IVF mars/april
Hej allihopa!Hoppas att det är okej att jag hoppar in här Jag är en kvinna på 30 år som just nu genomför vår första IVF behandlingen. Jag har pco/pcos och jag har även en genetisk sjukdom som innebär att vi måste genomgå IVF med PGD.
Jag började spraya med Synarela den 1 mars, sprutstart var beräknat till den 26 mars (påskafton). Fick ingen blödning som man skulle efter två veckor. På vaginalt ultraljud upptäcktes att jag hade tre cystor och genom blodprov såg man att jag inte var det minsta nedreglerad. Fick då öka Synarelan till att spraya 3*2 gånger per dag. Då fick jag äntligen en blödning. Var på "uppföljning" i onsdags för att kolla slemhinnan och cystorna. Slemhinnan såg tunn och fin ut men cystorna var kvar. Läkaren lyckades göra hål på en av dem (en som var dubbel om jag förstod det rätt) men har en kvar. Blev uppringd av Huddinge (där vi ska genomföra IVF:en) senare under onsdagen. De såg inga problem med att jag startade med sprutorna som beräknat.
Så på påskafton startade jag med Menopur -112.5 iu. Tog idag min tredje spruta. Har inte känt någon "effekt" hittills, men nu ikväll känns det som att det börjar "rycka" lite i magen -men det kanske bara är psykologiskt :/ På torsdag ska jag iallafall ta blodprov för att se om det händer något.
Ber om ursäkt för mycket information men ville berätta lite om vår IVF hittills =)