Inlägg från: LillaLoppi |Visa alla inlägg
  • LillaLoppi

gravid, tänk om han tror att jag lura honom?

P-piller är inte 100% säkert.

• LillaLoppi

Jag hade aldrig behållt ett barn mot pappans vilja. Inte för pappans skull, utan för barnets skull. Jag skulle inte vilja att mitt barn växte upp med en frånvarande pappa.

Hade jag dessutom blivit gravid trots p-piller, så hade ju det betytt att jag själv inte ville ha barn. Så varför skulle jag behålla då?

• LillaLoppi
    Anonym (H) skrev 2016-03-05 17:35:09 följande:
    För att när du väl är gravid så ångrar du dig?

För att du inte klarar av att göra abort?

För att du upptäckt graviditeten för sent?

Finns många orsaker till att man väljer att behålla även om man använt preventivmedel eller sagt att man gör abort innan
    Ja, om jag upptäcker graviditeten för sent så är det ju bara att göra det bästa av situationen.
    Men om jag har en KK som bestämt sagt att han INTE vill ha barn, så hade jag inte behållt om det av misstag blivit en befruktning, trots p-piller.
  • LillaLoppi
    LillaLoppi skrev 2016-03-05 17:43:59 följande:
    Ja, om jag upptäcker graviditeten för sent så är det ju bara att göra det bästa av situationen.
    Men om jag har en KK som bestämt sagt att han INTE vill ha barn, så hade jag inte behållt om det av misstag blivit en befruktning, trots p-piller.
    För BARNETS skull! Jag skulle inte kunna ta ett barn till världen där jag redan innan vet att barnet inte kommer att ha någon pappa.
    Så egoistisk kan iaf inte jag vara. Men alla är ju olika.
Svar på tråden gravid, tänk om han tror att jag lura honom?