• Nykär15

Gravid och närmare 40?

Plussade svagt svagt i morse på BIM-3...hoppas det ökar!

Jag är 39 år, har två barn sen ett tidigare förhållande på 5 och 8 år, en flicka och en pojke.

Detta blir min killes första <3

Tog ut spiralen 4/1-16 och detta var andra försöket...lite lätt chockad! Har vart så himla orolig om jag ens ska kunna ge han ett barn och hade räknat med många månaders försök, ev privat IVF till slut. Vart många tårar av oro när vi väl började, så himla rädd för vad det i framtiden skulle kunna innebära om vi inte får nåt gemensamt...
    Har inte berättat ännu då jag vill ha ett klart och tydligt test att visa honom innan, inte nåt som man knappt ser med blotta ögat. Så håll tummarna att det ökar nu! 

Längtar väldigt efter en liten plutt igen, få uppleva den där första gången genom honom. Kanske vara ytterligare lite avslappnad med att ha en liten, njuta till max att få se ett litet barn komma till världen igen. Trodde verkligen inte det skulle bli fler för mig, hade tänkt jag skulle träffa nån som med hade barn och var rätt nöjd med mina två, även om jag alltid tänkt att jag ska ta en sista funderare när jag är runt 40..och nu är man här och det känns fantastiskt!

Önskar nu så att detta är en frisk graviditet och att vi får gå hela vägen. Kan knappt vänta tills jag kan berätta för honom, vet att han kommer bli helt överlycklig!

• Nykär15

Detta var andra försöket, så haft mens två ggr. Allt kom igång direkt!

BF är 10/11, hade koll med ÄL-stickor :)

Tog ett CB nu på kvällen, svagt plus på det med...så kommer nog berätta ikväll :) bim är torsdag/fredag så inget konstigt det är så svagt.

Jag är toktrött och fryser, ömma bröst och svag molvärk :)

KissMeQuick skrev 2016-02-29 19:05:28 följande:

Det måste kännas helt underbart för dej! Klart testet måste bli mer markant ;) Jag hade ett sånt test och det var utan tvekan ett plus :) Måste vara svårt för dej att inte berätta för din pojkvän. Är man med det klara att man vill bli dräktig så kan man ju knappt vara still <3

Har du hunnit haft mens efter du tog ur spiralen eller vart du pang-på-rödbetan ändå? :)

Då kanske de e svårt att veta när du har bf ;)

Du får väldigt gärna höra av dej och berätta hur det går för Er :)

Känns toppen att jag hittat iaf en tjej i min ålder som är gravid, bland alla unga ;)

Känner du av några symtom annars?

Jag är typ vrålarg och har humörsvängningar. Brösten kan kännas tunga och ömma. Men peppar-peppar inget illamående. Än ;)

Om jag inte minns fel fick jag illamående runt vecka 8-9 i mina förra grav.

Må så gott!

Svar på tråden Gravid och närmare 40?