• Mallanfarm

IVF mars/april

Hej!

Jag hoppar gärna in om jag får.

Det är vår första IVF omgång. Vi har försökt själva i ca 3,5 år och blivit diagnostiserade med "oförklarlig barnlöshet". 

Då jag tror att det till viss del kan bero på immunologiska problem hos mig har vi valt att göra vår behandling i Falun som enligt andra trådar här är lite mer öppensinnade för sådan behandling. Vi bor i Östergötland så det kommer bli en del resande men det får det vara värt.

Just nu inväntar vi mens för att komma igång med sprutorna, beräknad mens är imorgon. 

• Mallanfarm

Hej!

Hur gör man för att komma med i tråden, jag har aldrig svarat i en tråd tidigare förutom igår och jag tror inte det gick så bra....

Vi har försökt få barn på egen hand i 3.5 år. Det är vår första IVF och min mens kom i morse. Jag är 26 år och bor i Östergötland.

• Mallanfarm

Cia33

Vi har varit där på samtal och vår utredning är gjord där men själva behandlingen sker på IVF-Kliniken i Falun.

I Linköping hade vi en underbar sköterska som tog hand om oss, jag vill minnas att hon hette Carola, har du/ ni träffat henne?

Vi valde Falun för att de är mer öpppensinnade för anledningar till oförklarlig barnlöshet.

Jag ska börja med Prednisolon (kortison) imorgon bitti och 150IE Menopur imorgon kväll. Jag kommer även få intralipid som dropp vid själva tillbakasättningen.

Förhoppningsvis kommer det hjälpa , vi håller alla fingrar och tår ????

• Mallanfarm

Det skulle vara en glad gubbe, såg tidigare i tråden att fler haft problem via telefonen med att det blir frågetecken istället....

Kram till er alla.

• Mallanfarm
    canada skrev 2016-03-18 21:14:58 följande:

Hej! Vad spännande! Hoppas det kommer gå bra för er :). Vi går också i Falun.

Hur kommer det sig att du börjar med kortisonet redan nu vid sprutstarten?

Å vad roligt, bor ni i nörheten eller varför har ni valt just Falun?

jag har aldrig varit där, endast pratat med dem i telefon. Givetvis har vi träffat vår hemortsläkare i Linköping men Falun blir först vid ÄP alt. Nästa vecka om jag behöver göra något ultraljud under påskhelgen.

De har ordinerat Prednisolon från samma startdatum som Menopur jag kan tänka mig att det är för att det kam ta ett par dagar innan kroppen reagerar på kortison.

Jag har dock en fråga till alla eller den som känner sig sugen på att svara och ev har likande erfarenheter.

Jag sitter och går igenom mina kartonger och upptäckte att jag även har 2 kartonger med Gonal-F.

Det står dock inget om att jag ska ta dem någonstans.

Jag har blivit ordinerad Menopur och prednisolon från dag 1.

Orgalutran från dag 5

Ovitrelle

Och lutinus.

Men var kommer Gonal-F in i bilden?

jag försökte ringa till Falun men de har stängt för "vanliga" frågor idag..

Någon som har en aning?
  • Mallanfarm
    zasu skrev 2016-03-24 10:19:02 följande:

Kom lite blödningar igår och idag på TD testade jag negativt. Är så ledsen, känns så tungt.

Det blir alltid lättare att komma igen med bra energi om man får utlopp för all den negativa först.

Gråt, träna, kasta saker (sikta på något billigt ) eller vad som känns bra för just dig.

En vis kvinna sa en gång "You can not put two things into one space".

Mina tankar finns med dig.

• Mallanfarm

Jag var på mitt första ultraljud och blodprov idag, behandlingsdag 6. de räknade till 16 äggblåsor mellan 7-13 mm. Eftersom vi har en annan hemortsläkare än de som ska hjälpa oss vid själva ÄP och tillbakasättningen ger hon oss sin bedömning och sedan stämmer hon av med läkarna i Falun som sedan ringer till oss och ger definitivt besked. I morse sa vår hemortsläkare att jag har svarat bra på behandlingen och att vi inte kan vänta med kontroll nr 2 över hela helgen utan att vi måste åka till Falun för den. Troligen skulle vi även ta Ovitrelle på söndag, JIPPIE tänkte jag för mig själv, äntligen lite fart på det hela..

MEN... Sen ringde en sköterska från Falun nu på eftermiddagen och meddelar att det är bättre att vi sänker dosen under helgen och gör en ny kontroll och blodprov på tisdag igen. jag vet att ett par dagar hit eller dit inte spelar någon större roll egentligen i det stora hela men ändå.... Det här med att vänta är verkligen inte min bästa egenskap.

Hur gör ni för att fördriva tiden?skönt att det i alla fall är lite ledigt ett par dagar så kanske tiden kan gå lite fortare

Kram till er alla 

• Mallanfarm

Hej allihopa. Sitter på ett hotellrum i Falun och väntar med spänning in morgondagen för ÄP. Var på VUL igår morse och fick tid imorgon klockan 8.

Har någon annan varit med om att ni får Synarela att ta samtidigt som Ovitrelle, ska tilläga att jag även kört korta protokollet. För övrigt, nu förstår jag vad ni menar när ni pratar om den hemska nässprejen... usch vad det sved och satt kvar i halsen hela kvällen..

Håller tummarna inför morgondagen.

Någon mer som är i Falun?

• Mallanfarm

8 ägg fick de ut och 6 av är befruktade. Tillbakasättningen sker på tisdag klockan 13, håller alla fingrar och tår för att minst en klarar sig till dess ????

• Mallanfarm

Någon som varit med om att man får ut ett gäng som befruktas men att inget klarar sig till dag 5 vid återföring?

Kram till er alla.

• Mallanfarm

Någon som varit med om att man får ut ett gäng som befruktas men att inget klarar sig till dag 5 vid återföring?

Kram till er alla.

• Mallanfarm

Hej allesammans.

Kom hem från Falun idag med en liten vit prick i magen (ultraljudsbilden) som min sambo döpt till arbetsnamn Willgott.

Egentligen var återföringen igår men vi stannade kvar på hotellet till idag då det är ganska långt att åka för vår del.

Testdag är 18 april och det känns som att en resa till månen och tillbaka hade gått snabbare.

BK1986: Det finns idioter precis överallt men som tur är finns det en del förstående människor också som man kan avreagera sig hos ????

PS. Man får ha ett privatliv även som chef DS.

• Mallanfarm

Hej tjejer, måste bara fråga... jag är på RD 7 idag men "Willgott" är 12 dagar om man räknar ägguttagsdagen som dag 0. Är det någon av er som är ungefär samtidigt? Och i så fall har någon några symptom ännu?? jag har sjukt ont i brösten och vill äta HELA tiden... jag vaknade vid kvart i fyra i natt och ville gå upp och äta.. I vanliga fall sover jag gott så dags. Jag har även känt en svag mensliknande känsla de senaste dagarna, inte hela tiden men ibland. Funderar på om det är alla tillsatta hormoner som spökar eller om man ska våga hoppas på något . Ha det gott i vårsolen. Kram

• Mallanfarm

Utflykt i verkligheten - STORT GRATTIS!!! Åååååå åh vad roligt! Jag håller alla tummar för er kram

• Mallanfarm

Hej alla. jag har officiell testdag idag. jag kissade för säkerhets skull på 2 olika test. jag hade timer fr att vara extra extra supernoga med 10 sekunder och sedan 3 minuter.

Alltså fy fan!!!! Förlåt för mina fina ordval.

jag har vita väggar överallt hemma, vi ska precis målat om ett av rummen, vitt såklart för att det börjar bli lite slitet.

Funderar nu starkt på att välja en färg istället.

Den vita test ytan kunde inte ha varit just vitare än vad den var imorse. Jag och sambon stod och tittade på testet i flera minuter efter att tiden gått ut för att se om det ändrades men icke... det enda som hände var att det vita blev vitare och kontrollstrecken blev mörkare tills testet torkat helt....

jag förstår inte hur det fungerar.. jag har ont i tuttarna, jag har typ mensvärk och har haft det i drygt 1 vecka humörsvängningarna ska vi inte prata om, stackars sambo...

Men inte en endaste liten droppe blod, inte ens lite lite rosa någon gång...

Därför fattar jag inte. Han, hon den, det har ju knappast ramlat ut bara sådär. Det borde betyda den är kvar där inne i ingenmansland. Eller?? Har någon varit med om det här innan? Vad gör man nu, väntar på att man får mens kanske.

Svar på tråden IVF mars/april