Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

steriliserad gravid

olika typer av gynekologiska besvär och åkommor kan ju ge "typiska" gravidtecken.  
    Du kanske ska ringa och boka tid hos gyn . Det kan ju vara en cysta på en äggstock som spökar eller en infektion i livmodern eller liknande. 

eftersom du är steriliserad skulle jag boka gynbesök före ett graviditetstest.  

• Fjäril kär

inte för att skrämmas men vissa cystor som är cancer kan ge samma symtom som en graviditet så jag skulle nog inte avvakta så länge till utan ringa gynekolog och förklara läget. 

du har en ny partner säger du, har ni skyddat er vid sex? Du kan ju ha en könssjukdom kanske?  Klamydia kan ju ge en del intressanta symtom . 

Har du oregelbunden mens så kanske du har något som heter pco? Dom hormonerna kan ställa till det rejält och man kan tro att man är gravid i allra högsta grad.  Har själv PCO och är sterilserad så jag vet att det kan ställa till det. allra helst om man går upp/ner i vikt ganska rejält, då får kroppen en blackout och börjar bete sig högst konstigt. 

• Fjäril kär
    4barnsmamman82 skrev 2016-03-03 09:29:53 följande:

Ser dock inte varför ett gynekologisk besvär skulle ge alla dessa symptom. Sen gravid låter mer rimligt. Men har så mycket symptom att jag börjar fundera....

tycker du att du är skengravid så visst kan det vara så förstås , hade du kunnat kanske du hade skaffat barn med den här nya killen och att skengraviditeten är en form av önsketänkande?

jag hade i alla fall inte vågat chansa. Ring till gyn. Det kostar inget att fråga . 
Svar på tråden steriliserad gravid