• Stellan88

BIM Maj, 2016

Hej, hoppar in här också! Första riktiga försöket för oss och hoppas på en januaribebis <3 ÄL 21/4 och BIM 3/5. Heja! 

BIM-lista :) 

1-3/5, miXxi
    2/5, Milli_1
    3/5 Stellan88
    5/5, Loncelot 
    9-10/5, sawyer

• Stellan88

Nu bör alla vara med  

1-3/5, miXxi
    2/5, Milli_1
    3/5 Stellan88
    5/5, Loncelot 
    8/5 sötsöt
    9-10/5, sawyer

• Stellan88
    Loncelot skrev 2016-04-06 22:17:20 följande:

Skulle jag förhoppningsvis bli gravid denna månad så blir det fortfarande en decemberbebis för mig hoppas hoppas!

Har inte du BIM 5/5? Då borde det ju bli i mitten av Januari! :)
  • Stellan88

1. Jag och min kille dricker inte heller mycket alkohol till vardags. Problemet är dock att vi ska åka utomland med ett par vänner precis runt ÄL. Jag har ÄL samma dag vi flyger och om jag känner dem rätt så kommer det vara ganska mycket fokus på att dricka gott till middagar etc och eventuellt gå ut. Är det här något problem??? Finns det någon risk i att dricka runt ÄL?

2. Vi planerar också sensommarsemester. Vintersemestern får helt enkelt anpassa sig beroende på status ;) 

• Stellan88

Borde ha ÄL vilken dag som helst nu så nu ligger vi i varje dag :D 
    Har börjat se en stegring på ÄL-stickan också. Men är osäker på vilken strategi som är bäst... Vi har kört varannan dag sen en vecka tillbaka och nu tänkte vi köra varje dag fram tills ÄL. Är det bra eller bör vi fortsätta på varannan dag? 

• Stellan88
    Bäbiiiis skrev 2016-04-20 06:39:39 följande:
    Det är en bra fråga. Jag vet inte svaret men kan gissa att det inte blir så många starka spermier om man har sex varje dag under en lång period. De behöver väl lite tid att produceras och växa till sig? Varannan eller var tredje dag borde ju räcka men de två sista dagarna innan äl skulle jag nog ändå köra på varje dag om jag hade möjlighet till det.
    Ja det låter rimligt att de behöver lite tid på sig. Så om det inte tar sig den här gången ska jag vara lite lugnare och bara ha sex varannan dag tills att jag med säkerhet vet att ÄL är och då kanske köra två dagar i rad :) 
  • Stellan88
    Rosenblad skrev 2016-05-01 23:47:39 följande:

1 Maj, nu väntar jag på att plusset ska trilla in!!

BIM nu den 5e eller 6e, vattniga flytningar och ont i brösten sen några dagar tillbaka. Som vanligt nu innan BIM blir jag så nervös och uppstressad över att kanske är de vår tur nu! Förra månaden börja jag gråta och prata inte med min man på nästan en hel dag för jag kände inte alls för att prata med någon efter jag fått min mens. Var arg på blodet och arg på kroppen. Känns som jag aldrig kommer bli gravid faktiskt men vi ger inte upp.

Det är så spännande - vi är på precis samma dag och jag upplever exakt samma sak! Vattniga flytningar och något ömmande bröst. Har sen några dagar tillbaka också somnat var och varannan dag på soffan vid 5 på kvällen. Tog ett test för någon dag sedan som visade negativt... Hoppas så! :( 
  • Stellan88
    Rosenblad skrev 2016-05-03 16:05:04 följande:

BIM i övermorgon, precis som igår kom det helt plötsligt mycket stark mensvärk mitt från ingenstans nu på eftermiddagen. Är så sjukt nervös asså...Brukar ha denna värk samma dag som mensen kommer så tror hela tiden där ska va blod men de kommer inget. Hoppas att de håller sig så. Hur går de för er? Har ni något som är annorlunda jämfört med tidigare månader?

Det enda som är annorlunda den här månaden är min tempkurva. De två tidigare kurvorna ser ut som ett upp och nervänt U medan den här månaden ser ut som ett M dvs helt tvärt om! Dock tog jag ett gravtest idag som visade negativt och tempen har störtdykt så antar att mensen kommer på tors. :'( 
  • Stellan88

Den kom idag :'(

Rosenblad skrev 2016-05-03 22:59:32 följande:

Håller mina tummar för att det inte blir någon mens!

Svar på tråden BIM Maj, 2016