IVF mars/april
Hej
Ansluter till denna grupp. Är nu mitt uppe i IVF försök 2 med långa protokollet. Ska börja med sprutorna den 23 mars. Hoppas på bättre resultat denna gång
Hej
Ansluter till denna grupp. Är nu mitt uppe i IVF försök 2 med långa protokollet. Ska börja med sprutorna den 23 mars. Hoppas på bättre resultat denna gång
Hejsan!
Jag ansluter mig också till tråden. Detta är vårt första IVF försök och vi har fått det korta protokollet.
Jag är mycket nervös inför biverkningar. Någon som kan dela med sig av hur det känns efter första hormonsprutan? Känner man av något direkt eller det kommer först efter andra eller tredje sprutan?
Hur känns äggplocket? Jag vet att det är väldigt individuellt men hur upplevde ni?
Här är det cykeldag 35 utan minsta tecken på att mensen är på gång. Segt men samtidigt känns det helt okej. Har maila kliniken idag om att få ett "stoppdatum" om mensen inte börjar visa sig. Det fick jag inför första omgången och då kunde de framkalla en blödning om jag inte fått mens innan ett visst datum.
Hoppas verkligen att de kan bistå med det även denna gång.
Uppdatering från mig här: Ringde som sagt kliniken för att kolla om de kunde starta en mens. Dagen efter (fredag) ringde de upp från och sa att jag skulle ta gravtest igår lördag och om det inte visade något så skulle jag hämta ut medicin på Apoteket och börja ta direkt för att framkalla mens. Jag fick panik av någon anledning och när jag pratade med min sambo så kom vi överens om att vänta till på måndag.
Första IVF:en fick vi ett stoppdatum då vi skulle höra av oss om jag inte fått mens. Men jag var liksom inte beredd på att det skulle gå så fort. Till saken hör också att äggplock mest troligt blir vecka 15 och precis den veckan är min sambo bortrest. Hur gör man då? Fryser in? Känns som en onödig risk.
Är det någon av er som provat dessa tabletter? Kommer inte ihåg vad de hette, men de skulle tas i 10 dagar.
Din man måste väl vara med på äggplocket och lämna sitt bidrag? Du behöver ju sätta in befruktat ägg ganska tätt inpå äggplocket (ägglossningen) så tror inte ni kan plocka ägg, frysa in dem och en vecka senare tina upp och befrukta och återföra. Vid det laget har du kanske hunnit få din mens. Kan ha fel, men gissar på det.
Har du pratat om det med kliniken? Läste i tråden att någon hade tagit ppille i några dagar för att undvika påskledigheterna. Kanske går att påverka att menscyckeln börjar en vecka senare? Eller kanske din man får stanna hemma ?
Men tillbaka till dig! Haha bara att tänka tillbaka fick jag ångest. Nu blinkar vi framåt.
Ring kliniken, berätta allt som oroar dig imorgon, ni kommer säkert hitta en bra lösning på dina bekymmer. I värsta fall får din man taden roliga resan om 3 år igen och leder era ivf till barn så kan han nog vara glad med det ändå eller hur!
Zasu :tack !! :)
Hur gör ni andra med jobb och liknande??
eftersom man aldrig riktigt kan veta när/om äggplock blir så är det ju svårt att ta ledigt i förväg, så jag kommer sjukskriva mig i morgon....
lever ni på som vanligt i övrigt??
kaffe/te?
träning?
sex?
Aktiviteter?
hur gör ni??
Uppdatering härifrån: Ringde kliniken och förklarade läget igår. Sköterskan var förstående och sa att hon tyckte att vi skulle vänta och ta det när det passade oss. Sen gick jag på toa och vad händer om inte en blodblandad flytning. Började kolla datum och det skulle kunna vara en nidblödning! Vågar inte hoppas på det, det skulle vara helt sjukt. Inget mer blod hittills idag så vi får väl se vad som händer. Mest troligt är det bara en helt vanlig mellanblödning.
Annars hoppas jag verkligen att det är mensen som är på G så att vi får börja snart. :)
Det är säkert mensen! Jag har märkt sen jag började med IVF att mensen börjar som en liten blödning. Så var det aldrig för mig förut, då hade jag typ en flod direkt liksom
Stort lycka till! Hoppas på det bästa för er!
Uh. Är inte på bra och positivt humör idag. Det där går ju alltid upp och ner, men idag är hoppet långt borta. Läste någonstans att om man är en sådan som får få ägg trots hög stimulans med hormoner, så har man väldigt liten chans att bli gravid. Det gör ont i mig att behöva läsa det. Det ger ju liksom mig noll hopp om att vi någonsin kommer lyckas. Känns tungt idag.