Inlägg från: Flippen89 |Visa alla inlägg
  • Flippen89

Långt över tiden. Massa symptom men inget plus. Konstiga blödningar

Jag blir galen, förstår inte hur ni alla står ut månad efter månad. Min fru har nu gått över 14 dagar och i vanliga fall är hon som skalmans jävla klocka. Inget plus på stickan, hur långt över kan de egentligen gå innan plusset visar sig?

Hon är 26 år och har uppvisat symptom som aldrig förr. Hon behövde gå ifrån flera gånger för att kräkas men höll emot, aldrig sett min fru kräkas utan en ordentlig fylla. Brösten är helt galna, ömma och stora, från att knäppa på innersta hakarna till att nu behöva ta yttersta. Idag ligger de på mellersta men har slutat att ömma. Hennes underliv är tajtare än tajt, alltså tajt för ett finger. Kan rabbla vidare hur långt som helst alltså.

I förrgår började hon känna av molvärk i mage och rygg precis som mensvärk. Kom blod på pappret igårkväll och sedan på morgonen var det några droppar i bindan. Har fortsatt så till skrivande stund. Är de något att oroa sig för? Hon är i v6 om hon nu skulle vara gravid.

Tacksam för svar från en lite för nervös man!

• Svar på tråden Långt över tiden. Massa symptom men inget plus. Konstiga blödningar
  • Flippen89
    Maaaalin skrev 2016-02-26 23:05:10 följande:

Hej! Har ni kontaktat gyn?, kan ju vara så att hon är gravid, men be dom göra ultraljud :), sen kanske ska ta *kissprovet* på morgonen! :) hon har ju verkligen * symptom * men jag skulle slå en signal till gyn så får dom göra UL =ultraljud :)

Hoppas det löser sig :)

Tack för svar! Vi har kontaktat men de bad oss bara vänta tills nästa mens. Olidligt att vänta. Sen ringde vi 1177 när det började blöda för att höra men hon sa att de absolut inte var något att oroa sig för så länge de inte var mycket. Mycket är det tydligen inte men kommer inte bara på pappret längre och igår kom de lite mörka hinnor. Kanske är ett MF men man hoppas ju ända in i de sista.
  • Flippen89

Vid MF hur brukar blödningen se ut?

Frun har de vanliga menssmärtorna men säger att de inte är mens för de blöder mer , är inte ljust och säger att hon känner att de luktar då.

Nu är de ljust blod utblandat med slem typ. Hon har smärtorna men så fort hon kissar så minskar dom betydligt är också då de kommit någon klump typ. Kan ju bli gynekolog efter det här alltså ????

• Flippen89
    Maaaalin skrev 2016-02-27 07:17:18 följande:

Hm ja du, kanske MF?:/ hade nog ändå ringt gyn så dom får titta:)

Vi har ringt men de ville att vi skulle avvakta till nästa mens alltså till 9e mars. Är väntan och att inte veta som är olidlig.
  • Flippen89
    Maaaalin skrev 2016-02-27 09:18:52 följande:

Hm 9 mars :O ja dagens sjukvård är tyvärr att man måste vänta, vet eran oro, men säg att ni är orolig , *övertala * dom om En tid, ni kan ju inre vänta t 9 mars ?:/

Får ingen tid nu ändå så får ändå avvakta till måndag ????
  • Flippen89
    Maaaalin skrev 2016-02-27 13:04:05 följande:

Ja men om de blir riktigt akut så får ni ju åka in akut.. Hon ska ju inte ha ont.

Eftersom de är 1177 som måste boka tid åt oss för att få fara till akuten och den vi pratade med inte ville ge oss tid utan vi skulle avvakta. Vi pratade med en annan igår som fick min fru jättelugn och sa att allt var normalt men idag så var de någon som inte ens trodde hon var gravid och att de bara var mens. Vi får avvakta som de säger och se vad de är. De flesta av symptomen är som bortblåsta också. Enda som finns kvar är ett otroligt chokladsug, magont och ont i höfterna. Så känns som ett MF.
  • Flippen89

Tvingade frun i princip att ligga i sängen en hel dag och då upphörde både smärta och de återgick till att droppa igen. Så fort hon rörde sig så ökade blödningarna och smärtan, blödningarna var dock aldrig mer mängd än vid mens och smärtan var ungefär likvärdig menssmärtan. Vi fick då tillslut fara till akuten där man bara konstaterar att min fru mådde bra vilket hon i sig inte gjorde. Den kvällen (dag 5 med blödningar) upphörde sen blödningarna totalt och smärtan med. Förutom en droppe om dagen ungefär. Imorgon har vi tid på kvinnokliniken och förhoppningsvis får vi svar ????

Svar på tråden Långt över tiden. Massa symptom men inget plus. Konstiga blödningar