• Nella79

IVF mars/april

Hej

Det är vårt första ivf ,och idag är det dags för puregon spruta nr.2. Tar 150 IE. Lite kort om oss. Både jag och min man har problem att få barn, han har gjort testikelbiopsi och har fryst spermasom ska tinas upp när det är ÄP dag. Någon med Sam erfarenhet ?

Hälsning till alla

• Nella79

Har en fråga , tar alla blodprov sprutdag 6? Idag var jag på första ultraljud men ingen sa något om blodprov. Lite orolig nu :(

• Nella79

Tack för svaret regnbågsdröm , har pratat med barnmorskan hon sa samma att det behövdes inte. Det var 8 äggblåsor och allt såg bra ut. Imorgon är det dags för andra ultraljud. ÄP blir antigen på påskafton eller på tisdag. Håll tummar !!!!

• Nella79

[quote=76468601][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-03-23 18:19:31 följande:[/quote-nick]

Märkligt. Det är ju det man ska kolla på ultraljuden. När äggblåsorna är mellan 18-20 är de redo att plockas. Men dina kanske fortfarande var under 10, då är det inte alltid de nämner storlek har jag hört. Lycka till imorgon!

[/

Tyckte inte alls om den nya läkare. Vi hade en annan första gången på planeringsmöte. Den nya pratade mest för sig själv som att jag vet allt om Ivf . Det är våran första Ivf så är både nervös och rädd. Men imorgon kommer jag att ställa massa frågor till honom

• Nella79

Storlek på äggblåsor är mellan 11 och 18 :) ikväll ska jag ta ovitrell och ÄP blir på lördag . Så spännande :)

• Nella79

fick brevet precis från sjukhuset. 1 ägg nedfryst yes :) så glad. Ruvardag 8.

• Nella79

Vi hade bara två ägg, ett fick jag och 1 blev nedfryst :) tack utflykt i verkligheten

• Nella79

Listan

Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet.

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16.

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3.

Utflykt i verkligheten, 37 år. 2:a försöket. Kort protokoll. Återföring 30/3. Test 16/4. Sophiahemmet.

Nella79. 37 år. 1:a försöket. Kort protokoll. Återföring 29/3. Testdag 13/4. Reproduktionsmedicin, Huddinge Karolinska.

• Nella79

Lite bruna flytningar i bindan (ca 2 droppar). Ska tjuvtesta idag fast tror att det kört :( ruvardag 10

• Nella79

Tack alla för fina ord. Det är fortfarande brun flytning jag har. Fast nu är det mycket mera än igår. Tror att mensen är på väg . Väntar till TD på onsdag men innerst inne vet jag att det är kört . Men vi fortsätter att kämpa. <3

Svar på tråden IVF mars/april