Inlägg från: atlastpregnant |Visa alla inlägg
  • atlastpregnant

Tror jag är Gravid helt säkert nu!

Hejsan alla här inne

Jag kanske är lite konstig nu men det är så att jag och min sambo bestämt att vi inte ska ta något graviditets test utan vi vill bara låta allt ske och sker det så sker det och vi behöver inte hålla på med massa tester utan tiden visar om vi är gravida eller ej. Det är väldigt spännande att göra såhär.

Vi hade nämligen inte planerat något barn direkt utan vi sa att händer det så händer det. Den 24 januari ca hade jag ÄL har jag räknat bakåt och sett. Minns inte exakt den tiden men minns i början på Februari då jag va trött hela tiden och hade som små hugg i livmodern lite då och då. Jag hade även väldigt svårt att få i mig öl när jag och min bror och hans vänner skulle sitta och umgås en kväll. Tänkte inte så mycket på det men tänkte att tröttheten kan ju bero på att jag kanske blivit gravid. Nåja! Tiden gick.

Min mens kom inte. Jag började må smått illa och brösten började svullna. BIM ´+6 tog vi faktist ett test men den visade negativt och det va då vi bestämde att inte längre testa utan bara låta det vara. Jag fortsätter leva som vanligt men fler och fler saker händer och det är att min aptit har minskat drastiskt och jag blev jätte kräsen med kosten och kan inte äta vad som helst. ÄCKLAS ordagrant av köttfärs och gjort i 2 veckor nu och kan verkligen inte äta köttfärssås det skulle nog va det vidrigaste just nu. Jag klarar knappt av nåt längre idag men tidigare i veckan va det så att jag faktist rökte lite för att jag vet inte om jag är gravid och behövde det för att jag va lite orolig över en personlig sak då och varje gång jag rökte blev mitt illamåede ännu mer påtagligt. Så pass att jag inte klarade ens av att drivka vatten, så illa mådde jag. Nu har mina tuttar svullnad så pass att dom inte längre är dom där taxi öronen utan är idag väldigt fylliga svullna och med hårda knölar i och dom är jätte känsliga ( sexuellet) och ändå och min råmjölk kommer betydligt mer än den gjort förut. (har barn sen tidigare och fått ut nån droppe någån gång förut) Spänd i magen då och då är jag också och OERHÖRT TRÖTT! sover middag varje dag

vad tror ni ? Någon annan som har symptom? tydliga? och typ vet att ni är gravida men inte våga hoppas. Eller ni som är Gravida, vad tror ni =)
  • Svar på tråden Tror jag är Gravid helt säkert nu!
  • atlastpregnant

frågan är varför alla på den här sidan alltid bara svarar, ta ett test. Skrev utöfrligt att jag inte vill det. 
    Öl skrev jag att jag inte va sugen på , det va just det. Sen dess har jag inte druckit ens. Det va flera veckor sen och då tänkte jag hmm jag kanske är gravid ändå. Men släppte det. Inte varit sugen på vin eller öl sen dess utan äcklas av det. Cigg, jag är ingen rökare utan röker när jag är nervös eller orolig pga min panikångest. Förra veckan kom det ett par sådana dagar och då märkte jag att jag mådde riktigt illa efter varje ciggarett. Till slut spydde jag faktist t.om så nej jag röker inte igen heller.

• atlastpregnant

Ja vi tycker det. Det är spännande. Jag tänkte inte på det på det sättet heller utan allt kom smygandes på mig. Sen har det ökat för varje dag/ vecka som går.
     Jag jag är sugen på apelsiner och mandariner isåfall och bakelser/grädde. Inget annat förutom te då som jag nog nämnde ovan Kyss
    Är du gravid?

metallsmak vet jg inte hur det ska smaka. Det enda jag vet är att inget smakar som det ska och jag kan inte förmå mig att stopp nånting i min mun längre för gör jag det spottar jag ut det för att det är sååå äckligt!

• atlastpregnant

Tack snälla du Glad Kul att någon svarar nånting rart {#emotions_dlg.flower}

IVF vad är det? Antar att det är någontin som kommer att hjälpa er att bli gravida Skrattande

Ok alltså jag har barn sen tidigare men aldrig känt den där metall smaken men har däremot känt som nu att det är typ som en suruppstötningssmak i munnen och man blir bara av med den om man får i sig någonting men det är svårt att komma på vad man ska äta eller drivka men som sagt gör man det så försvinner smaken en stund.

Jag hade ingen aning att det va folsyra man saknade då, jag kanske ska köpa det i tablettform isåfall för nej jg äter inte det faktist. Har väntat med allt tills jag verligen vet att jag är gravid. 

Hoppas för din skulle att ni får ett plus snart då det låter som du vekrligen vill det Glad
    Jag känner att jag tar det som det kommer. Vi har ju ganska nyligen bestämt att kommer det så kommer det så det gör inget om det dröjer och det inte skulle va så men självklart vore det mysigt om jag fick veta att allt detta faktist är pga att vårat lilla barn där inne skapar allt hihi

• atlastpregnant

aha ok då först¨r jag Glad

Förstår även att ni ville vänta tills ni provade igen. Hoppas det går vägen nu då så önskar er all lycka Baby

och tack ja vi hoppas på ett Plus snart

• atlastpregnant

när jag fick negativt test så kanske jag då ska tillägga att jag ringde gyn och förklarade hur jag mådde och hon trodde direkt jag va gravid men jag sa att jag gjort ett test och hon blev förvånad. Hon sa att vi skulle ha tålamod och att det ibland kan dröja innan man får ett plus så hon sa avvakta en eller två vveckor till och gör ett nytt test. VI beslöt oss för att göra så och nu är vi inne på det spåret och har nu väntat en vecka och ska nu vänta en till.

• atlastpregnant

sen lever jag jag självklart som en gravid för säkerhetsskull.men tyvärr förra veckan blev det så att jag tog ett par ciggaretter då jag va upprörd och orolig och kände at nej men jag vet ju inte ens om jag är gravid. Efter det mådde jag ju fruktansvärt illa som sagt, ohanterbart illa. så det kommer aldirg hända igen.

• atlastpregnant

tack ja det känns verkligen som att det är så. Mår så pass illa och brösten är så pass svullna och onda m.m. m.m. m.m. hihi

jag har redan slutat. Ska inte göra om det misstaget som jag gjorde.
    kommer absolut uppdatara när vi vet helt säkert så håller jag tummarna för er andra sålänge Kyss

• atlastpregnant

inte tänkt på att jag måste direkt äta det i piller form utan tänkt att det räcker då jag fick i mig så mycket broccoli m.m. i mina morgon smoothies tidigare men har tappat liksom allt med maten och glömt bort allt pga av trötthet krämpor tuttsmärtor och illamående Rynkar på näsan
    så tack för påminnelsen. glömt bort det. ska köpa såna tabletter imorn. Räknade idag och jag är isf i v.6 + 0 idag
    skrev fel tidigare att ÄL va den 24.e januari. Den va den 31 januari ca.

• atlastpregnant

tack Skäms
    ja i december

och räknade bakåt idag och insåg att jag hade senast mens den 17 januari och ÄL 31.a ca då. sen efter det så har det börjat hända såå mycket

en vecka efter ÄL började tröttheten och började sova middag då och då. Började bli mer och mer irriterad och trött och less.

Fick avsmak av öl och vin rätt fort då jag kan unna mig det lite ibland

Började få konstiga hunger attacker till att de övergick till att jag blev super kräsen och kom aldirg riktigt på vad jag kunde äta. Valde noga ut läsk eller chips till saft eller juice och pålägg och allt. 
    Idag har det blivit mycket värre och idag kommer jag knappt på nåt jag kan äta mer.

Mina tuttar blev super svullna och ömma och onda och knölar i dom

För 8 dagar sedan testade vi negativt och då tänkte vi bara aja jag är inte gravid.
    Men efter det ändrades allt. Brösten började bli bättre men fick mensonda känslor och tänkte ok mensen kommer väl nu då. Inget har hänt. Brösten blev svullna igen och gör JÄTTE ont och värst på morgnarna när jag reser mig upp från sängen.

Är mycket mer sugen på sex.

Sug efter apelsiner och bakelser

Super känslig och ibland jätte arg

Även fast jag är säker på ett sätt att jag är gravid så tänker jag ändå att nej jag är inte det och vi vill inte testa igen. Vi låter det va och avvaktar lite till.

• atlastpregnant

Idag när jag kissade så kom det rosa slem och det va en mini liten blod klump i de också. Mår jätte illa och är super yr och tänker nu att missfall är på G Gråter

Vi får avvakta som vanligt

Är jätte yr. Dricker massor med vatten för att försöka att må bättre. Vilar också.

Gick på toa nyss igen och då kom det slem med blodstrimmor i så det är ett faktum nu. Lovar att missfall är på G.

Fortsätter det så är det det och slutar det så kanske det bara är en graviditets blödning. Fortsätter det såhär iallafall och jag är yr och mår illa så kommer jag definitivt söka vård. Mår riktigt riktigt dåligt nämligen idag. hjälp!

• atlastpregnant

Jag har inte blödit mer. Kissat flera gånger och det är bara kiss som kommer men känner mig yr och ligger och vilar bara hela tiden. Jag har inte ätit mer än två mandariner. Jag har druckit massa vatten och två koppar kaffe också. Jag ska prova gå upp och göra lite havregrynsgröt och se om jag får i mig det snart.

Kan ju inte göra nåt annat än avvakta men nu va det inte lika roligt att avvakta längre Rynkar på näsan

Känns som att jag inte har lika ont i tuttarna idag och mår illa det gör jag och det mesta är då yrseln. Det bubblar liksom i magen. Inga mensvärkar och är inte spänd i magen alls. Känner jag under naveln så är jag fortfarande spänd. Man känner att nånting är där inne så som jag känt i mer än en vecka nu. Men det har ökat som att man känner att livmodern växer iallafall.

• atlastpregnant

fast ändå mjukare än vanligt :(

vi bestämde nu iallafall att vi SKA testa i helgen. Vi avvaktar tills dess.

• atlastpregnant

tack för ditt svar fina du.
    Jag har fått lite aprikosfärgad/rosa slemmig flytning två gånger till när jag kissat. Inte varje gång. Kissar ofta.

Men känner ändå nu att något måste va fel. Jag är jätte jätte trött och yrseln är inte lika farlig som imorse då jag fick i mig lite gröt och mandariner och lite godis. Som du sa så hjälpte det att få i sig någonting.

Är jätte ledsen just nu och låg. Inväntar sambon från jobbet :(
    Vi ska göra ett test imorgon då detta inte va roligt längre. Vi ville bara ta det som det kom då jag inte orkar med stressen med massa gravtest utan ville vänta ett tag så man vet mer säkert när man tar den så man slipper ta fler och undra medans. Men nu får vi ta en iallafall. Oavsett tar vi ett test imorgon och oavsett ringer jag gyn eller bm imorgon.

• atlastpregnant

tack hörrni! Rara ni är. {#emotions_dlg.flower}

Igår kväll kom det inge mer. Kissade flera gånger på kvällen och inte ett spår av någonting.

Men så imorse när jag vaknade och gick på toa så kom det mer. Som att det samlats en del inatt. Denna gången va det precis som när mensen börjar. När det inte är jätte rött och mycket utan liksom lite genomskinligt men ändå tänker man MENS.
    Så nu räknar jag verkligen med missfall. Känner inte illamåendet på samma sätt och inte samma spänningar i brösten så jag ställer mig in på missfall. Jag kommer självklart fortfarande ta ett test idag och så ska jag ringa bm/gyn så får vi se vad som händer. Tack för erat stöd. Kommer uppdatera här mer när jag vet något.

Svar på tråden Tror jag är Gravid helt säkert nu!