IVF-start slutet på april/början på maj
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1START v,17.
Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj.Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4
Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20
ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.
Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.
Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)
Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet
Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj
Regnbågsdröm:
Fru78:
Daisy80:
Har säkert missat några av er!! FYLL I ALLA!!
Någon som tagit orgalutran än? I magen eller låret? Jag ska ta min första på torsdag, trodde det var magen oxå men läste igenom instruktionerna idag och där står det att låret är bra till den..
Sen klurar jag lite över dagen för ÄP, vi är väl flera här som ska göra det nästa vecka, men torsdagen är ju röd dag så då lär det ju inte gå iaf. Fredagen är ju klämdag men då har de ju säkert öppet iaf. Skönt om det blir senast onsdagen :) går ju att styra det lite förstås. Har ni fått nån info om detta?
Nu är jag på sprutdag 8! Gonal-f är helt okej, och orgalutran går bra om kör in den fort. Jag var på ultraljud igår och hoppades på att de skulle vilja ta ut äggen imorgon (jag mår fruktansvärt illa av sprutorna och är trött) men de hade inte växt så fort så det lär bli nästa vecka. Nytt ultraljud imorgon istället, för att fastställa äggplocket. Jag läste om någon som fått använda sprutor i 17 dagar innan äggplock, hoppas verkligen inte det, vill sluta med det nu.
Hade tio äggblåsor iallafall så det kändes bra! De hade alla ungefär samma storlek typ 12mm. Håller tummarna att det blir lite ägg :)
Nu är jag på sprutdag 8! Gonal-f är helt okej, och orgalutran går bra om kör in den fort. Jag var på ultraljud igår och hoppades på att de skulle vilja ta ut äggen imorgon (jag mår fruktansvärt illa av sprutorna och är trött) men de hade inte växt så fort så det lär bli nästa vecka. Nytt ultraljud imorgon istället, för att fastställa äggplocket. Jag läste om någon som fått använda sprutor i 17 dagar innan äggplock, hoppas verkligen inte det, vill sluta med det nu.
Hade tio äggblåsor iallafall så det kändes bra! De hade alla ungefär samma storlek typ 12mm. Håller tummarna att det blir lite ägg :)
Regnbågsdröm, tar du 450 Menopur?
Den dosen är jag också satt på och känner mig nervös inför start...
[quote=76577461][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 16:57:00 följande:[/quote-nick]Japp. Gjort det från dag 1 både mitt andra och tredje försök. Vad är du mest nervös för?[/
Att dosen är så hög, att man ska må dåligt...
Har du fått sänka någon gång eller kört på Max hela vägen?