• atlastpregnant

Tror jag är Gravid helt säkert nu!

Hejsan alla här inne

Jag kanske är lite konstig nu men det är så att jag och min sambo bestämt att vi inte ska ta något graviditets test utan vi vill bara låta allt ske och sker det så sker det och vi behöver inte hålla på med massa tester utan tiden visar om vi är gravida eller ej. Det är väldigt spännande att göra såhär.

Vi hade nämligen inte planerat något barn direkt utan vi sa att händer det så händer det. Den 24 januari ca hade jag ÄL har jag räknat bakåt och sett. Minns inte exakt den tiden men minns i början på Februari då jag va trött hela tiden och hade som små hugg i livmodern lite då och då. Jag hade även väldigt svårt att få i mig öl när jag och min bror och hans vänner skulle sitta och umgås en kväll. Tänkte inte så mycket på det men tänkte att tröttheten kan ju bero på att jag kanske blivit gravid. Nåja! Tiden gick.

Min mens kom inte. Jag började må smått illa och brösten började svullna. BIM ´+6 tog vi faktist ett test men den visade negativt och det va då vi bestämde att inte längre testa utan bara låta det vara. Jag fortsätter leva som vanligt men fler och fler saker händer och det är att min aptit har minskat drastiskt och jag blev jätte kräsen med kosten och kan inte äta vad som helst. ÄCKLAS ordagrant av köttfärs och gjort i 2 veckor nu och kan verkligen inte äta köttfärssås det skulle nog va det vidrigaste just nu. Jag klarar knappt av nåt längre idag men tidigare i veckan va det så att jag faktist rökte lite för att jag vet inte om jag är gravid och behövde det för att jag va lite orolig över en personlig sak då och varje gång jag rökte blev mitt illamåede ännu mer påtagligt. Så pass att jag inte klarade ens av att drivka vatten, så illa mådde jag. Nu har mina tuttar svullnad så pass att dom inte längre är dom där taxi öronen utan är idag väldigt fylliga svullna och med hårda knölar i och dom är jätte känsliga ( sexuellet) och ändå och min råmjölk kommer betydligt mer än den gjort förut. (har barn sen tidigare och fått ut nån droppe någån gång förut) Spänd i magen då och då är jag också och OERHÖRT TRÖTT! sover middag varje dag

vad tror ni ? Någon annan som har symptom? tydliga? och typ vet att ni är gravida men inte våga hoppas. Eller ni som är Gravida, vad tror ni =)
  • Svar på tråden Tror jag är Gravid helt säkert nu!
  • atlastpregnant

aha ok då först¨r jag Glad

Förstår även att ni ville vänta tills ni provade igen. Hoppas det går vägen nu då så önskar er all lycka Baby

och tack ja vi hoppas på ett Plus snart

• Maddi

Du vill inte ta test, men lever du som om att du vore gravid, dvs äter kosttillskott, har koll på vad man får äta och ska undvika.

Dessutom brukar ett hälsosamtal ligga någon gång mellan v 7-9 även blodprov och se om du måste äta järntabletter, blodsocker och blodtryck. Så om du tror att du är gravid så måste du testa dig. Bvc kanske heller inte kan trolla fram en tid från ena dagen till den andra och då kanske första besöker inte blir förrän vecka 12-13

• atlastpregnant

när jag fick negativt test så kanske jag då ska tillägga att jag ringde gyn och förklarade hur jag mådde och hon trodde direkt jag va gravid men jag sa att jag gjort ett test och hon blev förvånad. Hon sa att vi skulle ha tålamod och att det ibland kan dröja innan man får ett plus så hon sa avvakta en eller två vveckor till och gör ett nytt test. VI beslöt oss för att göra så och nu är vi inne på det spåret och har nu väntat en vecka och ska nu vänta en till.

• Utflykt i verkligheten
    atlastpregnant skrev 2016-02-29 19:57:43 följande:

aha ok då först¨r jag 

Förstår även att ni ville vänta tills ni provade igen. Hoppas det går vägen nu då så önskar er all lycka 

och tack ja vi hoppas på ett  snart

Tack så mycket och detsamma!
  • atlastpregnant

sen lever jag jag självklart som en gravid för säkerhetsskull.men tyvärr förra veckan blev det så att jag tog ett par ciggaretter då jag va upprörd och orolig och kände at nej men jag vet ju inte ens om jag är gravid. Efter det mådde jag ju fruktansvärt illa som sagt, ohanterbart illa. så det kommer aldirg hända igen.

• Maddi
    atlastpregnant skrev 2016-02-29 20:26:30 följande:

sen lever jag jag självklart som en gravid för säkerhetsskull.men tyvärr förra veckan blev det så att jag tog ett par ciggaretter då jag va upprörd och orolig och kände at nej men jag vet ju inte ens om jag är gravid. Efter det mådde jag ju fruktansvärt illa som sagt, ohanterbart illa. så det kommer aldirg hända igen.

Då är de bara att hålla tummarna. De låter ju dom att de finns något i magen. Kämpa på med rökningen, och hoppas att du kan sluta!
  • Utflykt i verkligheten
    atlastpregnant skrev 2016-02-29 20:26:30 följande:

Ett par cigaretter under en hel graviditet, vilket det nu verkar vara, är inte hela världen. Kroppen sa ju ifrån och du lyssnade.

Uppdatera gärna här sen när du vet säkert.
  • atlastpregnant

tack ja det känns verkligen som att det är så. Mår så pass illa och brösten är så pass svullna och onda m.m. m.m. m.m. hihi

jag har redan slutat. Ska inte göra om det misstaget som jag gjorde.
    kommer absolut uppdatara när vi vet helt säkert så håller jag tummarna för er andra sålänge Kyss

• FlutterDash

Folsyra borde du ha börjat äta redan.. Det ska man ta tillskott av de första 12 veckorna. Om du nu skulle vara gravid.

• atlastpregnant

inte tänkt på att jag måste direkt äta det i piller form utan tänkt att det räcker då jag fick i mig så mycket broccoli m.m. i mina morgon smoothies tidigare men har tappat liksom allt med maten och glömt bort allt pga av trötthet krämpor tuttsmärtor och illamående Rynkar på näsan
    så tack för påminnelsen. glömt bort det. ska köpa såna tabletter imorn. Räknade idag och jag är isf i v.6 + 0 idag
    skrev fel tidigare att ÄL va den 24.e januari. Den va den 31 januari ca.

Svar på tråden Tror jag är Gravid helt säkert nu!