Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Så nervös jag blev nu!! Snälla låt liten få stanna kvar den här gången! Tänk om man bara att kunnat få slappna av nu och njuta... När är det man får göra VUL? Minns ingenting längre... Skallen är tom!!

• Utflykt i verkligheten
    ivfbullen skrev 2016-04-12 11:50:56 följande:
    Håller alla tummar och tår!!!
    Jag gjorde första VUL på 8+0 sist
    Tack! Hjärta Tror att det var samma för mig också förra gången. Är så nervös nu! Måtte det gå den här gången!
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 12:01:19 följande:
    Åh grattis!
    Tack snälla du! Önskar att tiden kunde gå fortare....
    FörstaIVF skrev 2016-04-12 12:27:26 följande:
    Åh grattis! Jag tycker strecket är väldigt tydligt för att vara så tidigt :)
    Man brukar väl göra VUL cirka tre veckor efter testdagen. Jag gjorde det i vecka 7+0 men det kan säkert variera!
    Tyckte också att det var väldigt starkt! Håller tummarna för att det betyder att det går bra nu... Att högt HCG är lika med friskt och starkt embryo. Tiden fram till vul kommer gå sååå lååångsamt!

• Utflykt i verkligheten
    Tack snälla för alla grattis! Hjärta {#emotions_dlg.flower}

Det känns helt overkligt då jag var helt säker på att vi inte skulle få ett plus ens. Nu är jag både glad och nervös. Vill det här så gärna att jag är på väg att gå sönder, och detsamma gäller även för maken givetvis. Ingen av oss vågar riktigt bli helt glada ännu. Efter att vi förhoppningsvis har fått se ett litet hjärta som slår, så kommer det bli en helt annan sak och känsla. Nu sitter vi som på nålar och bara håller andan...

Väntar med att uppdatera listan här inne tills jag har fått ett vul-datum. Tiden står mer eller mindre still just nu!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 13:04:46 följande:
    Beskriv gärna den där blödningen! Jag behöver lite hopp...
    Ett par dagar innan blödningen så kom det som lite bruna flytningar. Blödningen var klarröd på pappret men ljusrosa i trosorna. På pappret var det i storlek som en 5-krona ungefär, i trosorna som en enkrona. Om det gör dig klokare? Åh vad jag håller tummarna för dig!!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 13:04:46 följande:
    Beskriv gärna den där blödningen! Jag behöver lite hopp...
    Inga klumpar eller mörkt blod kan jag tillägga.
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 16:02:37 följande:
    Tack för beskrivningen! Ja, då var min betydligt mindre men hoppas ändå! smile1.gif Usch! En vecka kvar till TD... Gah!
    Gör inte som jag bara och testa i förtid, det ger dig bara mer att tänka på kan jag säga! Hahaha!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 16:23:36 följande:
    Nej nej, det har aldrig hänt under de 7 tidigare försöken. smile1.gif
    Har du fått någon blödning förut?
  • Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-12 16:39:04 följande:

Utflykt i verkligheten och Sjöblomman, efter hur många dagar fickni tillbaka era eembryon? 2 eller 5 dagar? Idag fick jag veta att endast ett embryo av alla andra 6 kunde frysas. då undrar jag såklart om det hade varit bättre att frysa embryon dag 2..fast jag har ju läst om att blastocytodling gav så bra resultat, vad ska man lita på?

Jag fick tillbaka ett 2-dagars. Vi har aldrig fått något till frysen.

Vad jag har förstått så finns det de kliniker som inte anser att det gör någon skillnad att återföra och/eller frysa in 2-dagars eller blastocyster. Att de anser att det är bättre att embryona får komma in i livmodern så snart som möjligt istället. Kvalitén syns redan då menar de.
Svar på tråden IVF mars/april