Någon mer som nyss plussat?
Plussade igår! Bf 9 elr 10 dec :)
Plussade igår! Bf 9 elr 10 dec :)
För mig är det tredje graviditeten. Första kom till efter ivf efter att ha försökt utan resultat i två år. Der resulterade i dottern som föddes i jan -14. I sep -15 plussade jag naturligt men fick tyvärr mf i okt v8+4. Nu har vi lyckats naturligt igen!! Känner mig plötsligt ultrafertil med två + på några få månader. Hade redan börjat planerat ivf för syskonförsök så de där 3000kr vi betalade för första mötet där kändes lite tråkiga! :)
Hur mår ni alla? Har ni hunnit få några symtom än? Jag är mest trött och mår illa lite till och från. Men annars mår jag bra! Hoppas det håller i sig så! Har en dotter sen innan och med henne mådde jag bra hela vägen igenom var bara trött första tiden.
Plussade idag!
Blöder nu...får väl se om det är missfall eller bara en blödning. Vet att jag hade en blödning i vecka 6 första graviditeten och det gick ju bra ändå..
Nån mer som fryser?!
Vi eldar för fullt så mannen o dottern typ går i inga kläder alls.. O jag ligger i soffan närmast spisen med flisfiltar o tycker ändå det är kallt...
Hej. Jag tränger mig gärna in på ett hörn här om det är okej. Är i 4+5 idag. Hitta denna söta tråd, skönt att läsa om andra i precis samma nu.
Och gröna duvan jag håller verkligen tummarna för dig,
Själv är jag super rädd. Vart gravid två gånger tidigare men fått missfall. Jag har plussat o symtom som yrsel, skakiga/trötta ben, trött och så men även ont i magen periodvis. Det irlar nästan i magen med en smärta. Inte alls som den "mensvärk" smärtan som jag hade sist. Har någon utav er ont i magen periodvis?
Här mås det bra. Inget illamående men det hade jag inte med dottern heller. Värst är de ömma brösten. Inte att leka med när två-åringen ska upp o klättra på mamma :/
Jag sover ganska dåligt! Springer på toa två ggr per natt i regel men tror det snarare beror på att jag vaknar till o då känner efter lite för mkt! Blir ju som ett vrak på dagarna!
Nån som berättat för annan än sin partner än då? Jag har berättat för två väninnor men inga andra än!
såg att nån skrivit om CB digital... säg att det står GRAVID å sen veckorna...är det inte räknat veckorna då fr senaste mens?
okey..men är de jätte säkra de där testen? för isf blev jag gravid när jag hade mens :/
Nån mer dom reagerar på lukt? Tycker allt luktar starkare när jag är gravid!
Imorn går jag in i vecka 7! (Blir då 6+0)
Är i valet och kvalet om jag ska boka privat VUL. Sist jag var gravid (mf i okt) hade jag ett bokat men fick mf 5 dar innan. Denna gång är jag 35 fyllda o har då rätt till KUB (fick inte göra d förra gången men antar att det är olika från landsting till landsting).
Nån som tänkt boka tidigt vul eller göra kub?
Lite konstig fråga...men känner ni nåt i eran livmodertapp? Jag tycker liksom det bränner på nåt sätt...kan inte minnas att det kändes så de andra gångerna....?
Varit hos bm nu. Bokade tid för tidigt ultraljud 24 maj. Det görs ju tydligen nu för tiden. Tog även alla prover idag. 26 maj är riktiga inskrivningen!