Regnbågsdröm skrev 2016-03-17 16:23:53 följande:
Hej och välkommen till tråden!
Jag brukar alltid skriva när folk är oroliga för biverkningar, att det är det minsta problemet i den här resan. Och det är faktiskt helt sant. Det psykiska är så mycket värre än det psykiska. Så strunta i biverkningarna. Det är den lätta delen.
Och precis som du själv redan listat ut så är det sjukt olika hur man känner Men vad gäller hormonsprutorna så brukar många känna när det börjar hända saker eller när äggblåsorna växt tillräckligt. Utifrån egna erfarenheter så kände jag ingenting de första 10 sprutdagarna vid första försöket. Men då hade det heller inte hänt ett skit i princip när jag kom på ultraljud. Så fort de hittade rätt dos för mig och äggblåsorna började utvecklas så började det också spänna i min mage. Så för mig är det en positiv känsla när det känns, så att säga. Vid andra försöker sen kände jag i magen bara efter ett par sprutor. Så nu vid tredje förväntar jag mig liksom att det ska kännas i magen. Jag ser liksom det som ett positivt tecken till att det fungerar. Alla är vi olika lätta/svåra att stimulera också, så sådana saker kan också spela in. Jag som är svårstimulerad och tar maxdos får ju liksom i mig mer hormoner än andra också.
Vilken spruta ska du ta?
Gällande äggplock så har jag aldrig tyckt att det har gjort ont. Sen är det ju inte en trevlig upplevelse eller så, men ingen fara! Men också väldigt olika!
Tack för välkomnandet
Jag ska ta tre sprutor. Gunal-F ska jag ta i 5 dagar och på fjärde dagen ska jag även ta Orgalutran i två dagar. Sist är Ovitrelle.
Är det några namn du känner till?