• Mintra

någon som plussat senare än bim+1?

Hej hoppar gärna in :)

Mina senaste två cyklar har varit 24 resp. 25 dagar så utgick från att jag hade en cykel denna månaden med lika många dagar.

Vilket också passade in vad gäller min ägglossning som jag hade runt den 18-20 februari.

Om 24 cd BIM 3/5 så två dagar sedan, ingen mens... Om 25 cd BIM idag 5/3 fortf ingen mens, gjorde också ett gravtest med morgonurinet som visade typiskt nog negativt. Klurigt det hära, avvaktar till måndag annars får det kanske bli ett test igen?

Hoppas vi får se ett plus snart :)

• Mintra
    Villtro1 skrev 2016-03-07 12:07:01 följande:

Wow! Så försenad mens? Då är jag inte ensam :) vad roligt och GRATTIS till ditt efterlängtade plus!!! Lycka till!

Vad heter de stickorna? Har hört fler som pratat bra om dem :) Jag har spelat in samtal hos barnmorskan så hon ringer upp imorgon, då tänkte jag boka tid. Kanske blodprov och v-ul. Får se vad hon tycker. Min mens är försenad 4 dygn nu (bim+4) vilket den inte brukar, och inga tecken alls på mens. Fick negativt på graviditetskollens test imorse så börjar verkligen tappa hoppet. Ska inte testa mer nu på ett tag. Ska se vad barnmorskan säger och bara låta tiden visa..

Hej samma har..

Testade med clearblue veckoindikator igar kvall bim+4 alt bim+2 dock negativt. Ar idag pa cd 29 och ingen mens i sikte vad hander?

Testade aven idag nu pa kvallen med ett test som man kan testa narsom pa dygnet men de visade neg oxa :/

Ush sa trott pa detta nu...
  • Mintra
    Villtro1 skrev 2016-03-08 22:38:00 följande:

Hej!

Vad trist! Jag är på bim+5, ingen mens i sikte alls heller :( har inte testat idag. Ska till barnmorskan på torsdag och testa igen (då är min mens försenad 1 hel vecka)! Är de neg blir de nog vaginalt ultraljud :) känns skönt att få de bekräftat!

Skönt för dig o få de bekräftat :)

Låt mig veta :))))

Fick min mens just, tråkigt men samtidigt skönt... Jag undrar dock varför den var försenad? Kan det ha o göra med att ägget blev befruktat men inte satte sig tro?

Inget har direkt ändrats i min vardag. Men aja det är vad det är så bara att försöka igen.

Denna månaden hade jag 30 cykeldagar o som sagt de senaste 6 månader har jag inte gått längre än 25 dagar så nu vet jag inte vad ja ska räkna på för att räkna ut min ägglossning.

Kanske bara låta de vara och inte tänka en massa o räkna en massa o se om de tar sig då :) Kram
  • Mintra
    Villtro1 skrev 2016-03-09 11:46:26 följande:

Vad tråkigt. Ja precis, skönt ändå så man får det bekräftat. Jag vill bara ha den där jäkla mensens eller ett plus! Kan kroppen bestämma sig någon gång?! Haha..

Hmm.. Ja precis. Kanske bäst att bara låta det "hända om det händer". Men det är ju svårt att koppla bort de tankarna. Ni får ha oskyddat varje dag helt enkelt ;) önskar dig all lycka! Kram

Ha ha de är ju det som är de svåra att låta bli o känna efter o räkna o tänka o ha sig haha .

Ja sa även till min kille precis att neh ska sluta hänga på familjeliv ha ha o här är jag igen vilket vi båda vet att de inte skulle hålla ;)

Men aa de e la planen eller aa så som vi kört på nu i två månader myspys varje dag så därför undrar man ju varför inte de tog sig förra månaden..? Eller i januari.

De säger la att de kan ta upp till en 7 månader men ändå :( tack håller tummarna för dig kramis!
Svar på tråden någon som plussat senare än bim+1?