• daisy80

IVF mars/april

Hej tjejer, jag hoppar in här. Är snart 36 och har försökt bli gravid i två år utan att lyckas, vi har så kallad oförklarlig barnlöshet.. Ska nu börja spruta med Puregon vid nästa mens, som borde vara om 2 veckor eftersom jag hade äl igår. Men nu kommer det antagligen falla sig så att ÄP blir runt kristi-himmelfärdshelgen då de har stängt på kliniken, förutom på fredagen 6 maj. Så det känns som att jag verkligen vill tajma in den dagen, om inte mensen nu råkar komma ovanligt tidigt eller sent. Är lite nojig över detta. Någon som vet hur mycket det där går att styra? 
    Kram till alla er andra som också kämpar <3

• daisy80
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 17:20:10 följande:
    Välkommen!

Hmmm, svårt att säga. Äggblåsorna ska ju vara i en viss storlek. Och om de är för små är de inte mogna, vad som händer om de är för stora är jag inte säker på men har hört att det inte är bra. Vad säger kliniken?
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-10 17:39:48 följande:
    De brukar styra det där. Att man får börja spruta någon viss dag så att man undviker helger och så. Så det löser kliniken! De låter inte dig börja om det riskerar att hamna på en dag då det absolut inte går. I så fall får ni vänta en cykel om det skulle vara så.

Tack :) Läkaren vi träffade lät faktiskt lite mer osäker på hur mycket det går att styra (??) typ nån dag hit eller dit bara...Men sen fick vi även träffa en barnmorska som var jättebra och som sa att det fixar sig absolut. Hon sa att "vi har ju just haft påsken med massa helgdagar och det gick bra att styra alla äggplock då". Så egentligen tror jag att det löser sig. Men kan ju inte låta bli att klura lite på det ändå! 
  • daisy80
    Fame skrev 2016-04-10 22:19:03 följande:

Här börjar jag nedreglera på tisdag, Suprecuren är framplockad och en app installerad på mob för att påminna mig =) Så nu börjas det, IVF1 för lilla mig. Rätt spännande faktiskt!! Innan har det känts rätt läskigt men nu känner jag mig mest pepp och som att jag kommer klara även ett negativt resultat om det blir så. Innan har jag varit så rädd för att knäckas totalt.. men nej, nu jädrar ska jag igång! 

Lite trist att ligga efter er andra i tråden men men vi kanske är några fler som inte har ÄP riktigt än?

Hej! Ja jag ligger också lite efter de andra, vi kanske får starta en ny tråd sen :) Jag inväntar mens om 2 veckor och kommer då börja korta protokollet med sprutor. ÄP blir runt kristi-himmelfärdshelgen? vad har du för tidsram ungefär? 
  • daisy80
    ivfbullen skrev 2016-04-11 00:12:06 följande:

Grattis till er som plussat och välkommen till de nya som tillkommit i tråden :D

Regnbågsdröm skrev 2016-04-11 06:06:52 följande:
    Ni hamnar inte så mycket efter. Vi är en hel radda folk som kör långt protokoll här och som har ÄP runt vecka 16. Så ni som kör korta protokollet hinner ifatt rätt bra ändå Välkomna hit!
    Tack hörrni! :) Är så skönt att det finns fler i samma sits. Ja då hinner man ju nästan ikapp er ;)

• daisy80
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 13:11:27 följande:

En liten uppdatering. Det går åt helvete med allt. Vid UL idag framkom att de misstänker att jag har en polyp på livmodern. Jag vet egentligen inte vad det innebär, men vi kan tvingas avbryta hela behandlingen. I övrigt hade inte äggblåsorna växt så värst mycket, trots den smärta jag känner. En ynka på höger äggstock i storlek 6 mm. 3 stycken på vänstra på runt 10. Jag vet ju att jag är svårstimulerad, så hade kanske funnit hopp i dessa få äggblåsor ändå. Men nu är det polypen som förstör istället. Känns som att min dröm om att bli gravid tas längre och längre ifrån mig. Det känns som att jag måste ge upp den. Som att det inte är någon mening. Det gör så jävla ont.

Ett alternativ kan också bli att genomföra plock och sedan frysa äggen, tills dess att polypen är bortopererad. Men det alternativet kommer aldrig gå, då frysägg liksom inte existerar för oss. Det är egentligen som att kasta vårt tredje försök i sjön direkt.

Ursäkta negativt inlägg. Men det är så jävla mörkt just nu. Läkaren beslutade dock att inte avbryta än, utan vi kör vidare och ser hur det ser ut vid nytt ultraljud på måndag. Jag vill bara gråta just nu.

ååh nej :( håller alla tummar inför ultraljudet på måndag!! 
  • daisy80
    Emmis84 skrev 2016-04-21 09:06:02 följande:

Nu ska vi starta ivf- försök 1. Jag är super nervös. Jag fick min mens idag och startar med sprutorna imorgon.

Jobbade ni som vanligt under alla sprutdagar?

Jag har valt att inte säga något till någon på jobb. Varken till chef el kollegor. Jag har ju fått frågan om vi inte ska skaffa barn snart 100 ggr. Sååå trött på den frågan..

Sa ni något till kollegor/chef?

Jag jobbar inom vården så det är inget lugnt tempo direkt men hoppas på att jag inte behöver sjuka mig.

Är det någon mer som börjar spruta imorgon?

Hej! Ja, då ligger vi nästan lika. Jag ska göra ivf 1 nu, och väntar bara på att mensen ska komma igång. Igår och idag har jag haft bruna spottings, och lite menskänsla i magen, men den har inte kommit igång än, så vet ännu inte om första riktiga mensdagen kommer bli imorgon kanske? kan tillägga att jag egentligen har bim på söndag så om detta är mensen som är på G så är den extremt tidig. Vilket ju inte gör nåt i detta fall, vill ju komma igång så fort som möjligt :) Jag ska börja spruta med puregon på mensdag 2. Vilken spruta börjar du med? 
  • daisy80
    Emmis84 skrev 2016-04-21 21:18:13 följande:
    Ja vad roligt Då får vi följa varandra. Jag ska börja spruta med Gonal-F. Jag undrar vad skillnaden är mellan puregon o gonal.
    Ja då följs vi åt :) Jag vet inte skillnaden mellan dessa, de är nog snarlika? Olika kliniker kanske har olika preparat som "standardval" eller nåt :)
  • daisy80
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Hurra hurra! håller tummarna så hårt det går!! 
  • daisy80
    Emmis84 skrev 2016-04-22 14:34:58 följande:
    Åh nä Jag fick nyss reda på att det är fullt på RMC! Jag måste vänta till nästa månad igen för att starta igång..
    å nej vad synd, det är ju nog så mycket väntan i detta redan. Men du får se till att ladda ordentligt inför nästa månad istället!
Svar på tråden IVF mars/april