innan och har ju alltid fått höra att det kan försvinna vid en graviditet. Det har inte blivit ett skit bättre. Fick sluta att ta min förebyggande medicin då man inte fick ta den om man är gravid.

Nu har migränen eskalerat igen och jag vet snart inte vart jag ska ta vägen!

Varit hemma från jobbet någon/några dagar varje vecka pga det.

Coca-Cola kan hjälpa, vet det låter konstigt. Jag har experimenterat olika mediciner i mer än halva mitt liv..

Jag har Citodon som min dr har sagt att jag kan ta men olika bud om den och det känns inte bra att trycka i sig så starka tabletter flera dagar i veckan.

Tog en kombination av två panodil, en Citodon och en burk-Cola och det funkade häromdagen. Kanske funkar även utan Citodon för din del?

Jag tänkte själv kontakta min läkare och be om hjälp. Jag står snart inte ut längre!

Kram
    Tänk på att det är Paracetamol i Citodon också. Så ta bara en panodil om du tar det. Mest för din levers skull. :)

Jag har Citodon hemma men har inte vågat ta. Får också migrän ibland. Det är inte kul!!!
  • Libra1

Idag ska vi få träffa en läkare och kolla upp blödningarna. Nervöst!!! Vecka 15 nu. Magen växer i alla fall och jag går upp i vikt.

• Libra1

Allt såg bra ut med bebisen. Puh! Det är bara min livmodertapp som blöder. :)

Har fått tid för RUL, 26 maj.

Hoppas det går bra för er andra som ska göra ultraljud i veckan.

• Libra1
    Pusheen skrev 2016-04-28 18:05:11 följande:
    Skönt att allt var bra med bebben!

Vet man varför du blöder från tappen?
    Tydligen kan slemhinna växa utanför livmodertappen ibland. Då blöder man lätt vid t ex samlag eller avföring. Så inget farligt! :)
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-04-28 19:13:34 följande:
    Jaha! Så har jag haft ett tag när jag åt P-piller! Blödde syndafloden vid samlag. Kändes sådär Borta nu som tur är.
    Vad skönt att det försvann!!! :)
  • Libra1
    Gingerpool skrev 2016-04-29 10:49:54 följande:

Jag har RUL 26 maj, men min BM har bokat in mig för att försöka höra hjärtljud den 6 maj också! Det gjorde mig glad att hon försöker vara tillmötesgående med min oro.

Är det någon som tecknat gravidförsäkring? Jag gjorde det igår, men den kickar inte in förrän i början av veckan 23.

Då har vi samma dag. Spännande! Vi ska också få lyssna på hjärtljud innan. :)

Jag har väntat lite denna gången med försäkringen. Gör det efter RUL.
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-04-29 15:07:48 följande:

Rosa moln och fågelkvitter var det här!

Har fått se en superaktiv liten kotte sprattla runt.

Risken för kromosomavvikelser är 1:20000! Superlycklig!!

Jag får väl ge mig nu.. Det ÄR en liten kotte där inne trots att jag inte känner något

Hi hi! Grattis! :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016