• Lixom

IVF mars/april

Regnbågsdröm > jo jag tar lutinus fortfarande. Första veckan efter ET hade jag ömma bröst och lite vag molvärk 2-3 tillfällen. Men annars inget. Har du haft liknande?

Var tvungen att söka på "ivf inga symptom" och det fanns fler som inte hade haft det, men som det ändå funkat för...så jag får sluta noja och invänta testdag... måndag.

• Lixom

Regnbågsdröm > Tack för ditt svar!

Utflykt i verkligheten > Hoppas du kan komma ifrån oron lite. Det kommer att gå bra tror jag!

• Lixom

Regnbågsdröm > åh nej, så tråkigt att höra...håller tummarna för att det går att lösa på nåt sätt, det verkar ju ändå läkaren tycka eftersom du ska fortsätta behandlingen! Stor kram

• Lixom

Cam86 > Vad roligt, stort grattis!! Har du känt några symptom innan?

Jag har testdag nu på måndag, så nervös eftersom jag inte känner några symptom alls...

Till alla er som fått olika tråkiga besked; tänker på er och önskar er kraft och styrka... Det här är ingen lätt sits, man kan bara fortsätta framåt så gott det går. Stora kramar!

• Lixom

Utflykt i verkligenheten > Ja det är verkligen osmidigt att det är ungefär samma symptom vid användning av Lutinus som grav... Jag har haft pyttelite molvärk och ömma bröst, men det var i samband med äggplock/insättning och ett par dar efter. Sen inget. Jo, jag vaknar och är kissnödig kl 5 varje natt. Och fryser/svettas konstigt på nätterna. Men det har jag tolkat som Lutinus-biverkningar helt klart. Läste att progesteron är vätskedrivande.

Hur mår du? Känner mer nu? Spännande med allt :)

• Lixom

Utflykt i verkligheten > Förstår det, man vill ju gärna _känna_ symtom faktiskt, när man har längtat så. Snart om nån vecka har du nog allt hahaha

Cam86 > ok lät ju ganska sparsamt, men ändå "kul" att känna av nåt :)

Spännande att följa!

• Lixom

Ivfbullen > oj, håller också tummarna för att det inte är kört, vad jobbigt att först få positivt besked och sen blöda :( Vår klinik sa inte att vi behövde vänta med sex, mer än 2-3 dar, så ja det är väldigt olika...

• Lixom

Jag har testdag på måndag. Skulle ju gärna testa imorgon istället, för att få smälta ett besked oavsett vad det blir... O inte gå direkt till jobbet. Samtidigt är det väl alltid dumt att testa för tidigt?

• Lixom

Linoa131 > Ja det booorde ju gå tycker jag. Å andra sidan har vår klinik bara 14 dagar från ET till test, och vissa har väl upp till 16-17 dagar? Hur går det för dig /er förresten?

CJ1 > ja det är spännande. Jag har ju inga symptom alls. Mer än lite trött och vaknar ibland på nätterna /kissnödig. Känns som biverkningar av lutinus, eftersom det varit samma hela tiden. Ingen molvärk, inga ömma bröst... Så det gör mig nervös. Hur har du det själv just nu?

• Lixom

CJ1 > jag förstår att du tar extra test, en ivf-graviditet känns som alla har extra koll och man följer ju varje steg mer noga än vid en spontan graviditet. Kommer att gå jättebra tror jag!

Tack för din positiva kommentar, blir glad att höra att du vet flera som lyckats runt 40!

• Lixom

Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!

Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!

• Lixom

Ivfbullen > Vad härligt att höra att det fortfarande visar positivt! Jag tror det kommer gå bra!

Lilly 2013 > Jag känner ingenting, känns precis som vanligt. Fryst/svettats på natten men inget jag hade uppmärksammat i vanliga fall.

Linoa131 > Du kommer fixa sprutorna galant tror jag, unna dig att verkligen känna dig modig & stark sen!

• Lixom

Tusen tack Sarah32, Sjöblomman & CJ1!

Sjöblomman > Glad att det ger dig hopp, önskar du får uppleva ett plus när det väl är TD för dig! Vår klinik har TD på ruvardag 14, så därför jag vågade testa redan idag. Jag kände lite, lite svag mensvärk igår vid ett par tillfällen, men det var knappt så jag hade märkt det om jag inte hade millimeterövervakat min kropp så... Idag känner jag inget, helt som vanligt.

• Lixom

ivfbullen > åh nej :( Det borde inte få vara så....alla här borde få lyckas. Tänker på dig!

Linoa131 > Hoppas att det inte är över än denna gång för er del! Vill ju det ska gå vägen för alla!

• Lixom

EN morgon fick jag iallafall vakna helt lycklig för det positiva graviditetstestet igår. Idag kom bruna flytningar, rosa flytningar, nu mer och mer. Antar det är kört för mig med.. . Har gråtit massor nu.

Hejar på er som är vid äggplock & ET.

Lider med alla andra som fått blödning...

Kram.

• Lixom

Regnbågsdröm >Vad bra att du får göra äggplock, hejar på dig

• Lixom

Ja, nåt konstigt känns det som när så många får omväxlande "besked"....... Åh vad jag önskar alla, och mig själv, lyckan att det ska gå bra....

Linoa131 & ivfbullen >, känns som jag nu får väldigt likadant. Ganska mycket mörkrosa flytningar hela dagen idag. Det är skitsvårt att pendla mellan nån slags hopp som hänger kvar, och känslan samtidigt av att allt är över denna gång...

Ska fortsätta med lutinus, för min klinik sa att det ändå kan gå väl...

Celavie1 > håller så med om dina ord...

Tack alla för att ni finns här, oavsett "var" vi befinner oss...

• Lixom

Ivfbullen > jag lider med dig. Fy f*n så orättvist allt kring detta är.

Jag tror det kommer bli precis samma för mig om jag testar om ett par dagar. Hade rosa flytning/blödning hela dagen igår. Känner inte minsta gravidsymptom. Känns som ett hån mot migsjälv att fortsätta med lutinusen....

CJ1 > Tack snälla! Mitt hopp är knappt kvar... :'-(

13juli > lycka till

Svar på tråden IVF mars/april