• Helena 672

IVF mars/april

Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-04 07:04:08 följande:

Håller på att bli knäpp! Helgen har späckats med aktiviteter, ändå så går det inte att bara slappna av och "leva som vanligt". Tankarna går hela tiden och för varje steg jag tag så undrar jag om det är ok att göra si eller så?

- "Är det ok att äta den här glassen?" (Läste någonstans någongång att man ska undvika att äta och dricka kallt)

- "Fasiken att jag inte började med akupunktur tidigare, har jag sumpat alla chanser nu?" (Har plöjt artiklar om fertilitet och akupunktur)

Ja ni fattar...???? Hur tidigt kan man testa egentligen? Jag testar redan negativt efter ägglossningssprutan iaf.

När planerar ni att testa? På testdagen och inte en sekund tidigare, ett par dagar innan testdagen, eller någon vecka innan testdagen? / "Gökboet here I come" ????????

Hej! Jag försöker också leva som vanligt men det är svårare än man tror. Hela tiden känner jag av och analyserar minsta lilla förnimmelse i magen, då jag är rädd att få mens hela tiden. Jag är på ruvdag 11 nu och har bestämt att inte att testa förrän om en vecka, som jag blivit instruerad om att göra. Men det är en kamp mot mig själv varje dag, eftersom att jag egentligen helst vill ta ett test direkt! 
  • Helena 672

Nu är jag på RD 14 och fick i morse en pyttepytteliten blödning, liksom bara lite på pappret på toa, knappt synbart. Jag fick panik och var säker på att det är mens på gång. (Har aldrig varit gravid, försökt i 3 år, första IVF nu).
    Jag väntade en timme och tog ett gravtest i panik, (Clearblue). (Skulle egentligen inte testa förrän på måndag, dvs RD 18). Men då visar testet svagt plus! Nu vågar jag så klart inte ta ut någon som helst glädje i förskott. Är det någon som varit i samma situation? Nu känner jag mig bara förvirrad, är plusset på riktigt, vad betyder den lilla blödningen och kan jag lita på plusset?

• Helena 672
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-07 12:09:53 följande:
    Vågar mig nog på ett grattis här!

Liten blödning är väldigt vanligt i början på en graviditet, alltså inget alls att vara orolig för!

Ta ett nytt test imorgon bitti så kommer du nog känna sig lite lugnare.
    Är så förvirrad, nu har jag svag värk som mensvärk och det har kommit mer blod. Antar att det är kört nu... Jag tror jag ska åka och köpa några fler test nu. Eller så avvaktar jag med test ett par dagar... om det fortsätter att vara plus samtidigt som jag blöder så blir jag ju inte klokare. 
  • Helena 672

Tack för alla era svar :)

Jag har inte blött något mer sedan mitt på dagen, det var bara en mycket liten mängd, inte som mens, vilket känns positivt. Men jag känner mig ändå väldigt osäker på vad som händer. Får ta det lugnt och testa om några dagar.

• Helena 672

Testdag för mig idag. Det blev som väntat negativt. Hade ju en liten blödning på BIM i torsdags, sen fortsatte det blöda mer, varje dag tills idag. Det känns jättetungt nu. Vi får se om vi orkar dra igång ny behandling nästa cykel eller om vi ska avvakta ett tag.

Lycka till ni andra som kämpar!

Svar på tråden IVF mars/april