• alisonivy

IVF mars/april

Hej tjejer!

Jag heter Nadia och pluggar till journalist, och ska göra ett kort radioreportage om IVF. Jag bor i Göteborg och gick själv igenom hormonbehandlingar för ett par år sedan, så det är ett ämne jag verkligen brinner för.
    Nu söker jag någon som kan tänka sig att berätta om sin resa, sin behandling osv. Du ska kunna träffas i Göteborg nu på måndag 18 april (kort varsel från skolan) och ta en fika eller gå en promenad, eller så kommer jag gärna till din arbetsplats. 
    Det är ett skolarbete, så det kommer inte att läggas ut någonstans, utan det är bara mina klasskompisar och lärare som kommer höra det.

Vore väldigt tacksam om någon ville dela med sig! 
    Maila gärna [email protected] om du är intresserad eller vill veta mer.

Mvh
    Nadia

• alisonivy
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-15 20:02:18 följande:
    Alltså, du får ursäkta nu. Men med ett sådant känsligt ämne skulle jag råda dig att i framtiden vara ute i lite mer god tid. Dessutom är det kanske inte jättesmart att hoppa in i en tråd där många precis misslyckats eller är mitt uppe i behandlingen. En bättre väg är att gå in i gravidtrådarna till exempel. Har svårt att tro att du får någon här att ställa upp.

Hälsningar från en annan journalist
    Hej annan journalist,

Som jag förklarade i inlägget så beror det korta varslet dessvärre på skolan, och inte på mig. Hade självklart önskat att jag hade mer tid på mig :) 
    Angående att hoppa in i en tråd där många misslyckats ? det är helt och hållet frivilligt och är man inte intresserad är det bara att scrolla förbi. Menar givetvis inget illa. Med det sagt kanske någon till och med skulle finna det hjälpsamt att få prata med någon utomstående och "få ut" sin historia. Har som sagt gått igenom samma sak själv.

Det är självklart ok att vara anonym om man inte känner sig bekväm med att ställa upp med namn. 
Svar på tråden IVF mars/april