Inlägg från: KattenH81 |Visa alla inlägg
  • KattenH81

Någon mer som nyss plussat?

Plussade igår! Bf 9 elr 10 dec :)

• KattenH81

För mig är det tredje graviditeten. Första kom till efter ivf efter att ha försökt utan resultat i två år. Der resulterade i dottern som föddes i jan -14. I sep -15 plussade jag naturligt men fick tyvärr mf i okt v8+4. Nu har vi lyckats naturligt igen!! Känner mig plötsligt ultrafertil med två + på några få månader. Hade redan börjat planerat ivf för syskonförsök så de där 3000kr vi betalade för första mötet där kändes lite tråkiga! :)

• KattenH81
    vhn skrev 2016-04-03 09:59:21 följande:

Hur mår ni alla? Har ni hunnit få några symtom än? Jag är mest trött och mår illa lite till och från. Men annars mår jag bra! Hoppas det håller i sig så! Har en dotter sen innan och med henne mådde jag bra hela vägen igenom var bara trött första tiden.

Mår bra! Lite "mensvärk"-känsla och lite insomnia (vaknade 03 o somnade om först närmare 06). Så var det när jag väntade dottern med. Mådde väldigt bra när jag väntade henne också men blev förstås lite tungt mot slutet!
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-03 15:40:47 följande:

Plussade idag!

Grattis!! När är bf?
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-03 19:13:14 följande:
    Jag vet faktiskt inte, vet inte när jag hade sista mensen sist. Däremot hade jag glad gubbe på ältest 17 mars, så om jag räknar som jag tror så blir bf 7-8 december nån gång!
    Och jag fick den glada gubben den 19e men skulle nog fått den även dan innan men glömde att ta då! Ganska nära varann då gällande bf!
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-06 16:37:41 följande:

Blöder nu...får väl se om det är missfall eller bara en blödning. Vet att jag hade en blödning i vecka 6 första graviditeten och det gick ju bra ändå..

Men fy!! Håller tummar och tår att det är som första graviditeten då!
  • KattenH81
    vhn skrev 2016-04-06 20:02:50 följande:

Nån mer som fryser?!
    Vi eldar för fullt så mannen o dottern typ går i inga kläder alls.. O jag ligger i soffan närmast spisen med flisfiltar o tycker ändå det är kallt...

För mig är det varm/ kall / varm - det svänger friskt hela dagarna!
  • KattenH81
    Mihe skrev 2016-04-07 22:31:56 följande:

Hej. Jag tränger mig gärna in på ett hörn här om det är okej. Är i 4+5 idag. Hitta denna söta tråd, skönt att läsa om andra i precis samma nu.

Och gröna duvan jag håller verkligen tummarna för dig,

Själv är jag super rädd. Vart gravid två gånger tidigare men fått missfall. Jag har plussat o symtom som yrsel, skakiga/trötta ben, trött och så men även ont i magen periodvis. Det irlar nästan i magen med en smärta. Inte alls som den "mensvärk" smärtan som jag hade sist. Har någon utav er ont i magen periodvis?

Då är vi på exakt samma dag! Jag är 4+6 idag :)

Jag hade lite konstig magsmärta igår. Ngt som händer mig direkt när jag blir gravid (3:e ggn nu- en dotter jan-14 och ett mf okt-15) är att jag blir hård i magen. Så käkar redan nu en Lunelax-påse (utspätt i vatten) om dagen. Då håller magen iaf igång!

Hoppas att det går bra för sig Gröna druvan!!
  • KattenH81

Här mås det bra. Inget illamående men det hade jag inte med dottern heller. Värst är de ömma brösten. Inte att leka med när två-åringen ska upp o klättra på mamma :/

• KattenH81

Jag sover ganska dåligt! Springer på toa två ggr per natt i regel men tror det snarare beror på att jag vaknar till o då känner efter lite för mkt! Blir ju som ett vrak på dagarna!

Nån som berättat för annan än sin partner än då? Jag har berättat för två väninnor men inga andra än!

• KattenH81
    Grynet10 skrev 2016-04-11 13:16:43 följande:

såg att nån skrivit om CB digital... säg att det står GRAVID å sen veckorna...är det inte räknat veckorna då fr senaste mens?

Nej- från befruktning! Står det 1-2v betyder det att du får lägga på två veckor, dvs tiden mellan mens och ägglossning ingår ej i det som cb digital redovisar. (Står i instruktionerna som man får med också)
  • KattenH81
    Grynet10 skrev 2016-04-11 14:23:48 följande:

okey..men är de jätte säkra de där testen? för isf blev jag gravid när jag hade mens :/

Det låter ju skumt! Men nån slags felmarginal finns ju förstås! Hur långa cykler brukar du ha? Kan du haft ägglossning sju- tio dar efter mens? De har stämt för mig när jag har tagit dem men då har jag tagit först två v eller tre veckor efter ägglossning.
  • KattenH81

Imorn går jag in i vecka 7! (Blir då 6+0)

Är i valet och kvalet om jag ska boka privat VUL. Sist jag var gravid (mf i okt) hade jag ett bokat men fick mf 5 dar innan. Denna gång är jag 35 fyllda o har då rätt till KUB (fick inte göra d förra gången men antar att det är olika från landsting till landsting).

Nån som tänkt boka tidigt vul eller göra kub?

• KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-15 09:37:15 följande:
    Jag funderar också på privat vul, så man vet att det finns nåt där inne!
    Samtidigt kommer jag nog göra kub test, så jag vet inte heller om jag ska vänta tills dess kanske... Tror det görs i typ vecka 13 eller nåt?
    Jag ska på inskrivning 20/5 o är då i v 11. Tror det var på 1177 jag läste om att man ska ta blodprovet när man passerat v9 och sen gör ul runt v11-14. Så hoppas att jag erbjuds det och inte måste tjata. Och ska man ändå göra det kanske det är lite over kill att göra privat vul två-tre veckor innan...
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-15 21:48:08 följande:
    Jag ska till bm på tisdag. Är då vad jag tror i slutet på vecka 7.
    Känner mig splittrad till det här med kubb...googlar och läser om många som fått dåliga resultat men sen fått friska barn. Utsätter man sig för onödig oro? Jag tror inte jag skulle klara att göra abort i vilket fall så sent.... Så jag vet inte..
    Några vänner till mig har gjort kub alla ggr de varit gravida för att få göra ultraljudet. De har tackat nej till att få reda på resultat dock. Så kan man ju också göra.
    Jag tycker precis som du att det är svårt att veta vad man skulle göra med resultatet men tror ändå jag skulle vilja göra ett!
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-18 12:25:34 följande:

Lite konstig fråga...men känner ni nåt i eran livmodertapp? Jag tycker liksom det bränner på nåt sätt...kan inte minnas att det kändes så de andra gångerna....?

Aldrig ens känt den! Och bm har haft svårt att "hitta den" vid cellprovtagningar. Är lång...
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-18 15:29:29 följande:
    Jag menar inte om ni känner den, utan om ni känner nåt i den liksom? Jag känner hela dagarna nån slags brännande känsla...

Men vad lustigt att du inte känner den, men det är ju säkert väldigt olika det där
    Jag känner min iaf.
    Vet inte ens vad jag skulle leta efter för känsla :)
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-19 16:10:33 följande:

Varit hos bm nu. Bokade tid för tidigt ultraljud 24 maj. Det görs ju tydligen nu för tiden. Tog även alla prover idag. 26 maj är riktiga inskrivningen!

Men vad bra att få det! Vilket landsting hör du till då?
    Jag har inskrivning först 20 maj. Långt dit! Med första barnet var jag på tidigt hälsosamtal + kostföreläsning innan inskrivning som även då var någon gång v10/12.
    Idag ska jag dock till läkare för att diskutera läkemedel. Har lättare astma och allergi mot getingar så ska prata lite om vad jag kan använda, om jag ska byta ut något läkemedel osv.
    Har ff mkt växtvärk och tunga, ömma bröst.
    Igår var en riktig ångestdag. Gjorde en dum grej- tog en till cb digital som borde visa 3+ vid det här laget (med minst en-två v marginal). Visade dock bara 2-3. Panik!
    Efter googlade mm verkade det som om det var lika vanligt att det blev så men att det blev ett barn som att det blev mf. Så jag tänkte som så att det är bara att tänka positivt o bortse från negativa tankar. Jag är gravid nu o skulle det bli mf då blir det så. Inget jag kan göra för att stoppa det! Men så dumt att ens göra en till test kanske... Hade köpt ett tvåpack så det låg bara där i badrumsskåpet.
Svar på tråden Någon mer som nyss plussat?