Abort på grund av ekonomin
Jag och min pojkvän sedan 7 år bestämde oss för att skaffa barn, det är alltså ett efterlängtat barn. Några dagar efter jag fick veta att jag blivit gravid fick jag även tillbaka resultatet från en tenta som jag totalt misslyckats med. I och med att jag hade en annan tenta som misslyckats från förr får jag nu inte pengar från csn.
Jag har misslyckats med båda tentorna ännu en gång och kommer inte få något csn innan sommaren. Jag har inte klarat av att gå till skolan på grund av illamående och har ingen chans att ta igen några högskolepoäng på det sättet. Jag var så dum som inte sjukskrev mig, för jag tänkte att jag skulle klara av tentorna.
Min pojkvän studerar också med jobb på sidan av och har fått försörja mig under 2 månader nu. Jag har ett extrajobb som inte ger speciellt många arbetsdagar. Jag har sökt andra jobb, men inte fått komma på någon intervju ännu. Min pojkvän är jätte orolig över ekonomin och har ångest ganska ofta.
Jag funderar nu på att göra abort på grund av att jag känner att jag inte får något stöd eller förståelse från min pojkvän. Han verkar inte förstå hur illa man kan må när man är gravid. Jag vill inte heller känna mig som en belastning för honom. Jag vill inte att det här barnet ska komma till världen med ett par föräldrar som bara bråkar.
Jag känner mig så nere just nu att jag inte vill vakna på morgonen. Hela graviditeten har varit hemsk och inte så där underbar som jag naivt trodde det skulle vara. Jag vill inte göra abort egentligen, både han och jag vill ju ha det här barnet. Gör jag abort så vet jag definitivt att vi inte kommer vara tillsammans längre.
Jag har ingen möjlighet att söka socialbidrag då pojkvännen äger en lägenhet. Jag har ingen möjlighet att få stöd av någon anhörig. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Har verkligen ingen att prata med.