Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF mars/april

Håller tummarna stenhårt ivfbullen

BK1986 - Ibland undrar man vilken grotta en del människor har bott... Det är väl väldigt ällmänt känt att man inte frågar om just familjeplanering. Särskilt om man inte har en privat relation till varandra!
    Och nej, det är verkligen inte lätt att vara chef när folk inte kan föra sig. Kram på dig!

• Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-06 15:39:23 följande:
    Om det du har i magen ger upphov till graviditet behövs det ändå inga fler smile1.gif . Du får tänka positivt hela vägen till testet ! Samtidigt förstår jag visst din oro. Tänk på att du har en möjlighet just nu och det är guldvärt!
    Tack för din uppmuntran! {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 16:03:43 följande:
    Ja, jag insåg det sen också att jag missade ett ägg smile5.gif Men ja, jag förstår såklart att du blir ledsen när ni inte fick något till frysen. Förmodligen inte till någon tröst alls, men det är tyvärr mångas verklighet <3
    Ja särskilt eftersom att det är andra gången vi inte får något till frysen, då börjar man ju undra vad som är knas...
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 16:02:31 följande:
    Får man det? Jag tycker fan det!
    Eller hur! Vilka idioter det finns...Död

• Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 18:21:25 följande:
    Fast det behöver verkligen inte vara något knas. Som sagt så är det rätt vanligt att inte få något till frysen. Särskilt som sagt om man inte har många ägg. Som nämnt innan kommer jag troligen aldrig få något till frysen. Och vi är på vårt tredje försök nu. Jag är lycklig om jag får ett ägg tillbaka. Som många här säger, det behövs bara ett guldägg. Jag hoppas vi alla här får just det ägget den här gången!
    Håller alla tummar och tår för oss alla!
  • Utflykt i verkligheten
    Helena 672 skrev 2016-04-07 11:41:03 följande:
    Nu är jag på RD 14 och fick i morse en pyttepytteliten blödning, liksom bara lite på pappret på toa, knappt synbart. Jag fick panik och var säker på att det är mens på gång. (Har aldrig varit gravid, försökt i 3 år, första IVF nu).
    Jag väntade en timme och tog ett gravtest i panik, (Clearblue). (Skulle egentligen inte testa förrän på måndag, dvs RD 18). Men då visar testet svagt plus! Nu vågar jag så klart inte ta ut någon som helst glädje i förskott. Är det någon som varit i samma situation? Nu känner jag mig bara förvirrad, är plusset på riktigt, vad betyder den lilla blödningen och kan jag lita på plusset?
    Vågar mig nog på ett grattis här!

Liten blödning är väldigt vanligt i början på en graviditet, alltså inget alls att vara orolig för!

Ta ett nytt test imorgon bitti så kommer du nog känna sig lite lugnare.
  • Utflykt i verkligheten
    Helena 672 skrev 2016-04-07 13:37:35 följande:
    Är så förvirrad, nu har jag svag värk som mensvärk och det har kommit mer blod. Antar att det är kört nu... Jag tror jag ska åka och köpa några fler test nu. Eller så avvaktar jag med test ett par dagar... om det fortsätter att vara plus samtidigt som jag blöder så blir jag ju inte klokare. 
    Hur mycket blod har det kommit? Som mens eller mindre/mer?

Tester kan du ju alltid ta om du vill, så länge det inte stressar upp dig mer. Om inte annat så ser du ju om strecken blir starkare eller svagare.

Ring kliniken om du är orolig, de har erfarenhet och kan säkert råda dig hur du ska tänka och agera.
  • Utflykt i verkligheten

Listan

Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden. 

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet. 

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars 

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16.

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3.

Utflykt i verkligheten, 37 år. 2:a försöket. Kort protokoll. Återföring 30/3. Test 16/4. Sophiahemmet.

• Utflykt i verkligheten
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:10:52 följande:
    Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.
    Nej vad tråkigt! Kram till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    Sarah32 skrev 2016-04-08 15:48:31 följande:
    Tack! Det har gått bra:) Är ganska spruträdd, så var lite nervös. Min sambo har fått bli min livlina och sköta sprutorna, det tar emot att ge sig själv en spruta i magen:( Men det gick bra, sprutan (gonal-f) kändes väl lite, men det gjorde inte så ont. Är menopur värre? På vilket sätt? Kram och lycka till med sprutorna:)
    Läskigt att ge någon annan spruta! Vad tycker sambon?
  • Utflykt i verkligheten
    Sarah32 skrev 2016-04-08 20:33:26 följande:

Han har inget val;) Men har frågat och han tycker det känns ok som tur är:) Har du tagit själv?

Haha, nä det så klart. Ska det bli barn av det hela så är det bara att sätta igång för honom.

Jo jag har tagit själv, förutom ett par gånger när har varit för trött efter att ha somnat på soffan. Han tyckte nog att det var lite roligt ärligt talat.

Vet däremot inte hur jag skulle känna inför att sticka någon annan, men man vänjer sig nog. Det är ju små och smala nålar som enbart ska in i magfettet. Tänker på min pappa som fick sätta vanliga sprutor muskelärt på min mamma... Hua! Men han fixade det galant!
Svar på tråden IVF mars/april