• Lixom

IVF mars/april

Jag verkar ha fallit ur listan, så lägger in den igen.

Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen. 

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16. 

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14. 

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart 26 mars Gonal-F. Äggplock 6/4. Återförande 11/4.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13. 

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod. 

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet. 

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08 

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden. 

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet. 

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars 

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16. 

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3. 

Utflykt i verkligheten, 37 år. 2:a försöket. Kort protokoll. Återföring 30/3. Test 16/4. Sophiahemmet. 

Nella79. 37 år. 1:a försöket. Kort protokoll. Återföring 29/3. Testdag 13/4. Reproduktionsmedicin, Huddinge Karolinska.[/quote]

Lixom, 39 år. 1:a försöket (gjort två inseminationer tidigare). Kort protokoll. Återföring 4/4. Testdag 18/4. Vitanova, Köpenhamn.

• Lixom

CJ1 > stort grattis! Vad kul att plussa så tidigt :)

Känner du mkt symptom också?

Själv på ruvardag 7, känner inga symptom.

• Lixom

Tack CJ1, jag har testdag 17/4. Blir peppad av att läsa att du också är 39. Jag fick också ut 5 ägg, men mina var inte tillräckligt många/bra för att klara odlas vidare så har inget i frysen.

Cam86 > spännande, håller tummarna, när har du testdag?

Mini72 > tråkigt att höra, men bra att du är taggad för fortsättning... Kram

• Lixom

Cam86, nästa måndag... Så "bara" en veckas väntan kvar. Förstår verkligen hur du menar, sova bort veckan haha :) Både längtan & lite oro samtidigt

• Lixom

Helena672 > ledsamt att höra, förstår att det känns tungt. Hoppas ni samlar kraft tillsammans och kommer fram till en plan framåt

• Lixom

Jag har också fått pyttelite rosa i trosskyddet idag. Ruvardag 8. Man blir ju rätt nervös för allt...har inte fått nåt från Lutinusen tidigare. Men men..

Jag ska också fortsätta med Lutinus hela tiden tills testet och sedan även efter det 1 månad, om det är positivt.

• Lixom

Emmett1976 > Jag fyller 40 i sommar. Fick 6 äggblåsor totalt som utvecklades tillräckligt, tog också gonal 300. Min läkare sa att det var normalt för min ålder.

• Lixom

Ruvardag 9 och inga symptom alls. Inte ens ömma bröst längre... Nån mer än jag som knappt känner nåt? Vet att det är väldigt individuellt, men just nu hade det känts bra att känna nåt...

Svar på tråden IVF mars/april