• Lixom

IVF mars/april

Sjöblomman > hur har det gått för dig?

Hur går det för er som ruvar? , gissar det är lurigt att försöka tänka på annat och vara helt som vanligt...

• Lixom

CJ1 > åh tack, hoppas jag har samma tur som dig med äggen utveckling! Hoppas att ditt ruvande går fint! Förstår att det är jobbigt att vänta, men det är en så liten del av en förhoppningsvis påbörjad graviditet! Håller tummarna hårt!

• Lixom

Sjöblomman > aha så var det ju! Spännande och nervöst samtidigt. Mycket väntan i den här processen.... Tack för svaret om Lutinus, blev lite osäker där.

• Lixom
    Sjöblomman skrev 2016-04-03 19:23:31 följande:

Vilken tid har ni insättning? Vi har 14:20

Vid 9:30 redan! Hoppas äggen är redo då.

Längtar tills det är klart och livmodern får börja göra sitt, typ
  • Lixom

Cam86 > Tack, och hoppas din ruvning går jättebra, det går säkert bra ni som fått så fin tillbaka

• Lixom

Lycka till celavie1!

Och Sjöblomman med din insättning i em!

Nu har jag precis fått två små embryon insatta! Känner mig så glad!

6 äggblåsor > 5 ägg > 4 befruktade > ett jättefint 4celligt & ett 2celligt tid mig. De andra två försöker de odla vidare till blastocyster, de var inte tillräckligt bra för att frysas nu.

Hej ruvarstadie

• Lixom

Hoppas det går bra för alla var vi än är olika processen. Tacksam för att ha denna ventil och läsa lite från er andra som går igenom samma sak! Även om varje steg är individuellt, så känns det tryggare på nåt sätt.

Bk1986 > Låter ju fint, lycka till på torsdag i förväg.

Celavie1 > håller tummarna att det är ert guldägg!

Sjöblomman > skönt med insättning avklarad, men trist det gjorde ont såklart. , fick ni också två tillbaka?

• Lixom

Sjöblomman > vilket bra resultat ni fick! Det var kliniken som ville prova odla vidare... Får resultatet på fredag. Testdag blir den 18 och det känns bra, jag har ingen brådska utan känner ett lugn i detta just nu :) När har du testdag?

Andre > välkommen!

Minipeach> 5 fick jag också, jag hoppas det ska gå vägen trots ganska få.

Regnbågsdröm > skönt med viktiga steg på vägen avklarade, nu är ni närmare målet :) håller tummarna!

• Lixom

Bk1986> Vad tråkigt att höra. Önskar dig ny kraft och energi till fortsättningen!

• Lixom

celavie1 och minipeach > Grattis till era ET! Håller tummarna.

Själv är jag på ruvardag 5 (om man nu räknar med dagen för ET). Känner ingenting förutom otroligt kissnödig av Lutinusen hela tiden...går upp varje natt, lite störigt. Går dock gärna upp varje natt dock om det här tar sig

Fick besked idag att inget av de två äggen de odlade vidare blev blastocyster, tyvärr. Så om det inte skulle lyckas denna gången blir det att börja om helt...känns lite jobbigt om jag tänker på det.

Så försöker istället tänka att det ska funka, den här första IVF:en...

Svar på tråden IVF mars/april