Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF mars/april

Sarah32 skrev 2016-04-09 12:08:16 följande:

Ja den andra hälften behöver ju också dra sitt strå till stacken:) Men det är kanske bara bra att partnen får känna sig lite mer delaktig också.

Har du blivit till själv genom IVF?

Hur går det för dig själv i processen?

Jo jag tror att det är bra att de får hjälpa till lite. Kan tänka mig att man känner sig ganska maktlös annars.

Nej, men min mamma är sjuk så hon behövde ta sprutor tidigare. Idag får hon åka till sjukhuset för påfyllning intravenöst vilket är lite mildare.

Är galet trött och mår illa. Brösten har börjat ömma och magen värker till och från. Har testdag 16/4. Helst skulle jag vilja sova fram tills dess.

Hur ser schemat ut för dig?
  • Utflykt i verkligheten

Liten blödning idag... Snälla peppa mig! Nu är jag riktigt orolig. Läste att användning av Lutinus kan ge vaginala blödningar. Är det någon av er som har upplevt det? Så jobbigt att man inte kan se varifrån blödningen kommer!!

• Utflykt i verkligheten
    Helena 672 skrev 2016-04-11 09:07:46 följande:
    Testdag för mig idag. Det blev som väntat negativt. Hade ju en liten blödning på BIM i torsdags, sen fortsatte det blöda mer, varje dag tills idag. Det känns jättetungt nu. Vi får se om vi orkar dra igång ny behandling nästa cykel eller om vi ska avvakta ett tag.
    Lycka till ni andra som kämpar!
    Kram och lycka till! Glöm inte bort att landa och andas lite. Hitta varandra ordentligt så ni känner er starka tillsammans när det är dags. {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-11 11:19:55 följande:
    Ja, är i samma sits. Blödde pyttelite i fredags, ingenting sedan dess så jag hoppas på nidblödning eller Lutinus.
    Vad är pyttelite? Fick på pappret stort som en 5-krona och något mindre i trosorna.
  • Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-11 12:18:22 följande:
    Hoppas på nidblödning alternativet för båda er!
    Det hoppas jag också på, men kan det verkligen komma så sent om det nu är det? Har ju testdag på lördag. Borde det inte ha fäst redan då med tanke på hur länge sen insättningen var? (30/4)
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-11 13:31:29 följande:
    Nidblödning kan komma mellan dag 7-14. smile1.gif
    Fy fasiken så psykiskt påfrestande det här är! "Lev som vanligt!" Jo eller hur... Obestämd
  • Utflykt i verkligheten
    CAM86 skrev 2016-04-11 14:45:49 följande:
    Har ni fått era små blödningar samtidigt som ni använder Lutinus eller har det kommit efter att ni slutat? Jag kommer ta Lutinus sista dagen i morgon och har än sålänge inte fått någon blödning...
    Jag använder fortfarande Lutinus. Nu har jag dock inte fått någon mer blödning. *peppar peppar, ta i trä*
  • Utflykt i verkligheten
    celavie1 skrev 2016-04-11 21:44:14 följande:
    Jag tycker precis som ni att det är jobbigt att se och höra om andras babylycka men i helgen blev jag faktiskt full i skratt när jag pratade med en äldre bekant. Vi pratade om att jag fyllt 40 år och känslorna kring det. Plats i livet och så. Då utbrister hon att "ja jag blev mormor vid 40 år"!
    Själva tanken att jag hade kunnat vara mormor känns så konstig. Jag som känner mig så ung ;)

Jag och Lutinus går inte ihop. Jag har ont i magen (som träningsvärk i nedre delen av magen), ont i brösten, trött och kladdig i trosorna. Känns jobbigare än sprutorna och sprayen. Hur känner ni andra?
    Min mormor blev mormor när hon var 31 år gammal! Vid min ålder, 37 år, så hade hon flera barnbarn redan. Kära nån säger jag bara... Förvånad

Ja inte är det fräscht med Lutinuset. Själv går jag omkring med trosskydd. Pallar inte med den där kladdiga/smuliga känslan. Trosskyddet tar bort en del av obehaget. På nätterna sover jag dock utan något alls på underkroppen, med resultatet att det är snygga vita fläckar på lakanet. Det gäller ju att ha bäddat sängen om det kommer gäster, för man kan ju inte byta lakan efter varje natt!
Svar på tråden IVF mars/april