Tror jag är Gravid helt säkert nu!
Kul grej! Roligt att avvakta tycker jag!
Har du några andra symptom? Metallsmak? Något du är sugen på? Kissar ofta?
Kul grej! Roligt att avvakta tycker jag!
Har du några andra symptom? Metallsmak? Något du är sugen på? Kissar ofta?
Nej jag är inte gravid, men håll tummarna det hårdaste du kan för att det ska bli så snart... Drar igång med IVF strax, så vi kommer definitivt inte kunna hålla oss från att testa.
Jag var dock gravid för något år sedan i några veckor, och metallsmaken känner du igen om den dyker upp. Du kommer förstå vad jag menar.
Apelsiner tror jag man blir sugen på för att man behöver folsyra... Äter du det i tablettform?
Det där med att typ allt smakar hemskt känner jag också igen! Det var skitsvårt att få ner något vettigt i magen. Men det kommer nog ge sig för dig. Lite tålamod bara så...
IVF är samma som provrörsbefruktning. Min man har spermier, men har stopp i sädesledarna. Ja vi hoppas verkligen på att det går vägen den här gången! Vi försökte som sagt för 1 år sedan, sen tog det ett tag innan vi kände att både orken och tiden räckte till för ett nytt försök. Men nu är vi redo igen!
Kan inte svära på att det är därför du är sugen på apelsiner, men folsyra är alltid bra. Det är bra att börja med redan innan man blir gravid och gör mest nytta de första veckorna. Så det kan vara klokt att börja redan nu.
Håller tummarna för att det blir som ni vill!
aha ok då först¨r jag
Förstår även att ni ville vänta tills ni provade igen. Hoppas det går vägen nu då så önskar er all lycka
och tack ja vi hoppas på ett snart
sen lever jag jag självklart som en gravid för säkerhetsskull.men tyvärr förra veckan blev det så att jag tog ett par ciggaretter då jag va upprörd och orolig och kände at nej men jag vet ju inte ens om jag är gravid. Efter det mådde jag ju fruktansvärt illa som sagt, ohanterbart illa. så det kommer aldirg hända igen.
Liten blödning behöver inte betyda missfall! Så länge du inte blöder ordentligt så tycker jag att du kan slappna av. Lägg dig och vila med en bok eller nåt. Har du ätit något idag? Kanske är det blodsockerfall som gör att du mår dåligt? Har du druckit ordentligt?
Att du mår som du gör beror med största sannolikhet på att du inte har ätit tillräckligt. Ät det du får i dig oavsett vad det är är mitt råd. Så snart blodsockret har bättrat på sig så är det lättare att få i sig mer ordentlig mat. Ät ofta! Skit i dina vanliga tider och rutiner. Rutiner hinner du få in senare när du mår bättre och kan äta mer åt gången.
Kör du det gamla knepet med kex eller liknande och något att dricka direkt på morgonen innan du går upp? Småäta hela tiden rekommenderas man ju inte att göra vanligtvis, men just när man mår som du gör och behöver få i sig mer näring så är det perfekt att göra så för att komma igång.
Om du mår likadant eller sämre efter att du har fått i dig mat, så skulle jag ändå söka läkare. Kanske behöver man kolla av blodtryck och socker?
Kissa ofta gör man i början av en graviditet. Så det behöver du inte vara orolig för. Rosa flytningar är inte heller ovanligt. Tröttheten är också naturlig. Även yrsel i viss mån. Var noga med mat och vätska bara så kommer det ge sig så småningom.
Ett test och kontakt med gyn/bm tycker jag låter som en bra idé. Om inte annat för att du ska kunna slappna av ordentligt. Skönt att du har fint stöd från sambon.
Lycka till med allt idag! Håller tummarna att du får glada besked idag.
Det undrar jag med... Börjar bli lite orolig nu. Hoppas det har gått bra för dig, och att du mår bra.
Tänker på dig ts och hoppas innerligt att allt är bra med dig, trots att det inte verkar så just nu... Lycka till med allt!