• miilap

BIM Maj, 2016

Jag hoppar in här :) Hoppas det är okej!

Jag har bim 1/5 och bara väntar på att dagarna ska gå så jag kan börja testa (testoman som jag är)
    Just nu är jag i stadiet då jag har lite känningar (mycket möjligt att jag inbillar mig) men är osäker om det är efter-ägglossning eller innan-mens känningar.

Så spännande det här! :)

• miilap
    Pennie22 skrev 2016-04-24 15:52:24 följande:
    Håller tummarna! Ska du vänta tills din BIM dag med att testa?
    Håller tummarna för dig med! :)

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte kunna vänta till BIM dagen, har beställt hem 20 pack stickor som borde komma imorgon eller tisdag så lär sätta igång redan då även om jag vet att det är för tidigt haha.

Blev gravid för 1,5 år sedan (som slutade i missfall). Då fick jag en nid-blödning och det kändes som ett sånt otroligt säkert symptom så "slapp" gå runt och känna efter.
    Nu har jag den här stickande känslan vid äggstockarna och molande värk. Även lite ömma bröst. Men kan känna så ibland strax innan mens också.
  • miilap

Hur brukar ni andra känna mellan ägglossning - mens? Är det lika varje månad?
    Och är det någonting som känns lite annorlunda denna månad? :)

• miilap
    Verro skrev 2016-04-24 21:44:14 följande:

Hej! ÄL +5 idag... På tal om symptom.... Jag känner en stark molvärk som kommer och går under hela dan och har vart så sen ÄL.
    Brösten ömmar lite på morgonen men går över under dan. Det sticker och hugger till ibland vid äggstockarna.
    Vågar inte hoppas för mycket eftersom de är vårt första försök och vad jag läst så kan de ju ta tid.

Minns nån av er när nidis har varit vid era tidigare graviditeter?

Känner precis samma som du. Är på ÄL + 6. Har sedan äl haft molande värk och det sticker och hugger till i äggstockarna, mest den väntstra. Ibland känns det som att smärtan liksom ilar ner längs insida lår (det började idag). Även ömma bröst men det är något jag kan få innan mens.
    Jag fick min nidblödning äl + 7-8 när jag blev gravid förra gången :) Rosa som kom på papperet under cirka 24 timmar. 
  • miilap
    jny1891 skrev 2016-04-25 11:05:59 följande:

BIM -6 idag(tror jag?)

Sover så dåligt på nätterna. Vaknar flera gånger...

Måste säga att ni tjejer verkar grymma på det här! Så kunniga om allt! :)

Känner mig helt novis trots att jag redan har två barn. Första graviditeten var helt oplanerad och min andra var inte planerad men vi slutade med preventivmedel och sa att blir det så blir det.

Nu ska det tempas och testas, hålla koll på ÄL och BIM. Ständigt leta symtom. Ett heltidsjobb! :P

När hade du tänkt att börja testa? :) Känner du av något mer?

Bor du i Stockholm? (Tänker på årtalet ditt namn) :)
  • miilap
    jny1891 skrev 2016-04-25 12:22:06 följande:

Ska kanske testa imorgon. Vill försöka hålla mig till fredag, men det går nog inte. :P

Så jäkla rädd att få ett -, men det kan ju bara bli antingen eller.

Är född i Sthlm, men det var längesen jag flyttade. Nu bor jag i Dalarna. Du?

Tror heller inte jag kan hålla mig. Ligger testen där hemma nu när jag kommer hem lär det börja klia i fingrarna :D

Min sambos dröm är att flytta till ett litet hus i Dalarna haha. Vi bor i Stockholm :)

Tröttheten har jag börjat känna av idag. "Mensvärken" håller fortfarande i sig och mitt humör ska vi inte ens prata om :p

Vet någon varför man kan känna en ganska stark värk i livmodern och äggstockarna mellan äl-mens om man inte är gravid?
  • miilap

Stooort grattis till er som har plussat! :)

BIM - 3 idag och har inte vågat testat än, väntar och ser om mensen dyker upp på söndag. Dock har den där gravidkänslan jag hade förra gången det tog sig inte dykt upp än så mina symtom är nog bara kraftiga pms, så jag tror inte plusset kommer att komma denna månad men vi får se :)

• miilap

BIM + 1 idag. Igår mitt på dagen fick jag lite rosa flytningar efter att karln och jag mös till det. Satte i en binda och tänkte att nu kommer mensen, den brukar sätta igång ordentligt på en gång. På kvällen hade det inte kommit något mer och idag har det fortfarande inte kommit något. Har inte testat mig än då vi har vart bortresta över helgen men har mensen inte kommit under dagen testar jag imorgonbitti :)

• miilap

Stort grattis till er som har plussat! :) Blir sååå glad för eran skull :)

BIM + 2 idag, ingen mens och inget pluss.

Vet att man kan plussa sent men vid min tidigare graviditet gjorde jag det vid bim - 4 så just nu känns det lite hopplöst. Vill nästan bara att mensen ska komma, tycker det blir så krångligt att räkna ut ägglossning när den har varit sen då jag inte använder äl-stickor :(

• miilap

Nu på kvällen på bim + 2 så har jag fått såna där rosa flytningar som jag hade i söndags. Får se om detta är början till mensen.. :(

• miilap

Stooort grattis till era pluss!! :)

Här kom mensen på bim + 3 men det gör ingenting, bara vänta till nästa äl och ta nya tag :)

Svar på tråden BIM Maj, 2016