Fosterskadande, vad hade ni gjort?
Jag började med tetralysal i slutet på februari mot acnehud och tagit detta regelbundet varje dag, fick i samma veva runt 10 mars en infektion i kroppen som gjort att jag tog kåvepenin, smärtstillande på recept -> ibumetin 600 gram plus alvedon och sedan panocod.
Jag har även haft skyddat sex men fick reda på att jag ändå blivit gravid den 25 mars. Har då tagit medicinerna i nästan en hel månad.
Tetralysal kan ha fosterskadande effekt, även ibumetin är inte särskilt bra för en gravid. Ja har alltså haft en salig coctail av mediciner.
Hur hade ni gjort? Var på abortkliniker redan idag och läkaren ansåg att det kanske var bäst att göra abort i och med missbildningar osv, hon gav ingen förklaring eller något vilket gjorde mig så osäker. Jag tog ett förhastat beslut att göra medicinsk på direkten så har tagit första tabletten och ska dit imon igen. Men nu ångrar jag mig, vet att det är nog försent men hur hade ni gjort? Hade ni gjort abort om ni hade tagit alla mediciner och visste att det fanns en risk för fosterskador? :(