Illamående!!??
Hej alla blivande mammor...när började ni må illa?? Började det lite smått eller vart det pang på, på en gång??
Hej alla blivande mammor...när började ni må illa?? Började det lite smått eller vart det pang på, på en gång??
Och en tilläggsfråga till denna. Om ni blivit gravida ca 3-4 månader efter en graviditet, mådde ni mindre illa under den andra graviditeten???
För mig har det i alla tre graviditeter börjat exakt en vecka efter BIM och sen klingat av nån gång kring vecka 8-10. Pang på. Inget morgonillamående utan jag har gått runt och känt mig konstant bakisillamående all vaken tid, men aldrig så illa att jag kräkts.
Har fortfarande inte börjat må illa. Är i vecka 37 nu! Det enda som hänt hittills är att jag gått upp i vikt och sover mer än innan. Men de jag känt som mått illa under sina graviditeter har börjat må illa från v 7-8.
Ok kan tänka mig det är rätt olika. Hade hoppas på massor med svar så jag kan göra nån form av statistik hehe :)
Är i vecka 7 och har mått illa i en vecka. Har bara kräkts en gång men var för att jag väntade för länge med att äta. Och när jag äter kan jag inte äta hela middagen på en gång utan måste "vila" emellanåt för att inte må för illa. Hemskt :(
Oki, jag är själv i vecka 6+1 idag tror jag. Tycker jag börjat känna av lite smått illamående om jag inte äter ordentligt och när jag väl äter har maten börjat smaka lite konstigt. Jag fick veta så tidigt jag var gravid denna gång så har känts så länge tills illamåendet kommer ...men det kanske kommer igång snart, eller så kanske jag slipper det, men då nojjar jag att nått är fel haha. Aja ska på tidigt ultraljud imorgon =)
Jag började må illa och kräkas i v 8. I v 12 efter att ha varit inlagd på sjukhus och fått dropp och fler mediciner så började kräkningarna bli bättre. Men mår fortfarande illa varenda dag, är nu i v 18.
Jag började må illa i v 7, dvs ungefär där du är nu. Det gick att hantera utan att kräkas till v 9, sedan mådde jag urdåligt i 2-3 veckor och sedan började det bli bättre i v 12 (dvs 11+1) och nu har det gått en vecka med bara lätt illamående och inga kräkningar. Jätteskönt. Tror att det borde vara helt borta nästa vecka.
Tror att det ofta blir bättre i v 12 eftersom moderkakan tar över då och att det oftast börjar i v 7 eftersom hormonnivåerna då ökat så pass mycket. V 10 brukar det vara som värst för då är hormonnivåerna som högst.
Oh no. Jag som är i v.10 nu... spyr i snitt 2ggr/dag... som mest 6ggr. Var inlagd ibörjan på förra veckan m dropp. Dethär är VIDRIGT!
Illamåendet var nog tecken på att nått var fel för mig, eller det uteblivna illamåendet. Fick veta idag att det är MA, missed abortion :(
Tack för svar alla. Nästa gång kanske <3 kram
Man ska inte bli orolig att man spyr, snarare tvärtom, tecken på att du har graviditeteshormoner i kroppen ? beklagar hggeli
För mig började det i 5+2 med råge, har kräkts flera ggr om dagen sedan dess och är nu i v 9.
jag är i v10+6 idag och har mått illa sen ca v7. Det började med att jag mådde illa på morgonen och när jag va jättehungrig, gick över till att jag mådde illa hela tiden om jag inte åt konstant i princip och nu är det ibland hela dagarna och ibland bara om jag äter för mycket. men det börjar bli lite bättre nu.
V. 6 och höll i sig hela graviditeten!
illamåendet tog en paus för mig i vecka 9 och kom tillbaka sen. är i vecka 13 och har enorma problem med att äta alls xD